Brownovi a McLarenu robí „veľké starosti“ spojenie Red Bullu a AlphaTauri | Magazín F1 - F1online.sk

Keď majú dva tímy vo Formule 1 jedného vlastníka, zaváňa to konfliktom záujmov. Zvlášť teraz, keď sa z toho stáva výnosný biznis a o kúpu stajne je veľký záujem. Môžeme očakávať, že v novej sezóne vznikne veľký tlak na Scuderiu AlphaTauri – nech už do nového roka vstúpi pod akýmkoľvek názvom –, najmä v prípade, že sa tomuto tímu bude dariť. Už teraz vidíme, ako sa konkurenčným tímom nepáči synergia medzi Red Bullom a AlphaTauri.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/138426/brownovi-a-mclarenu-robi-velke-starosti-spojenie-red-bullu-a-alphatauri

samozrejme, ze sa boji.

  1. moze z uzsej spoluprace AT profitovat
  2. sidlo v anglicku znamena dalsi nabor inzinierov z anglickych stajni.

To sa da lahko osetrit.
Do veterneho tunela mozes prist s karou na dalsi rok najskôr napr.v 1.oktobra.
Vybavene.

15 rokov nikomu nevadilo, ze firma na malinovky dotuje druhy team, aby malo kde chovat novacikov. Zrazu ked su stropy, uz je s tym problem :blush: Za mna je to okej, keby ten team kupili chvilu pred aplikaciou stropovych pravidiel, nehovorim ani pol slova. Ale V 2005tom asi tazko mali toto ako zamienku.

Ved pravidla su, ruzovy Mercedes potrestali za kopirovanie, takze Brown sa nema coho bat

5 Likes

No nedotovali pre nič za nič – chovali tam svojich nováčikov.

Situácia sa každopádne dramaticky zmenila. Inžinier pracujúci ofiko pre AlphaTauri a len v piatok 2 hodinky vypomáhajúci Red Bullu prosto nie je OK.

A riešilo sa to aj v minulosti, len máš krátku pamäť. STR1 z roku 2006 bol premaľovaný RB1 z roku 2005, dokonca mohli používať priškrtené motory V10 (čo bola výnimka cielená pre Minardi bojujúce o prežitie, nie pre B-čko tímu s neobmedzeným rozpočtom).

STR2 bola dokonca rovno skoršia vývojová verzia RB3, akurát upravená pre motor Ferrari (miesto Renaultu). Newey bol vtedy formálne zamestnancom novej firmy Red Bull Technology, takže oba tímy mali ofiko šasi od “nezávislej tretej strany”. Rovnaký príbeh pokračoval aj pre STR3 a STR4.

Až pre rok 2010 si tím dizajnoval vlastné šasi (STR5) vo Faenze!

V AT se budou pristi rok dojizdet RB19, muj tip.

riesilo sa to uz aj v minulosti
spojenie rb-str sa riesi opakovane a riesilo sa to z oboch stran ci uz to, ze ma z toho vyhody rb to sa nepacilo top timom, ale aj to, ze ma z toho vyhody str co zas nepacilo mensim timom

FIA na to dozrie, netreba sa nicoho bat.

Ano, musí to být velmi uklidňující, … pro RedBull :smile:

2 Likes

Dajme si dole alobalovu ciapku. Hadam si nemyslis, ze v tychto 1000+ zamestnacov korporaciach vyda sef desiatkam manazerov prikaz obchadzat pravidla FIA a pri tej fluktuacii by sa o tom nikto nikdy nedozvedel. V RB nie su blbi. Vidia pravidla, nechaju to nastudovat pravnikov a kludne sa poradia aj s FIA, aby predisli akymkolvek reputacnym rizikam. Vytazia maximum z napisanych pravidiel a uvidime, ako daleko to zajde. Ak bude AT prilis rychle, FIA pravidla zmeni.

