Ďalší experiment Mercedesu zlyhal. Wolff však sľubuje pred Miami „dobrý pokrok“ | Magazín F1 - F1online.sk

Ďalší ťažký víkend pre Mercedes. Za nami je piata veľká cena v sezóne a ani teraz to nevyzerá, že by v tíme vedeli, čo majú robiť. Inžinieri sa pred sobotnou kvalifikáciou rozhodli pre zásadné zmeny v nastavení. Dúfali, že by to mohlo pomôcť v pretekoch, ale ako sa ukázalo, zmeny negatívne ovplyvnili nielen kvalifikačnú, ale aj pretekovú výkonnosť.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/151370/dalsi-experiment-mercedesu-zlyhal-wolff-vsak-slubuje-pred-miami-dobry-pokrok

Když se update povede, tak boj o 3. pódiové místo je reálné.

za predpokladu, ze ostatni nezlepsia svoje auta

Zatím jako jediní nepřivezli absolutně nic.
Na ostatní teď nemají, ale ostatní nejsou nějak extra lepší. Jde spíš o drobnosti.

Takže když se to povede, tak je velká šance být 2 tým.

Takže 937ty diel “nerozumieme svojmu autu”… :roll_eyes:

Začínam byť skeptický či to zvládnu dať dokopy do 2026, lebo ground effect ako základ pokiaľ správne rozumiem nikam neodchádza.

Allison je ale rozhodne TOP človek, takže snáď naveľa naveľa to dáko cracknú, začína to byť nuda. A nádej na zmenu vidím pri všetkej úcte skepticky, lebo

  • McLaren je IMHO na hrane svojich kapacít práve preto, že naopak pravidlám a konceptu myslím rozumie najlepšie po Red Bulle, ale podmienky na naozaj TOP tím už bohužiaľ cca 10 rokov nemá a buduje len veľmi obozretne
  • Ferrari je v týchto pravidlách stále n.2, ale naozaj neviem či ten tím stále nemá fundamentálne obmedzenia, ktoré mu bránia dlhodobo bojovať 1 na 1 o tituly predtým s RB/Mercedesom a teraz zase s RB - ale ak by sa po 20 rokoch zase podarilo to prelomiť, tak “surový kapitál” by bol
  • Aston Martin aj buduje základnú infraštruktúru, aby sa TOP tímom stal, ale takých už bolo viacero (BMW) a či sa podarí uvidíme
  • Audi je ďaleko, ďaleko nateraz, v podstate len koncept
  • Alpine…dobre, radšej nič

Samozrejme, stále môže RB klesnúť, ale…kým je tam Adrian, pochybujem. Tieto pravidlá a rozpočtový strop len znásobili jeho vplyv.

10 Likes

Asi se to nestane, ale tohle by změnilo hru :smiley:

1 Like

To víš, kdyby do Ferrari nebo Mercedesu přišel Fallows nebo Marshall, aby jim řekli v čem je ten trik, tak by to bylo jiné. :slight_smile: Bohužel šlí do týmů, kde nejsou pořádné nástroje.

1 Like

pokojne tam dosad akekolvek teamove farby okrem modrej a zmeni to hru :smiley:

čo donieslo Ferrari? Tiež nič

A ako môže upgrade fungovať, keď majú zlú koreláciu dát sim/trať idú na slepo

:+1:
Mas zle info,lebo nasi tunajsi spoludiskuteri ti hned napisu ake su tam nastroje,ako si nove buduju,ako zvysuju tlak (asi fazulove nastroje) a ako za chvilu budu bojovat o titul. Pockaj chvilu, hned to tu bude.:wink:

Uz treti rok idu snad na kazdy zavodny vikend naslepo. Tak sa pytam, ako vobec mozu tusit, co maju na aute upgradovat? Nepochopili svoje prve bezbocnicove auto, nepochopili druhe auto s konvencnejsimi bocnicami a nechapu ani auto, pri ktorom konecne “posluchli Hamiltona”.

