FIA pozmenila pravidlá. Reagovala na Sainzove červené vlajky i Alonsov trest v Číne | Magazín F1 - F1online.sk

Po štarte letnej prestávky publikovala Medzinárodná automobilová federácia aktualizované znenie športových pravidiel. Riadiaci orgán pravidelne vykonáva drobné úpravy a aj v tomto prípade sa rozhodol reagovať na niektoré poučenia z posledných mesiacov. Najzásadnejšie zmeny vychádzajú z udalostí na aprílovej Veľkej cene Číny.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/166956/fia-pozmenila-pravidla-reagovala-na-sainzove-cervene-vlajky-i-alonsov-trest-v-cine

Perfektně to FIA vymyslela. :slightly_smiling_face::+1:
Takže teďka budeme zastavovat na trati?
Skvělý. :face_vomiting:

Je normální, že když někdo udělá třeba hodiny, ale vůz nesešrotuje a dojede co boxů vlastními silami, případně je schopen pokračovat v jízdě, tak je vše v naprostém pořádku.
Podle Tvého pravidla, by třeba Trulli nikdy nedokončil ani jeden trénink.

2 Likes

FIA se zabývala i technickými pravidly.
Příklad.

Ale jestli někdo udělá hodiny nebo chybu, tak o tom to není.
Je to o tom, že si teď můžeš zastavit a pokud na tebe nesahnou komisaři, tak můžeš jet znovu.
Zvrácené.

Další bomba.

Podle mě FIA nepředpokládá, že by někdo na trati případně vedle tratě odstavil vůz a šel si zdřímnout jako kdysi Hunt.

To jsme nečekali. :rofl::grin:
Ten se viděl na Hornyho místě už na testech.
Muselo to být pro něj hodně hořké.

FIA věří na dobrý úmysl. :grin:
Ve Formuli 1, kde zradíš vlastního bratra. :grin::+1:

1 Like

uplne staci uz len zaviest nepopularne pravidlo ze sposobenie cervenych vlajok bude znamenat skrtnutie akehokolvek casu zajazdeneho v tom segmente, testuje sa to uz tusim v F2

aj ked v 90% pripadoch to bude kruty trest za neumyselnu realnu chybu, zabranilo by to prakticky akymkolvek kontroverziam, pretoze ten pilot by na tom vzdy stratil (resp., ak by bol schopny, mal by opat rovnake podmienky/rovnako malo casu ako vsetci ostatni do konca danej session)

Už vychází článek.
Jonathan si dá rok pauzu a pak převezme dočasné Binottové náhradní zastoupení.

No tak ještě pak můžou trestat za nedodržení delty časů. Nebo taky ne, jako vždycky.

McL diera v brzdách navyše a ešte k tomu tento rok zrazu zlepšili brzdy o 100% a majú tam extrémnu výhodu. Hmmmm že by TD39 vo verzii na McL ?

1 Like

Ta díra v krytu brzd s vyvažováním brzdného tlaku asi přímo nesouvisí. Leda by pod krytem byl laserový snímač, který by detekoval, zablokované kolo.
Technicky je to jednoduchá záležitost, ale to by komisaři v parc fermé lehce odhalili.

nie celkovo zrazu po upgrade je McL najlepší na brzdách a pritom nikdy neboli. Tak uvidíme ako to bolo legálne. Ešte aby HUN nebol ich posledný win a Lando neškrípal zuby viac

5 Likes

Přiznám se, že jsi mi navrtal brouka do hlavy.
Na každém šprochu pravdy trochu. Proto by se nikdy nemělo podceňovat protesty týmů. Samozřejmě mají o technice mnohem větší přehled, než my obyčejní fanoušci.

Po oznámení Renaultu, že přestanou vyrábět vlastní motory pro F1 se už ozývají hlasy jestli jsou připravované pravidla pro rok 2026 správným krokem.
Nepřekvapilo by mě. kdyby se plánované kyseliny nejdříve o nějaký čas odložily a později předělaly na motory s menší finanční zátěži.

1 Like

Takže ty brzdy byly o:…? :slight_smile:
Tady je možná odpověď na ten šílený propad.

3 Likes

Netušil jsem, že FIA může některým jezdcům zakázat jejích vyjímečně dokonalé schopnosti. :grin:
Zajímavé video.

nieco jak Mercedesacky DAS v zmysle, ze sa vyuzila seda zona… proste kd podvadzas, pride trest, ale ked vyuzivas sedu zonu, menia sa pravidla. ale niektorym to je ajtak jedno :smiley: urcia si sami podvodnikov

2 Likes

Škoda, že to neřešili dřív. :slight_smile: :smiley: