Brown priznal, že by bol cítil hanbu, keby McLaren prehral boj o titul | Magazín F1 - F1online.sk

Rok 2024 priniesol atraktívnu bitku o konštruktérsky šampionát, v ktorej dlho viedol Red Bull. Po pretekoch v Azerbajdžane sa však poradie obrátilo a do čela sa dostal McLaren, ktorému odrazu nesekundovali červení býci, ale maranellské koníky. Zak Brown priznáva, že by cítil hanbu, keby ho v samom závere sezóny Scuderia porazila.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/186094/brown-priznal-ze-by-bol-citil-hanbu-keby-mclaren-prehral-boj-o-titul

To by teda bola hanba. Uz dost, ze prehrali jazdecky titul.

Hanbou pretekoveho timu McLaren je uz len to, ze sa o titul bojovalo do poslednych pretekov. Keby rovnake chyby robi Ferrari alebo Red Bull, tak ta kritika by bola ovela ovela vacsia.

My ako divaci, mozeme byt vobec radi, ze McL a Ferrari trosku poskocili a bolo na co tuto sezonu pozerat. Oni tym, ze sa vyrovnali RB a na chvilu ho preskocili ‘‘co si ani nemyslim, skor to bol prepad RB’’ nam len ponukli zabavu. To ze nemali taky monopost celu sezonu sa neda zase pripisovat nejakej neschopnosti, lebo okrem RB a Mercedesu sa nedokazal za posledne roky nikto dostat na vrchol. Cize o McL by sa malo hovorit v tom slova zmysle, ze dokazali potrepit uz vopred urceneho majstra. A nie to obracat, ze McL to spackal. Ved oni neboli tym favoritom, oni sa len dostali na chvilu hore. RB mal skvele auto na zaciatku, aj konci sezony. Ferrari malo tak isto len par svetlych momentov, na niektorych tratiach sa trapili viac ako mercedes a bolo pre nich problem dostat sa do top 10. Checo, to bol zase uplne iny pribeh.

3 Likes

však ho prehral, dokedy sa chcú tváriť, že nie ?

4 Likes

Toto je veľmi veľké skreslenie toho čo sa stalo minulý rok. McLaren mal 75% sezóny najlepšie auto, a nezúžitkovali to vôbec ideálne, nemôžeme si klamať žeby nejako maximalizovali svoje bodové prídely. Ba práve naopak, ako povedal @Jos_Is_Back , to že si z nich médiá nerobili srandu spôsobom, akým sa rýpe do Ferrari keď (zase) vyrobia kiks, je pre mňa stále záhadou.

McLaren mal mať na základe výkonnosti auta konštruktérsky titul už snáď na Interlagose vo vačku a jazdecký titul zahodil Norris spôsobom, ktorý ani neviem k nikomu porovnať, v resp. Verstappen si ho nejakým zázrakom (= prehnanou agresivitou “odobrenou” pravidlami) udržal.

2 Likes

Toto (%) nie je pravda, nechapem snahu prekrucat realitu, aby sa to hodilo…

A mozeme to otocit a hned to posobi inak:
Kedy v historii F1 sa stalo, ze pilot co mal vdaka dominantnemu uvodu sezony takyto naskok, on prisiel?

Rovnako nie je pravda, ze sa nerypalo do McLarenu. Neustale sa riesili ich, ci Landove chyby (dokonca aj situacie, kde boli v prave) a clankov k TR si nikdy tolko nepamatam.
To ludia zabudaju, ci selektivna pamat?

Ako krasny priklad dvojiteho metra bola Q v Baku.
Opat to schytaval McLaren, ze kedy vysiel Lando, pritom slo za prve o cistu smolu (zlte vlajky boli chvilu a postihli prave Landa) a za druhe, par sekund (nie minut) pred nim siel aj Max a dokonca ZA nim slo prave Ferrari a Mercedes…
Riesili sa? Nie, napriek tomu, ze sli este neskor, no mali stastie, ze zlte skoncili. A kvoli vyslovenej smole, sa vozilo len po McLarene, pretoze kto chce psa bit, palicu si najde…

Prikladov by bolo viac, ale naco, ked nastavenie je od zaciatku jasne, uz len tym tvrdenim o 75% atd…
Cim samozrejme nechcem povedat, ze chyby nerobili a nepremarnili prilezitosti.
Ale je usmevne, ze sa kritizuje tim, co vyhral :smiley: Ked tolko toho pokazili (omnoho viac ako konkurencia, lebo pise sa stale o ich chybach) a aj tak vyhrali, tak z ostatnych to robi co? Navyse v porovnani s predsezonnymi ocakavaniami?
A pokial ide o PJ, tam uz som otazku polozil vyssie :slight_smile:

4 Likes

% som možno prepálil to uznávam, ale myslím si že keby si to človek prebehne víkend po víkende, bola by to výrazná nadpolovičná väčšina. Pre tú srandu si to ale keď budem mať čas budúci týždeň prebehnem a hodím sem nejakú štatistiku :slight_smile:

Ale opäť musím dodať, že si stojím za tým, že McLaren nemaximalizoval svoje bodové zisky ani náhodou v porovnaní s RB (resp. len s Maxom samozrejme) a zahodili ten titul, na ktorom v konečnom dôsledku záleží najviac - ten jazdecký. Mali naň výkonnostne, precíznosť bola ale nedostatočná.

Ono takto, možno to znie že mám nejaký negatívny názor, ale mierim to úplne inak - ja naopak by som ocenil iného víťaza ako Max za minulú sezónu, pretože to dosť preháňal už minulý rok. Ale nesmie si McL zatvárať oči predtým, prečo to tak dopadlo, pretože ak ich neotvoria, tak prehrajú to aj tento rok.

2 Likes

Máš negatívny názor a to je dobre :+1:Pretože to naozaj zmastili. Ale dúfam že sa poučili a tento rok to bude inak. Pevne verím :smiley::orange_heart::orange_heart::orange_heart: LANDO WDC.

3 Likes

Za mňa kľudne môže tento rok dopadnúť s čerstvým majstrom. Síce na to musia byť splnené isté podmienky/zmeny oproti poslednej sezóne u samotného tímu aj u Norrisa aby to bola výhra oranžových, ale nie je to vôbec nereálne. Len musia predviesť na tej trati niečo úplne iné ako v 2024 :slight_smile:

Užívajme si to, lebo toto môže byť na dlhšiu dobu posledná sezóna, kedy máme pred začiatkom sezóny toľko rôznych kandidátov na titul v toľkých rôznych farbách.

1 Like

Chapem kam smerujes, len je asi aj potrebne rozdelit o com sa bavime - ci o PJ alebo PK.

Clanok je o McLarene, nie Landovi.
McLaren, tim ktory nedavno takmer skrachoval, takmer bez sponzorov, v sezone, ktora mala byt jasnou zalezitostou RB, majstrovsky tim jasne porazil a celkovo ako tim vyhral, to je fakt.
Mimochodom, kde bol McLaren pozicne aj bodovo po Monaku, v tretine sezony?
Este ani vtedy to nevyzeralo, ze su favoriti…
Nakoniec titul ziskali a ak je toto na taku kritiku, tak aku pracu odviedla konkurencia? Ktora mala navyse vyrazne lepsie predpoklady… (to je k PK).

K PJ je to pomerne jednoduche, Lando sa tiez musi ucit novu skusenost (v 24 vyhral svoju prvu VC a hned aj bojoval o titul, Max bojoval o titul prvy krat roky neskor nez prvy krat vyhral…) a ano robil viac chyb (hoci su casto prehanane a Max tiez nebol zdaleka bezchybny) a narozdiel od Maxa, on nemal brutalny naskok uz po 5VC, plus nevyhoda (ne)TR.
Cize relevantna otazka je: Ak ani v minulosti, nedoslo k obratu (bodoveho) takehoto sezonneho vyvoja, preco by sa to malo podarit jazdcovi, ktory prvy krat vyhral VC s timom, co bol len nedavno “nikde” (Wache to nazval “strateni”) a este k tomu proti jazdcovi ako Max, ktory s RB sezonu 23 rekordne zvalcovali?
To by bolo prekvapenie (anomalia), nie to, ze PJ Lando neziskal… :slight_smile:

A na ten prepocet (%) budem zvedavy :wink:

1 Like

Presne ako píšete pani, mala by to byť super sezóna, potencialne 4 teamy v boji o titul ale mam taky pocit ze realne budu maximalne 2, mozno 3… inak k tej maximalizácii bodov… pozeral som niekde na to video a v podstate z tych front runnerov najmenej bodov postracali leclerc a ferrari, niekde okolo 20 bodov to bolo realne co teoreticky mohli ziskat navyše, a to boli najma tie 2 nestastne preteky kanada a silverstone… inak boli brutalne konzistentni tuto sezonu a lec zbieral tie top4 top5 umiestnenia v podstate kazdy vikend, dokonca aj v mokrej brazilii kde jednoducho to ferrari s kratkym razvorom kolies na tej vode nedrzi co potvrdil katastrofalnym vykonom sainz, cize dufam ze konecne uz sa to zide u nich ze bude aj auto po celu sezonu (nie ako 2022 prvych 8 pretekov), a aj maximalizacia vysledkov :slight_smile:

Áno aj nie, pretože sú to závislé premenné. Do istej miery na ne pôsobia iné faktory, ale v konečnom dôsledku sa skladajú z toho istého súboru dát, z toho istého súboru výsledkov.

Zhodou okolností opäť áno aj nie. Záleží čo je väčšou anomáliou - či ten bodový rozdiel po (napríklad) Monaku, alebo faktor toho, že tím s pohárom konštruktérov (resp. ani jeden z dvoch čo oň bojoval, ale to len zdvojnásobuje problém) nemal ani jedného jazdca v šanci o pohár jazdcov v poslednom preteku.

