FIA pripúšťa úpravy motorových pravidiel, nie však Toto Wolff | Magazín F1 - F1online.sk

Medzinárodná automobilová federácia si v týchto dňoch láme hlavu nad tým, ako prepísať technické pravidlá šasi tak, aby monoposty pre rok 2026 boli bezpečné, výkonné nielen na rovinkách, a aby sa s nimi dalo predbiehať. Veľmi by jej pomohlo, keby sa zvýšil výkon pohonných jednotiek, na čo by stačili menšie zásahy do motorových pravidiel. Niektoré tímy sú však proti.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/158517/fia-pripusta-upravy-motorovych-pravidiel-nie-vsak-toto-wolff

Ještě se ani nevyjelo a už by někteří chtěli měnit pravidla.

Mna fascinuje efektivita FIA. Su ako skolak co mal 5 rokov na spravenie domacej ulohy a zistuje ze nestiha lebo dlho vymyslal kedy a ako zacat.

2 Likes

Keď sa menili pravidlá v podobe, ako by ich písal sám Newey, nejaké návrhy na úpravy som od Hornera nečítal. Asi im to tak dobre nejde, ako by chceli.

Asi je lepsie konat teraz. Ak to naozaj nebude fungovat, zabiju sa dalsie dva roky vyvojom, pridu na start 2026 a pride vlna kritiky z kazdej strany, co budu robit potom? Pocuvat kritiku a sledovat klesajuce cisla 4 roky? Alebo narychlo upravia pravidla na 2027?

Podmienky su pre vsetkych rovnake, vsetci budu upravovat. Wolff urcite nema hotovu PU a necaka na 2026, len vyskakuje ako vzdy. Vo vyvoji v automotive treba byt flexibilny.

1 Like

Už je pozdě.
Automotiv je všechno, ale jen ne flexibilní.

Někdo to musí nejdřív vymyslet, spočítat, nakreslit, udělat výrobní plán a procesy. Nakoupit materiál, naprogramovat stroje. Zkoušení. etc. etc.

Spravne Toto. Zadny upravy motoru. Jen zmeny v sasi. To vam stejne posledni dobou moc nejde, tak at v tom maji binec i ostatni.

Tohle je stejná písnička u FIA. Přijdou s navrhem pravidel, to se odshouhlasí nějakým způsobem, pracuje se na nich, začnou se objevovat pochybnosti a FIA to smete ze stolu. Potom se blíží nasazení pravidel a FIA začne řešit, zda pravidla neupravovat, tohle je celý špatně a opravdu amaterismus od FIA

1 Like

Já bych všechny tyhle plánované pravidla o nových motorech smetl ze stolu dokud je čas a začal od nuly se zdravým rozumem.

1 Like

Neboj, ked sa pravidla nedaju zmenit, daju sa porusit…

Klesali cisla posledne 3 roky, ked jeden z timov postavil domianntne auto, lebo najlepsie pochopil pravidla? Ani nie, nevidim dovod preco by to malo byt inak, ked par timov nezvladne svoje prve verzie motorov…

Ja v automotive robim a viem, ze flexibila je zaklad uspechu. Je to o manazmente, ak sa vyskytnu problemy/zmenia poziadavky, designer je ten posledny koho sa pytaju. Proste sa musi prisposobit tomu, co pride zhora a upravit svoj design a nikoho nezaujima, ze jeho tyzdnova/mesacna/rocna praca vysla navnivoc. Je hlupe ist proti muru len preto, ze sa na to uz vynalozili nejake prostriedky a cas.

6 Likes

Haha, před 2014 se taky předem vyslovovaly určité pochybnosti…a byly z toho 3 totálně ztracený roky.
Ale co se děje teď, tak to nemá obdoby. Totální matlámo patlámo :grin:

1 Like

ty si fakt totál mimo…v r. 2014 si mercedes nič nevyplakal,zmeny vtedy zablokovalo Ferrari,len Mercedes bol najlepšie pripravený…tu pracujú na motore 2 roky,sú si vedomí,že budú mať veľa výkonu,tak načo by ustupovali erbéčku,ktoré je neschopné dostať z motorovej časti viac…mohli ostať pri Honde,kde bude tiež veľa výkonu ale oni mali veľké ego a dúfam,že teraz na to doplatia…už sa teším ako budú bez Neveyho a s mizerným motorom na konci poradia a Max bude denne plačkať…

To bych rád věděl v jaký automobilce děláš. Protože, aby top management nedokázál planovat s desginerským oddělení a inženýrským, tak to slyším fakt poprvé. Btw víš, jak dlouho trvá proces schvalování nového modelu, jeho modelování, odsouhlasení, upravy a teprve finální provedení? Minimálně 3 roky (to se bavíme o průměrném modelu - Octavia, Superb, Passat atd.). Takže bych chtěl vidět to, jak tohle někdo zkrátí lusknutím prstu, a to nemluvím o motorovém oddělení.

Jenže se taky měnili pravidla na poslední chvíli. Původně se mělo jet s V4 a ne V6, byla to změna rok a půl před aplikací pravidel. Tady ti Toto chce zachránit sezóny, aby si se nekoukal na nudnou dominanci Ferrari

To je ale hodnej strejda ten Wolf :slightly_smiling_face:

1 Like

Strejda Wolff má těžký život…
Kdyby se změnou souhlasil, tak by si udělal pravidla na míru…
…a když s tím nesouhlasí, tak mu je už udělala Fia…

1 Like

Třeba dělá ventilky na kola.

1 Like

Je mi jasný, že bys radši viděl FIA jednat ve stylu tajné dohody :slightly_smiling_face: