Brown nalieha, aby vedenie športu zasiahlo: Tímy Red Bullu vždy hlasujú rovnako | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 nepochybne patrí medzi najväčšie športy na svete. Keď ju v roku 2017 prebrala Liberty Media, začala svoju cestu zo „stredoveku“ pod vedením Bernieho Ecclestona do modernej doby. Výsledkom je, že z F1 sa stal najrýchlejšie rastúci šport s najmladším publikom spomedzi všetkých globálnych športov. Stále tu však nájdeme niekoľko pozostatkov starých poriadkov a jeden z nich zvlášť dráždi bossa McLarenu Zaka Browna.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/142498/brown-nalieha-aby-vedenie-sportu-zasiahlo-timy-red-bullu-vzdy-hlasuju-rovnako

McLaren nema B team preto je pochopitelne co Zak hovori.
Cele je to o tom, ze lacne Cosworthy uz davno nie je mozne kupit.
Bezodne absurdne rozpocty top trojky a etremne drahe motory zadefinovali A a B teamy.

1 Like

Jak dlouho asi bude trvat než bude mít McLaren a Aston stejného majitele?

Pokud máme omezený rozpočet, omezený aerohodiny, omezené simulace atd, je třeba to vnímat opravdu přísně. Neexistuje mít 2 týmy pod jednou střechou a počet prodejných komponent by se měl rychle minimalizovat. Týmy neprodělávaj, nechte je konstruovat.

2 Likes

Nebyl Cosworth jako Cosworth, byly tymy, ktere dostavaly lepsi kusy a lepsi servis, drive nestal na kazdem rohu inspektor nebo fizl…tak se holt delal byznys. Ale klientelismus vidime i dnes, jen nikdo nerozumi tomu jak to, ze to jde delat tak okate.

3 Likes

Však Williams je taky lokaj mercedeu a to tomu šaškovi nevadí. A kde byl, když racing point totálně zkopíroval mercedes? Pokud má McLaren bobky z týmu, kterej minulej rok skončil osmej nebo kolik, tak to pro ně nevypadá moc dobře.

Brown patřil mezi největší kritiky i v případu tehdy růžového Copy Pointu. Ale pointa Browna není prioritně ze strachu z nějakého B-týmu, ale z toho že z toho profituje i A-tým. Je to dvojnásobná neférovost.

2 Likes

OMG. Wiliams sice uzko spolupracuje s Mercedesom, ale stale su to dva samostatne subjekty ktore maju zmluve previazane podmienky o dodavke motorov vymenou za hlas pri vyberani pilotov aby Merc vedel davat priestor zo svojej akademie.

ABSOLUTNE SA TO NEDA POROVNAVAT s RB a Visa kde je jeden majitel, sedia prakticky na tom istom mieste, pouzivaju ten isty tunel, zdielaju svoje diely, know how, visa pusta redbull automaticky na trati, hlasuju spolu v zaujme redbullu a ktovie ci si redbull nieco nevie vlozit aj do ich rozpoctu kedze sam Helmut Marko vravel ze zdielaju aj ludske zdroje.

Je uplne jedno ci to vravi mclaren alebo ktokolvek iny, nech sa na to pozries akokolvek, objektivne je pre sutaz 10 tich timov nezmysel aby mal redbull takuto konkurecnu vyhodu,.

1 Like

Já bych dal maximální váhový limit při vstupu do boxů, a byl by klid…

Takže s tímhle by FIA “měla něco dělat”, ale v případě vstupu nového týmu jí do toho nic není? Možná to odpovídá všem smlouvám, co spolu týmy a FIA (a LM) mají, ale i proto vidíme, jak je tahle spolupráce funkční.

2 Likes

Mám silný pocit, že Zack něco o VisaBlaBleBlu tuší a možná se letos budeme dost divit - aby nakonec nevyhrál šampionát RB a za ním Visa na druhém místě… To je tedy extrémní možnost, v reálu spíš nějaké 4-5 místo, ale i to by bylo cítit.

Jinak ale je upřímně řečeno pozice McL dost divná. Na jednu stranu si hrají na tým s vysokými ambicemi (možná i nejvyššími), přitom jsou ale v pozici zákaznického týmu, který je závislý na Mercedesu. Popravdě si moc neumím představit, že by zákaznický tým porazil primární, to se snad ještě nestalo, Brown ale asi věří v zázrak a tak se snaží bojovat proti všemu, co by mu mohlo pozici komplikovat.

Mercedes či Ferrari do toho zřejmě tolik neryjí proto, že by neradi, aby se naopak někdo vrtal v tom, kolik dat získávají oni ze svých “podřízených” týmů - ono se to upřímně s tím RB/Visa porovnávat dá, sice je vazba menší (i když tedy u Ferrari/Haas ani o tolik ne), ale zase mají týmů pod sebou více, což je naopak velká výhoda.

O Haasu jeho propojení na Ferrari se nepíše proč?
Vždyť Visa je mnohem více nezávislá na RB, než Haas na Ferrari.

Povie niekto, kto vzdy hlasuje s Wolffom. :joy:
A Alfa alebo Haas kedy hlasovali proti Ferrari?

Zak sa meni na Wolffa v tomto politickom pokrytectve. :frowning:

5 Likes

Place clovek, ktery musi rozhodovat v ramci mercedesu :’)

4 Likes

Nemění, jenom to vždycky byl velmi poslušný a podlézavý pejsek Tota kterej si vždycky chtěl u něj šplhnout

4 Likes

Jenže zrovna v tomto bodě si vůbec nejsem jistý, že má Toto z jeho aktivity radost…

stavalo sa to pravidelne po tom co Renault odkupil Lotus az do momentu kedy Redbull presiel na Hondu.

1 Like

No, zrovna Renault bych asi nechal stranou, to je taktně řečeno “velice specifický tým” :slight_smile:

Ale jinak ano, uznávám, že ryze fakticky to lze brát za příklad v rozporu s tím, co jsem napsal, beru :slight_smile:

1 Like

Ty si nam zase dokazal, ze nemas absolutne prehlad a zijes si vo svojom svete :smiley:

1 Like

Stavalo sa to aj na zaciatku minulej sezony, ked Aston drvil Mercedes. :slight_smile:

1 Like