FIA plánuje zasiahnuť do šampionátu a po tretine sezóny sprísniť testy flexibility | Magazín F1 - F1online.sk

Sezóna 2025 by sa mohla podobať na predchádzajúci ročník ešte viac, ako by sme čakali. Medzinárodná automobilová federácia totiž avizuje sprísnenie flexibility po prvej tretine sezóny, aj keď ešte pred mesiacom ubezpečovala, že sa pravidlá ani testy meniť nebudú. Ako sa zmení rozloženie síl, ak sa sprísnené testy skutočne stanú realitou, teraz nikto nevie predpovedať.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/186085/fia-planuje-zasiahnut-do-sampionatu-a-po-tretine-sezony-sprisnit-testy-flexibility

FIA nech si kludne meni pravidla, ale len s ucinnostou od buducej sezony. Pri predstaveni auta, nech si spravia testy, a ak to auto vyhodnotia ako legalne, tak nech tam nic nemenia pocas sezony. A nieze zacne vyhravat Haas, lebo ma cojaviem toto posunute o 4mm vedla, a zrazu mu povedia, ze nie nie, nemozes, daj to o 4mm dolava!! To im mali povedat pri predstaveni auta!

To je opravdu jedna velká tragedie …ale nebudu nadávat, abych nedostal pokutu.

Asi bude lepší navrhovat auta bez křídel ubude starostí…

1 Like

Nejde o zmenu pravidiel len upresnenie . :man_facepalming:

To ako fakt ? Tímy naliali peniaze do maximalizacie toho co je povolene a teraz to maju robiť nanovo ? Ved cely vyvoj kridla navezuje na vyvoj celeho nonopostu. To je pekny podraz.

FIA změnila své stanovisko

… again! :smile:

Od začátku se měla držet toho že půjde po všem kde se s flexibilitou půjde záměrně pro výkon! Zbytečně jen touto kolébkovou šarádou do toho zatahuje všechny ostatní kteří pochopitelně uvolňují stavidla tam kde FIA nekoná a představuje to rozdíl. Šaráda.

1 Like

Pritom stačilo oznámiť zmenu merania v novej sezóne napr. hneď po Spa 2024 a všetci by boli spokojní.

Aky prezident, taka FIA. :clown_face:

4 Likes

Strašnej cirkus tohle. FIA má jít tvrdě po vymáhání hned, ne, že jendou ano, potom nic a potom hudou čekat. Neskutečný

2 Likes

By mě zajímalo jak tam tenhle cirkus probíhá :man_facepalming: To je najednou něco napadlo jak to hlídat, nebo někdo umanutě tlačil, nebo zjistili že už se jim nečinností někdo vysmívá? Transparentnost žel nula, takže jen jako ovce pouze přijímat co je :man_shrugging:

2 Likes

A tohle má logiku jakou? Mají nějaké podezření na obcházení pravidel tak logicky zasáhnu ihned, ne?
Tohle je fakt matlámo patlámo :clown_face:

:grin: :grin: golden :slightly_smiling_face:

Tak proto teď jezdil McLaren na Paul Ricard na Pirelli testech s tím jejich kontroverzním křídlem. :slight_smile:

1 Like

Jednou ředitel závodů daroval titul a od té doby to jde rychle z kopce no

treba hladat aj pozitiva🤣
aspon prvu tretinu sezony nikto nebude kopirovat najrychlejsich

Ako určite tá flexibilita krídiel do značnej miery ovplyvnila konštruktérsky šampionát ale zas hovoriť o darovanom titule mi príde prehnané

1 Like

Myslíš, že RBR měl i flexi křídla jo? Tak to Masi nemusel tak okatě darovat titul

1 Like

Vsetci vieme, komu sa to kridlo otvaralo, aj ked bolo DRS zatvorene. Samozrejme ziadny DSQ, lebo to bol kandidat na porazenie RB…

4 Likes

Ono se někomu otevíralo zadní křídlo i bez DRS jo?:thinking:

Asi prý první zvuk motoru 2026. teda vysavače.

Tolerancia prehnutia z 15 mm na 10 mm je podľa mňa zmena, nie upresnenie znenia.

1 Like