To je však na zaujímavú štatistickú analýzu samé o sebe :slight_smile:

Nechcem sa sľubovať s týmto, pretože ak by som sa do toho pustil, tak pri zvážení všetkých faktorov na ktoré by som chcel brať ohľad to môže byť celkom časovo náročná sranda, ale keď sa podarí, tak to niekde tu hádam pod nejaký článok skúsim napísať ako nejaký siahodlhejší príspevok :slight_smile:

Nemyslim nejaku meganalyzu.
Napisal si, ze McLaren bol najlepsi 75% VC.
Cize staci zavod po zavode ano/nie.

Su VC, kde je naozaj tazke jednoznacne tvrdit, kto bol najrychlejsi, napr. Imola, Silverstone, Monza, Baku, Mexiko, Katar. Da sa vecne, aj datami, dohadovat…

Ale ty teda tvrdis, ze napr. v Monaku, Rakusku, Spa, Austin a Vegas bol McLaren najlepsi (cize nie top, v ramci “spi.cky”, ale urcite pred vsetkymi)? Ak ano, fakt ma zaujima, na zaklade coho :slight_smile:

Ja som stale toho nazoru, ze vyhra v PK a prehra v PJ je jednoznacne technicky uspech a jednoznacne sportovy neuspech.

No a kedze F1 sa tvari ako sport a ten lukrativnejsi pohar je bez debaty PJ, tak je to celkovo skor neuspech ako uspech.

3 Likes

Sám si zrovna popísal, prečo by si to zaslúžilo lepšiu analýzu - zrovna napríklad tá Monza. Keďže sme ju sledovali, očný test je jasný - Piastri vypiekol s Norrisom v prvom kole, a následne s obomi vypiekol Leclerc cez stratégiu, túto výhru pre Ferrari doslova ukradol.

U mňa osobne subjektívne sa takýmto pohľadom ľahko dopracujem k výsledku, že McLaren bol v najlepšej východiskovej pozícii z hľadiska rýchlosti monopostu. Je to naozaj tak? Nie? Skvelá otázka. Ja som ešte aj fanúšik Ferrari takže skreslený pohľad x2 :smiley:

Ono to, že som o tom že mám pravdu na 99% presvedčený neznamená, že to tak aj naozaj musí byť, a preto keď už dôkaz, tak spáchať sa ho oplatí poriadne :slight_smile:

1 Like

Preto som sa nepytal na Monzu (ktora mala mimochodom najtesnejsiu Q v jej historii, cize mi pride trufale tvrdit, kto tam bol urcite najrychlejsi), ale na:

Trafil si pointu. Vychádzať z “očného testu” ktorý máme na základe sledovania sezóny je na nejaké dôkazné štatistiky proste málo. A to je len jeden víkend ktorý som si samozrejme zámerne vybral :smiley:

Budem ťa musieť sklamať, nedotlačíš ma k streleniu napr 14 okruhov takto naslepo, kde mi skúsiš vyvrátiť rovnako naslepo na základe rovnako fanúšikovsky-ovplyvneného pohľadu moju streľbu. :slight_smile:

1 Like

Preto som vymenoval 5VC, kde bol priebeh o dost iny ako Monza (a podobne VC) a stacilo mi len vediet tvoj nazor, ci v nich McLaren bol najrychlejsi a na zaklade coho, ak ano. Nie 24VC a nie tie velmi tesne…

Na to s akou lahkostou si uviedol, ze mali naj monopost 3/4 sezony trochu nechapem, ako je problem vyjadrit postoj k tym 5VC, ale uz to berem ako posledny treti pokus :slight_smile:

Monako = Ferrari, tam nie je moc čo analyzovať popravde posledné roky
Vegas je brutálny štatistický outlier Mercedesu
Na Austin nemám ani perfektný očný test lebo som nevidel celú GP, ale tam záleží na tom, či ten víkend priznáme Ferrari alebo nie.
Spa a Rakúsko sú povrchne nemožné priradiť. :slight_smile:

vidim dobru diskusiu :slight_smile:
Jeden z mojich dojmov, ktory samozrejme nemam dolozeny tvrdymi datami pretoze sa mi v tom nechce hrabat, je ten, ze McLaren v porovnani s Ferrari mal po vacsinu sezony lepsie auto, ale sutaz o PK bola do poslednych pretekov otvorena. To mne indikuje, ze vo Ferrari vyuzili potencial auta viac ako v McLarene. Po jazdeckej stranke, taktickej aj strategickej sa mi Ferrari javilo lepsie. Takze ano McLaren nedostatky v tychto oblastiach asi naozaj kompenzoval silenjsim autom.

Porovnanie s Redbullom je uz osemetnejsie, u RB boli v ramci sezony obrovske vykonnostne skoky a ich prispup k pilotom je tiez relativne extremny. tam je vsetko nastavene na PJ, tym padom priame porovnanie nie je take jednoduche.

4 Likes