Čo nás čaká v Barcelone? Podľa Wolffa by Ferrari malo najmenej stratiť | Magazín F1 - F1online.sk

Za nami je podujatie, na ktorom Ferrari príjemne prekvapilo, a pred nami sú preteky, do ktorých pôjdeme v jemnom napätí. Od experimentu s dvomi zastávkami v Monaku sme si veľa sľubovali a ničoho sme sa nedočkali, od novej technickej direktívy si nič nesľubujeme, ale čo keď budeme príjemne prekvapení? Máme tu jedného adepta, ktorý by mohol spomaliť, a jeden tím, ktorý by mohol zrýchliť.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/201958/co-nas-caka-v-barcelone-podla-wolffa-by-ferrari-malo-najmenej-stratit

Pamatate si,ked som pred 2 rokmi ako prvy na tomto fore prisiel z informaciou o flexi monoposte Red Bull?Ako sa mi vacsina smiala,ked som napisal,ze Red Bull sa na rovine zvysi a v zakrutach znizi?Zrazu su tu vsetci odbornici a diskutuju o tom…Ja sa len smejem.Inak,jasne,ze Ferrari strati najmenej,kedze nie je takmer vobec flexibilne,strati vsak nielen Mclaren,ale aj Red Bull a tiez Mercedes.

1 Like

Kde Ferrari moc nezmůže, FIA pomůže :crazy_face: Už chápu proč do toho FIA najednou jde, s hmoťákama to bylo podobné :slightly_smiling_face:

2 Likes

nikto si to nepamata

5 Likes

To si nemůžeš pamatovat, když si měl starosti s podporou Jose a psaní adminovi, abych dostal ban. Ale kolega to tu psal, skoro jako by mi to připomínalo info o oschodech z RBR …

To je divné ne?

Tak McLaren získává nejvíc času v pomalých zatáčkách. Tam se ale přeci křídlo “neohne”. Článek pak píše, že v rychlých zatáčkách se získává málo čau, tam by se už křídlo mělo prohnout, podobně jako na rovince, ne?

Takže podle textace by to sand nemělo mít dopad na McLaren.

Na ten tyjátr se směšně dlouhým šroubovákem nelze zapomenout. :joy:


2 Likes

Nie, to znamená, že McLaren získava čas v pomalých zatáčkach, pretože môžu použiť krídla nastavené na veľký prítlak – pretože na rovinke sa potom flexibilne ohnú, prítlak sa zníži a sú stále dostatočne rýchly na top speede aj s takýmto setupom.

Ostatné neflexi tímy musia prítlak v pomalých zatáčkach obetovať, aby mali dobrý top speed na rovine.

6 Likes


až na to, že McL má nejhorší top speedy ze všech týmů, tak zajímavá teorie, bohužel ne realita.

1 Like

a dobre vieme že na konci rovinky kde dosahujú Top speed väčšinu preteku dobíjajú batériu a šetria palivo

1 Like

No dobře víme, že v závodech mají slipstream, který přidává na top speedu, což v Q není (pokud nejsou specifika jako Monza nebo Baku), že jo

1 Like

Som si istý, že McLaren to v ničom neobmedzí. Bude to presne tak, ako to bolo doteraz. A tí, čo najviac bedákali a nástojčivo žiadali o technické direktíva, budú veľmi sklamaní.

1 Like

Vidim to úplně stejně pane kolego. Vůbec v tý direktivě nevidim nic pozitivního. Každopádně rád se spletu. Často se to neděje. :slight_smile:

1 Like

Tak dufam, ze prave teraz bude ta vynimka, nech mame tie zavody zaujimavejsie aj s jazdcami Ferrari. :wink:

o niekom sa vobec nerozprava a ja mam pocit (fakt len pocit, neviem preco), ze ich to zasiahne negativne najviac: Mercedes :slight_smile: McLaren naopak ocakavam, ze strati velmi malo a Ferrari sa priblizi, ale nie dost. A RB je zahada sama o sebe.

1 Like

Nepřekvapilo by mě, kdyby se nezměnilo v podstatě nic. :slightly_smiling_face:

1 Like

Tak bylo by to dobrý, kdyby to takhle bylo.
McLaren za nimi o 0,1s RB, pak 0,4s Ferrari a 0,5s Mercedes.
Je to docela fér.

1 Like

Netroufám si napsat nějaký čísla, ono se to podle mě ani nedá, když jeden závod ztrácí RB pomalu vteřinu, druhý závod je rychlejší o 1-2 desetiny a třetí závod ztrácí víc jak půl vteřiny.

Na můj vkus by potřeboval RB o něco zrychlit aby Max reálně bojoval o titul. :slightly_smiling_face:

Tajně doufám, že to pomůže horším teamům bojovat o body. Williams zatím vypadá hodně dobře a snad mu ta direktiva nahraje do karet… Co jsem koukal, tak začátkem kalendáře měli nejvíc flexi křídla renault. Ty se snad propadnout ještě víc nemůžou… :smiley:

Presne ako píšeš ty… Ferrari je veľká neznáma, čo sa týka flexi krídla. Podľa mňa má Redbull presne také isté predné flexi krídlo ako má McLaren…len rozdiel je v tom, že výkon ako balík na jednotlivých okruhoch nie len o prednom flexi krídle a McLaren je práve v tomto veľmi dominantný, keďže funguje v podstate na každom okruhu perfektne. Fakt verím tomu, že McLaren to postihne najmenej. Mercedes to postihne asi najviac ako píšeš. Ak sa v Barcelone nestane niečo mimoriadne (crashka, jazdecká chyba a pod.) tak piloti Mclarenu skončia opäť obaja na bedni. Verím tomu.