Takto sa o tych autach nic neucia a su pomaly tri roky v zbierani dat za aktualnou top 4kou, co sa dohana tazko. Myslim, ze nebolo mudre vzdat sa hned auta z roku 2022 (zero-sidepods), lebo ocividne ani nepochopili, preco to auto nefungovalo ako chceli. Posobi to stylom “nefungovalo nam to, ani nevieme preco ale ideme robit druhe auto.” Bez pochopenia svojich problemov sa tazko pohnu a skor tak ako sa naslepo hraju s nastavovanim, tak sa naslepo hraju aj s vyvojom aut.

6 Likes

Zatim neni zadny duvod verit Mercedesu, ze se jim upgrade povede. Jejich kroky, maji spise sestupnou tendenci. V nejlepsim pripade stagnuji.

Mercedes tezi ze sve povesti excelentniho teamu. Otazkou je, ze tento team byl budovan za jinych podminek a mel jine moznosti.

Wolf se v soucasnosti nejevi, jako ten, kdo dokaze vyvest team z krize.

Naproti tomu Ferrari a McLaren ukazuji, jak ma vypadat postup v pred. Samozrejme Ferrari zacalo na cele, ale vyvoj dal za pravdu koncepru RBR a Ferrari, narozdil od Mercedesu vyradilo sefa, ktery predstavoval brzdu a mel podobne hlasky jako ma v soucasnosti Wolf.

Vymena pilotu je, mimo jine, mozna presne to co oba teamy potrebuji aby se dostali blize k RBR.

Hamilton v Mercedesu jednoznacne predstavuje brzdu. Jeho pristup je podle me kontraproduktivni a teamu nepomaha. To ze Wolf nostalgicky vzpomina na minulost a stale zminuje pratelstvi s Hamiltonem, mu brani v tom, aby natlacil svou megastar k tomu, aby podavala vykony na ktere jednoznacne ma. Nechybelo mnoho a skoncila by za svym teamovym kolegou, presto ze jeho strategie nebyla nej.

Pristup Alonsa muze byt inspiraci. Presto ze bych si to nemyslel, tak se opravdu zda ze by Alonso byl prinosem pro Mercedes. Jeho pristup se stava etalonem, jak ma byvaly sampion pristupovat k zavodeni. Hamilton spise kraci ve stopach Vettela a Raikkonena.

Nekdy je proste potreba ponorit se do te zumpy az po ramena a vycistit ten humus co tam je. Neni to prijemne, ale je to tak. Jenze Wolfovi se mi zda, jde vice o jeho bilou kosili (dobry vztah se vsemi), nez o team.

4 Likes

No to ťažko vidieť posun keď sa aj ostatný zlepšujú ako písal Puff okrem Red Bullu len Aston s McLaren zdá sa že vedia čo robia keďže tam majú bývalých inžinierov z Red Bullu… Keby porovnaš W13 a W15 tak určite bude W15 lepšia ibaže teraz je aj konkurencia dobrá takže to nevidno… Ktovie či by súčasná W15 mohla porážať Red Bull z 2022 :grinning:

To je jasný, že Mercedes přinesl jen mini upgrades zatím, protože Allison hledá klauzuli v contractu, aby šel do AM

Tak proč šli do týmů, kde zatím nástroje nejsou? asi protože vidí týmy, co mají finační zázemí, o kterým sní většina pole, mají nástroje, ale nejsou schopný nic vymyslet, tak logicky půjdou k týmům, co budují zázemí a i s horší výchozí pozicí dělají starosti právě Mercedesu a Ferrari

Protože McLaren i Aston stavěli tunely/továrny. To se pak lehce přeplácí inženýři pod stropy. :slight_smile:

Můžeš ji dát follow.

https://www.instagram.com/diana_bun_?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D

image
:eyes: :eyes: :eyes: