Doohanove dni sú takmer zrátané, zhodujú sa zahraničné médiá | Magazín F1 - F1online.sk

Milan Kubaladnes 05:30

Zdá sa, že prvá kapitola pôsobenia Jacka Doohana v Alpine sa chýli ku koncu. Zahraničné médiá po Veľkej cene Miami informujú o tom, že vo francúzskom tíme je už takmer rozhodnuté o tom, čo pred pár dňami avizoval sponzor Franca Colapinta: Už pred nasledujúcimi pretekmi v Imole dôjde k zmene v kokpite.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/198030/doohanove-dni-su-takmer-zratane-zhoduju-sa-zahranicne-media

Smutne,ale f1 je v prvom rade, žiaľ, biznis a nie šport . Jack nijak neoslnil, ničím výnimočný nie je, ale tento prístup tímu a hlavne flavia sa mi hnusí. Ak boli miami posledné preteky, tak si ich veľmi neužil. Snáď sa Cole bude dariť viac

3 Likes

Zajimalo by me co se stane az nastoupi Col a rozbije to v prvnich trech zavodech … jestli sahnou zpatky po Doo nebo si konecne uvedomi, ze Rookie potrebuji vice casu ( zvlast kdyz jejich monopost neni top). Jsou to vsechno kluci co byli zvykli vyhravat v nizsich soutezich nebo jezdit na spici . Jezdit umi.

Nestane se nic, je to o smlouvách a Colapinto je lukrativní :man_shrugging:

uz pri prestupe colapinta z williamsu do alpine sa vedelo/predpokladalo, ze to skonci tym, ze pocas sezony nahradi doohana, lebo inak by nedavalo zmysel pre nikoho robit tu rosadu a platit williamsu za hostovanie colapinta ako rezervistu v alpine

colapintovych sponzorov toto stalo dost milionov a ak by nedostali garanciu, ze bude jazdit v pretekoch tak by ostali s colapintom ako rezervnym jazdcom vo williamse a stalo by ich to menej

tie miliony co za neho vyplatili williamsu aby ho pustil musia byt splatene sedackou v alpine

tak, tak
colapintovi na udrzanie sa by stacilo jazdit ako doohan a aj tak je pre alpine vyhodnejsi

ale je slusna sanca, ze bude jazdit daleko lepsie, ved v minulom roku sadol do auta jazdil na urovni albona a ten ako sa tuto sezonu pri sainzovi ukazalo asi neni ziadne b-cko
to ako jazdi sainz pri albonovi vyrazne zvysilo cenu colapinta a ak by aj nahodou uz pri prestupe nedostal zavaznu dohodu na sedacku tak potom ako jazdi albon oproti sainzovi tak to by na beton briatoreho presvedcilo mu tu sedacku dat
ale podla mna toto bolo dohodnute uz pri prestupe, ved uz vtedy sa hovorilo, ze doohan ma 6 pretekov a potom ide prec

1 Like

Vidím to stejně, proč by tam Colapinto chodil kdyby neměl zaručenou sedačku, to by přeci mohl zůstat u Williamsu. Nejspíše je to tak trochu dávno domluvená fraška a Doohanovi to spočítali ještě dřív než letos nastoupil.

no bude zaujimave sledovat ze colapinto zopakuje to co sa mu podarilo vo williamse
snad nedopadne ako lujzo a sainz, ze mu nove auto nesadne :slight_smile:

Je to stejna svinarna, jako dela red bull, ale je tu kupodivu klid. Klasickej dvoji metr zdejsich panicu :smiley:

6 Likes

Jj, je se potvrzuje proč by Alpine/Reanult tak nesympatický tým … a to si ještě najali křiváka a největšího podvodníka v F1 = Flavia! :face_vomiting: :persevere: :imp:

Jack to měl spočítané ještě před tím než začal závodit.
Sice udělal pár bouraček ale to není divu když dáte nováčka pod takový tlak!
Rychlost proti uznávanému Gaslymu ukázal slušnou a šanci by si ještě zasloužil, bohužel v nemilosrdné F1 ji asi už nedostane! :thinking: :cry:
Na druhou stranu je Franco velký sympaťák a taky to vypadá že hodně talentovaný jezdec. Podle mě postupně zatopí Gaslymu a ukáže svůj potenciál. Klidně bych si ho přál do McL kdyby nevyšlo něco s landem nebo Oscarem … ale jakýkoliv top tým by byl později pro Franca super.
Tak ať se mu daří v Alpinu a ať z tama rchle zmizí do lepšího týmu. A jackovi přeju ať se daří klidně i mimo F1 … talent na to určitě má! :+1:

1 Like

Kromě toho, že Colapinto zatopí Gaslymu souhlasím se vším.
Jen se trochu obávám, že ani Colapinto nedostane od Renaultu vůz se kterým by mohl vozit nějaké slušné body. Na to nemá Renault dostatečně dobrý vůz a obávám se, že Renault ani nemá snahu se nějak zlepšovat, ale spíše to nějak doklepat do konce sezóny. Trochu podobný přístup jako Aston.

