FIA chce obmedziť spoluprácu „A-tímov a B-tímov“: Chceme zamedziť blízkym vzťahom | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 patrí k naozaj hŕstke globálnych športov, kde navzájom súťažia tímy s rovnakým majiteľom. Red Bull si túto výhodu užíva vďaka historickým okolnostiam a táto skutočnosť sa stáva čoraz viac nežiadúcou. Medzinárodná automobilová federácia teraz priznala, že pripravuje kroky, ktoré zamedzia úzkej kooperácii medzi akokoľvek „spriaznenými“ celkami na rošte.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/208187/fia-chce-obmedzit-spolupracu-a-timov-a-b-timov-chceme-zamedzit-blizkym-vztahom

V každém normálním sportu to prostě neexistuje, aby v jedné soutěži nastupvovaly různé týmy se stejným majitelem. Zdravím do Dunajské Stredy.

Jen F1 je speciální.

3 Likes

Jestli Max z RedBullu odejde, tak to tam zakážou :grinning:

1 Like

Záleží co je tím myšleno. Zákaz vlastnění dvou týmů jedním majitelem? To se dá z určitého úhlu pohledu pochopit.
Zakázat aliance typu Haas-Ferrari, Williams-Mercedes? To je blbost.

1 Like

Jaký aliance?:thinking:

No furt tady někdo brečí na Haas a jeho spolupráci s Ferrari.

na spolupracu, o ktorej je rec nepotrebujes aby mali stajne rovnakeho majitela. Dokonca historicky to nebol prave RB kto mal najuzsiu spolupracu medzi A a B timom. V pripade Racing Point, alebo Haas alebo Alfa Romeo bola to spolupraca s A-stajnami uzsia. V STR sa nerobilo nic navyse oproti tymto trom stajniam.

To, že někdo spolupracuje je věc běžná.
Třeba úzká spolupráce, co se týče hostování atd. V pohodě.

Ještě bych skousnul, že bude RBB v Itálii a oni v Británii. Ale, že jsou 2 týmy v jedné továrně, tak to je moc. To absolutně neexistuje… no-go. Ferrari Haas jakbysmet.

1 Like

Tak ty tu dáváš tvrzení o alianci. Williams je zákazník Mercedesu a nejsou pod jednou střechou, tak nevím o jaké alianci píšeš

1 Like

Tak ono už jen to že ze dne na den si tam vezmou šéfa týmu je taky kouzelné :smile: To pak toho moc vymyslet stejně nejde.

2 Likes

A na chodbě nechali omylem návrhy z loňského monopostu, což letos Visa používá :thinking:

2 Likes

Normálně si to tam nosej v kufru, na co tajnosti když tam maj takovou legitimní fluktuaci zaměstnanců i jezdců :smile:

1 Like

praveze z pohladu akeho si fairplay su ovela horsie aliancie typu ferrari-haas, mercedes-racing point, alebo dnesna spolupraca a-b timov redbullu ako to ak by niekto vlastnil 2 timy a tie by fungovali takmer uplne nezavisle co do technickej spoluprace

ja by som zakazal aj vlastnenie viacerych timov jednym majitelom ale aj rozne formy technickej spoluprace s vynimkou dodavky motorov a mozno prevodovky, ale nic dalsie
dnes je vdaka rozpoctovemu stropu a tomu hypu okolo f1 pre timy mozne zohnat dostatok penazi aby si kazdy mohol vsetko ostatne vyrobit vo vlastnej rezii

a ak chcu znizovat naklady tak nech zavedu viac standardizovanych suciastok

Bylo by dobré, kdyby Redbull, až bude mít svůj motor, dovedl situaci, kdy vlastní dva týmy k absolutní dokonalosti tím, že bude mít jedno auto do čistého vzduchu a druhé do provozu. Auta by byla se stejným základem a zaměnitelnými komponenty. Jeden tým by primárně testoval a druhý závodil jen s jedním autem, druhé by bylo jako podpora…

To by myslím byla fajn strategie…

to už je bezpredmetné. RB budúci rok nedosiahne ani na 4. pozíciu. Visa ho porazí.

Máš vlastně pravdu, strategicky by bylo výhodné nechat občas získat titul béčko.

Komerční optimalizace značky se tomu říká :+1:.

4 Likes

Spíše je pravděpodobné že se jezdeckého ani konstruktérského titulu nedočká ani jeden tým RedBullu, ani letos, ani příští roky.

1 Like

Pred 10 rokmi ked f1 nemala taku sledovanost a krachovali teamy tak boli radi, ze taka globalna znacka ako RB tam mala 2 timy a vyrazne pomahala f1, teraz su vsetci uz financne v pohode a este ich nakoniec donutia 1 team predat…

3 Likes

asi tak …151515

No pokud máš dva týmy vlastněné jedním majitelem, tak ten druhý tým existuje z logiky věci jen proto aby podporoval tým A. Kdežto třeba Haas projevoval vlastní vůli, třeba když za ně jezdili Magnum a Grosjean tak odmítali jezdce od Ferrari.
Co se týká technické spolupráce, tak hodně štěstí s vymáháním. Můžeš to těm lidem znepříjemnit, ale tok informací z jistotou zakázat nemůžeš.
Další věc, napadá mě další příklad provázanosti. Když byl Ocon ještě pod Mercedesem v FI, tak během jednoho závodu v Monaku se Lewis po nějakých problémech dostal za něj a Ocon ho pustil bez boje. Zrovna v Monaku. :slightly_smiling_face: Zase, zkus zakázat tyhle vazby.