FIA má právo žiadať tímy, aby zvyšky gumy pred vážením zoškrabali | Magazín F1 - F1online.sk

Okruh v Belgicku je v kalendári jediný, kde sa dojazdové kolo vynecháva. Práve tento “detail” mohol rozhodnúť o tom, či monopost Georgea Russella vyhovel alebo porušil technické pravidlá. Skutočne by sa však mala rátať hmotnosť auta len s nazbieranými hrčkami? FIA má o čosi väčšie právomoci.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/166558/fia-ma-pravo-ziadat-timy-aby-zvysky-gumy-pred-vazenim-zoskrabali

Než by to všichni seškrabali (a k tomu další možnost manipulace), tak by snad bylo jednodušší to rychle přezout na zvláštní sadu gum, ne?

1 Like

Ja si myslim ze tato tema sa zivi uplne ze zbytocne. Po kazdom preteku vazia kazdeho a DSQ kvoli tomuto sa stalo snad teraz po prvy krat. Jednoznacne chyba Mercedesu, nech uz to nejaka banalita, ludske zlyhanie, zmolky alebo co ja viem co. Pravidlo je vsak nastavene dobre a v 99% pripadoch bezproblemovo dodrzane/vymahane vsetkymi. Proste stalo sa, velmi zamrzi, ale treba to uz hodit za hlavu, dat si na to pozor a proste ist dalej a hlavne nechat aspon toto pravidlo tak ako je (alebo znizovat tu vahu, ale to je o inom).

4 Likes

Já si myslím, že je to totální hloupost.
Kdyby na tom bylo kousek pravdy, tak by toho pravidla týmy nejednou použili jako důvod k protestu. Navíc by týmy samy neupozorňovaly jezdce, ať nasbírají co největší množství gumy. Dělají tak všechny týmy ve všech silničních kategoriích.
Samozřejmě FIA o oškrábaní gumy požádat může, ale určitě se tak neděje kvůli váhovým limitům, ale aby třeba prozkoumali stav pneu po závodě. Myslím, že Pirelli tak kontroluje minimálně většinu pneumatik.

George mal pred cieľom ponasávať do bočníc z trate pár belgických potkanov a bol by v kľude.
Vlastne nie, to by mu FIA tiež asi prikázala zoškrábať. :neutral_face:

A pritom to je take jednoduche. Nove pneumatiky alebo pneumatiky do 3 odjazdenych kôl musi monopost važiť do horneho limitu. A pri vážení na ojazdenej sade 30-40 kol nastavit dolný limit poklesu hmostnosti max o 2kg. Hotovo vybavené. Je to prirodzené. To ze monopost musia umelo dovážiť koly možnej alternativnej strategii o 2kg mi pride ako neprirodzené.

Já bych trval na tom že jsem si posbíral jen ty moje žmolky :smile:

2 Likes

Rád žmouláš snople mezi prsty? :grin:

Někdy je to nezbytný, ale nebuďme prasaty :face_with_hand_over_mouth:

Tato “kauza” je len vela kriku pre nic. Mer sa trochu prepocital, doplatil zial na to jazdec, ktory za nic nemohol a v ten den podal skvely vykon, ale take su pravidla. S tym pravidlom dlhorocne nie su ziadne zavaznejsie problemy a snad sa nebude menit len koli tomu, ze par kvikalov to vidi ako najvacsiu nespravodlivost sveta.

4 Likes

Otázka. Vazenie počas kvalifikácie ma nejaké iné pravidla ako vazenie po preteku? Lebo predsa počas kvalifikácie rátam, že nestíhajú vysať všetok benzin z auta, aj keď viem, že počas quali je tam benzínu malo, tak predsa Len nejaké palivo tam musí byt nie?

1 Like

to je dobra otazka. Tam to urcite nevysavaju. Myslim, ze team zapisuje, kolko do auta natankoval a potom sa podla odjazdenych kol nejake palivo odpocita. Teamy nemaju dovod v tomto klamat, dat tam viac paliva znamena zbytocne tazsie auto.

Je to nedoreseny i s koly a pneu, mozna by se ta auta mela vazit i po dojezdu s nove prezutymi, tim by vec s urovni opotrebeni, nebo gumovanim behem dojezdu odpadla.

Nie len auto sa dovažuje. Aj pilot sa dovažuje kvôli tomu, aby spĺňal pravidlá. Dokonca má so sebou fľašu tekutín. A časť z toho vypotí do okolia. To je ďalšia premenná. Počas preteku spália nejaký motorový olej. Počas preteku opotrebujú časť brzdových kotúčov a obloženia. Počas preteku v dôsledku kolízie stratia časť auta. Počas preteku opotrebujú časť tej dosky zo spodu. Je nespočet vecí, ktoré sa menia. Nedá sa to pokryť pravidlami.

Odvážiť auto tak ako skutočne jazdilo, teda tak ako prišlo do cieľa. Rozpočítavať tam ešte opotrebenie pneu po dojazde

Presne tak. Nic netreba menit. Ak mu to kilo a pol pomohlo k vitaztvu, penalizacia je spravodliva, lebo ziskal vyhodu. A ak mu to kilo a pol nepomohlo, tak je to hlupost Mercedesu, ze ho nezatazili dostatocne.

Neviem, co niektori jedinci nechapu na definicii “auto nikdy nesmie podkrocit minimalnu vahu”. Ved cez to nejde vlak.

Chybu niekde spravil Mercedes. V Monaku sa tiez neprezuvalo urcite tolko kolko mali v plane, dlho sa jazdilo na jednej sade a problem nebol.

1 Like

Jasne a jedinci ako ty nevedia pochopiť že je to blbosť ktorá by sa v pravidlách mohla upraviť. Samozrejme ale že nie hne po Rusellovom probléme. Ale kludne od 2026. Ale načo… načo by nad tym určitý jedinci uvažovali. .

Tak doufám, že od teď pěkně vezmou všichni špachtli a hezky je budou čistit. :slight_smile:

Každý má prý jiné ráfky a matice (hmotnost). Tak by to prý nešlo. :slight_smile:

Ano, jen by ta kola nebyla zvlastni sada, ale vlastni kola kazdeho tymu a nova pneu, proste pred zvazenim prezout.

Disky a matice sa neopotrebuvaju. Takze tam kludne može byt hmotnost pre všetkych rovnaká. Kludne od jedneho dodávateľa. Načo komplikovať koleso a náklady na vývoj diskov a matíc.