1 Like

Nooo … ja beru gaslyho a Albona jako podobně kvalitní piloty, takže si říkám jak mohl Colapinto naskočit ke konci sezony do káry kterou neznal a být vyrovnaný nebo chvilkami lepší než Albon? Jasně, někde ztrácel a měl pár bouraček, ale myslím že má Colapinto velmi vysoký potenciál … o kvalitě Alpinu se nemusíme bavit. :wink:

Albon se přiznal, že Colapinta hodně podcenil a když viděl jeho rychlost, tak zpanikařil.
V překladu by to mohlo znít, že vedle Sargeanta se jen tak bez užitku vozil a to pro závodníka není dobrá vizitka.

Alonso, Piastri, teraz Doohan. Alpine ma vskutku mizerne zaobchadzanie s jazdcami, az sa divim Colapintovi, ze sa tam tak tlaci. Pristup k jazdcom na urovni Helmuta Marka, ale auto na urovni Minardi. Co to je?

4 Likes

Alonso???
Vždyť žádný jiný tým Alonsovi tak nepomáhal jako Renault?
Ale možná jsem nepochopil, že jsi měl na mysli jednání Alonsa vůči Renaultu.

Zase z druhé strany - podle toho, co se prosáklo, Doohan dostal opravdu kontrakt jen na šest závodů bez jakékoli garance na další. A jelikož nepředvedl nic zázračného, tak mi na jeho případné výměně nepřijde naprosto nic divného, v podstatě to je dost korektní… Tohle nejsou žádné divočiny s ukončením v půlce kontraktu atd.
Ano, je to tvrdé, ale na poměry F1 to nijak nevybočuje…

I když tedy kdoví, co bude - Briatore po něm zprvu docela šel, ale pak spekulace o rychlé změně podezřele utichly. Je tu údajně i možnost, že Doohan získal nějaké sponzory a zájem o jeho vyhození tím poklesl. No uvidíme cca do týdne…

Koukal jsem se nedávno na výsledky Colapinta s odstupem a ono to nebylo zas tak zlé. V podstatě první půlka závodů byla dobrá až výborná, ke konci pak měl značné problémy přímo Williams, kdy bourali oba, Albon neměl crashů o moc méně. Přijde mi, že Franco zpackal Las Vegas, tam ta rána šla za ním, ale jinak to bylo spíš o smůle a při pohledu s odstupem to jako celek nevyznívá zas tak špatně.

Colapinto se ukázal přímo v zázračném světle jaké nikdo nečekal. Dokonce i Red Bull o něj projevil veliký zájem. Jenže přišly dvě velké havárky, které hop zase uzemnily do nováčkovských míst a moc nechybělo, aby o něj týmy ztratily zájem. Jenže má za sebou hodně movité sponzory a ti ho nejspíše do cirkusu F1 zase protlačí.

Nelíbí se mi jak Renault jedná s Doohanem, ani to, že ho nejspíše vylijou už po pár závodech. Jsem totiž zastánce názoru, že každý nováček by měl mít jednu sezónu hájení. Ani myslivci nestřílí mláďata.

Mně se kromě osoby Briatoreho nelíbí, že tým se ani navenek netváří, že by Doohanovi chtěl dát poctivou šanci. Prostě ho tedy údajně podepsali na šest závodů, tak dostane šest závodů a nazdar, nikdo nepředstírá, že by snad šlo o sportovní výkon. Vím, že F1 není nedělní škola, ale aspoň nějaké zdání by se zachovávat mohlo.

Když byla možnost, že se Colapinto vrátí s balíkem peněž, tak bylo jasné, že je pro Doohana konec.
Nakonec tam vydržel déle než se čekalo.

Výkony nic moc, několik nehod, jedno auto odepsané na totálku.
Mohl tam být déle, ale zase jsem z něho necítil nic, aby tam musel být déle.