Bolo by hlúpe zahodiť tento koncept, znie na margo vývoja nového auta z Red Bullu | Magazín F1 - F1online.sk

Red Bull sa stal strojcom najúspešnejšieho konceptu v súčasnej Formule 1, dokonca by sa dalo povedať, že v Milton Keynes sa zrodil jediný správny dizajn. Myšlienky tímu okolo Adriana Neweyho sú dnes húfne kopírované a aj keď tímy prišli s niekoľkými vlastnými nápadmi a inováciami, koncept Red Bullu sa stal základom dizajnu súčasnej Formuly 1. Tento tím sa tak pred rokom 2024 nemusí púšťať do žiadnej veľkej revolúcie.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/131536/bolo-by-hlupe-zahodit-tento-koncept-znie-na-margo-vyvoja-noveho-auta-z-red-bullu

Článek totálně o ničem. @PUFF jsem ti říkal, že pravidla selhala a existuje jen jeden koncept a to je fail

preco o nicom? 15clankovsvypovednouhodnotou

Co konkrétně jsi nevěděl před vydáním tohohle článku? :grinning: jinak V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi a predchádzajúcimi generáciami monopostov sú však pravidlá dosť prísne. Vtedy ste si ešte mohli dovoliť zamiešať s kartami o trochu viac.“ a to je přesně co tu psala @Evap

keby som bol hejter tak ti napisem, ze to je crying post ale nebudem to pisat :smiley:

takychto clankov tu je spustu kazdy den a nikto nehne ani brvou

3 Likes

Mozes to trochu rozviest? Lebo ja to takto nevidim.

Clanok nie o nicom, hovori o spravnej logike RB. Ak inzinierske oddelenie vidi potencial na vyvoj, je hlupost prinasat nove auto a zacinat od nuly. Takto aspon priblizne vedia, co budu novinky na aute robit, ked mu rozumeju(na rozdiel od inych).

Pravidla nezlyhali, zlyhali inzinieri a vyvojari ostatnych teamov. Vyplakali sa lanka, vyplakali sa testy podlahy atd a nikomu to aj tak nepomohlo.

A RB koncept urcite nie je jediny spravny. Je to najrychlejsi z aktualne pouzivanych. Problem je, ze Newey nema konkurenciu, ale to nie je ani jeho problem, ani problem RB. Proste niekto musi dotiahnut niekoho z aeronautiky.

Mercedes ovladol predchadzajucu eru lebo vyvijali motor o vela rokov dlhsie, teraz vladne RB, lebo maju najlepsie aero oddelenie. S pravidlami to nic nema.

ale ty jsi starej hater :stuck_out_tongue:

1 Like

takze to je crying post? :smiley:

Od tebe určitě :smiley:

crying post mozno tak k tvojmu komentu :smiley: neviem mozno mame ine pohlady na situaciu, ale proste Monaghana sa pytali jak to vidi a on to popisal v tomto, pre teba nic nehovoriacom clanku

takže inženýři ostatních týmů můžou za to, že funguje jedinej koncept?

takže před přečtením tohoto článku sis nebyl jistý, jestli bude RB pokračovat v současném konceptu nebo bude měnit? protože za mě je celkem jasné, že ho budou vyijet dále

tak já to beru, že je to otázka a odpověď, jenom je to, jako by si říkel, že v prosinci nebude 30 stupňů v ČR ani na Slovensku :smiley:

tym by som si nebol taky isty, rano som isiel do obchodu pre konzervy pre macku, a cestou s5 som videl na kriku MALINY :smiley: dneska nevies

Ano, mozu za to inzinieri. Mali prist s lepsim konceptom. Tvaris sa, akoby to bola sutaz o vynajdenie kolesa, lebo ma mat jeden jediny spravny tvar. A RB do sutaze priniesol koleso a ostatni kocky. Nefunguje len jeden koncept. Inzinieri nerozumeju tomu, co vytvorili. A jednoznacne nerozumeju ani tomu, co vytvorili inzinieri RB. Auto nafotia hocikedy, podlahu im Perez ukazal. Lenze ani to nikto nekopiruje, lebo s tym potom nepohnes.

A keby aj na sekundu pripustim, ze RB ma naozaj jediny funkcny koncept, preco ho vsetci neopajcnu ked vidia, ze tie ich nefunguju? Hm? Alebo, preco s tym “jedinym konceptom” neprisli oni?

Stale mi z toho vychadza, ze za to moze konkurencia, nie pravidla

4 Likes

Red Bull ma zaplacene do 2026.

Ono totiž asi už nemá smysl kopírovat koncept Redbullu.
Alespoň ne pro elitní týmy, které mají ambice vyhrávat, protože touto cestou stejně vyhrávat nebudou.
Má to smysl pro týmy ze středu pole, tam je to může na chvilku posunout, ale protože s vývojem nic neudělají, tak je to takové zoufalé řešení.
Navíc si nemyslím, že existuje v F1 inženýr, který bude chtít kopírovat. Teda doufám že neexistuje…

Tady to nikdo nechápe.
Ja to říkam 2 roky.

:smiley: Taky máš občas pocit, že jsi jediný člověk na planetě plné delfínů?

Tak to nějak říkal Sheldon Cooper, ne?

To aby sme si nachystali popcorn na koncept mercedesu.

Polozme si otazku, ze preco redbull ma spravny koncept? Je tam vela veci pod kapotou, zadne zavesenie ktoré so zadnymi kridelkami menia prudenie vzduchu pri otvoreni drs, dokonca aj postova schranka, ktora vytvara podtlak pre rychlejsie prudenie vzduchu pre uzky otvor.

Tu je niekolko hlavnych znakov na uspech, ktore medzi sebou su v spravnej korelacii. Ale co tym chcem povedat, ze nemozete pouzit len jednu vec lebo moze narušiť dalsiu a dalsiu. Skusal to mercedes pri prechode z uzkych bocnic na nieco podobne redbullu a nefungovalo im to a mali z toho frankenstein monopost. Ale taky mclaren tak to je rec o inom. Tym sa to podarilo. Ale oni nesli chladenie pre uzke bocnice pod kapotou a mali priestor a cas testovat…

Takze ja som zvedavy co spravi mercedes buduci rok. Podla mňa okopcia co pojde a budu mat auto na jeden specificky typ trate. A zas to nebude univerzalne na všetky ako to ma redbull…

to ale nevies. Jedine co s istotou vies, ze koncept Redbullu funguje lepsie ako koncept Ferrari ci koncept Mercedesu. Kludne mohol fungovat aj koncept Sauberu, ale stajna nemala zsroje to tak dobre rozpracovat ako RB, k tomu maju maly politicky vytlak a zarezali ich lankami.
Ako vies, ze nemoze existovat dalsi koncept X, ktory ma este vacsi potencial ako Neweyho smer?
Teraz uz prirodzene vsetci kopiruju vsetkych a hlavne sa kopiruje ten uspesny dizajn.

1 Like