4 Likes

Tak nejde jen o AT, ale i o RedBull přeci. Mě stejný vlastník 2 týmů u pravidel stavěné na rozpočtovém stropu a jiných omezení na tým fakt neuklidňují, to v mých očích nemá být dovoleno. Můj názor. O tom že FIA je ve spoustě dozorování bezzubá, to mi těžko vymluvíš. Nehledě na to že na předávání dat stačí jeden.

Však taky jsme viděli, jak si prostudovali pravidla p cost capu :grinning:

1 Like

aj keby nebol rozpoctovy strop tak toto uz mala fia vyriesit davno
jedna vec je ak by 2 timy vlastnil vo futbalovej lige, tam si nemozes vynienat “know how” hracov, lenze v sporte/cirkuse akym je f1 mozes velmi lahko prenasat know how medzi tymi dvoma timami a aj sa to realne robilo. treba ale dodat, ze nie len medzi rb a str, taki indiani dostavali know how(samozrejme nelegalne) najprv od mclarenu a neskor od mercedesu a svojho casu aj ferrari posuvalo know how sauberu a o haase ani nehovoriac

problem je vo fia, ze to za cias todta neriesila, kedze ten sa pri f1 drzal hesla, ze ked nic nerobis, tak nic nepokazis, ale to neplati ak si vrcholovym manazerom vtedy aj nic nerobenim mozes napachat vela skody, ale to mu asi zabudli povedat :slight_smile:

2 Likes

Len vyuzivali to, co pravidla dovolovali, aj Honda si urobila druhy team, lebo to bolo dovolene. Tiez zdielali vela techniky. Ano, slabsie celky nadavali, ze sa STR dostalo k lepsiemu materialu od RB, ale to je irelevantne ako stazovanie sa, ze niekto iny ma viac penazi.

RB z toho nejake velke vyhody nemal istu dobu, kedze testovanie nebolo tak obmedzene ako dnes. Ako pises nizsie, relevantne to bolo az ked prisiel zakaz testov uplne, ale nikto s tym nic nerobil a tak RB pokracoval s dvoma teamami.

Nemyslim si vsak, ze v tych fazach tam boli take rozsiahle vymeny know how, aby z toho nejak nadpriemerne RBR profitoval. Auta boli dost odlisne.

Urcite si nieco vymienali a vymienaju, ale ak nic nie je za hranicami pravidiel alebo to nie je dokazane, nie je spravne prikazat RB aby AT predal. Maju nastavit pravidla aby obmedzili toto zdielanie dat

Od roku 2008 bolo dohodnuté obmedzenie 30 000 km na tím a od ďalšej sezóny bolo testovanie počas sezóny zakázané úplne (vrátilo sa v roku 2012 – limit 15 dní na tím).

Doba sa zmenila – miestenka v F1 je lukratívna, tímy by mali byť oddelené: buď vyvíjať vlastné komponenty alebo odoberať štandardné. Jedinou výnimkou by mal byť motor, príp. mať prevodovku od dodávateľa FIA (ako v minulosti bol Xtrac). Závesy ale každý tím vlastné, brzdové “bubny” tiež, atď.

To je hrůza, AT se má stěhovat do Británie.
A proč všehny týmy mlčely, když se upravovaly pravidla tak, aby Haas nemusel nic umět a všechno si mohl koupit od Ferrari, nebo si nechat udělat od Dallary?
Dokonce i dílny Haasu dovolili uprostřed fabriky Ferrari.
Ale zabraň bóže, aby AT měl k RB blíže, to by by najednou přišel na celou F1 pogrom.

Ne né panáčci, Franka Williamse na Vás. Ten přesně věděl proč tlačil na FOM aby v F1 byli pouze skuteční konstruktéři.

Pretože vtedy boli radi za každý tím – prachy mal Bernie, tímy pravidelne krachovali. Dnes má len miestenka na rošte hodnotu miliardu dolárov, tak si F1 môže vyberať. Ak nevieš poskladať vlastné šasi, tak tam sú dvere, záujemcov je celý rad.

Hodnota F1 stoupá jen proto, že zbytek světa upadá. Nebude trvat dlouho a i F1 se taky dostae do problému.
Je to takový koloběh.