Boli sme príliš optimistickí, hodnotí koncept Mercedesu Shovlin | Magazín F1 - F1online.sk

Nevidím nič v jeho komente kde by tvrdil, že niekto hovoril, že tohtoročné pravidlá sú proti Mercedesu. On hovorí o tom ako mnohí fans Mercedesu tvrdia, že tohtoročné pravidlá sú zlé lebo Mercedesu nevyšli ako by si oni predstavovali. Jednoducho povedané, hejtujú pravidlá z princípu že sú zlé pretože ich tím nie je najlepší. Keby je Mercedes vpredu, nepovedia jedno krivé slovo na nové pravidlá a objektívne by súhlasili, že sú dobré.

3 Likes

som zvedavy s cim teda pridu buduci rok.

Tak realne… Ked mal mercedes motorovu vyhodu vstupom do hybridnej ery, okej- mal. Ale netvarme sa ze ju mal 5 - 7 rokov.

To ostatnym motorarom trvalo 8 rokov dobehnut motor mercedesu ? V dobe bez financnych stropov a obmedzeni? neblazni. A tie tesne suboje s ferrari v 2018 boli tym ze ferrari malo super aerodynamiku a mercedes to tahal len motorom?

Fakty:
Ferari UPLNE novy vykonny motor postavilo minuly rok - trvalo im to rok a pol.
Era dominancie mercedesu nebola iba motorom, ale celkovo proste boli vo vsetkych smeroch (motor, spolahlivost, vylepsenia, aerodynamika, ladenie auta pred zavodom, strategie, implementacie umelej inteligencie, pilot… ) v tuto eru najlepsi, az kym ich neprekonal redbull.

tak asi so vsetkym novym :slight_smile: urcite nova podlaha difuzor. a velmi pravdepodobne aj bocnice, ktoru budu nahanat vzdu dole na podlahu ako to ma rebdull :slight_smile:

prekonal ich rozpoctovy strop, po tom ako redbull pozbieral vsektyhc ludi, ktorych uz mercedes nemohol platit

Povodna interpretacia bola nespravna. :grinning:

tak to si zrovna nemyslim, redbull nie je rozpocotovo cisto v F1 o moc mensi ako Merc a tychto ludi asi logicky aj preplacal ked ich chcel stiahnut do RB oproti tomu co mali v Merc. :slight_smile:

takuto sprostost opat tvrdite a sirite len vy, zaostaly trollovia a hejteri mercedesu so vsetkymi svojimi rozpravockami

nie, nikto z mercedesakov netvrdi, ze pravidla su zle; urcite nie preto, lebo sa mercu nedari… btw take nedarenie sa ked zbieraju zaradom podia by asi chcel asi aj williams…

to, ze poskakovanie je problem je holy fakt, mercedes ani zdaleka nie je jediny ktory by poskakoval a rozhodne nie najviac (aspon nie vzdy)… ale ano, samozrejme, holy fakt je aj to, ze mercedesu najviac ovplyvnil vykonnost a ano, holy fakt je aj to, ze mercedes obcas zahral okolo toho kusok aj divadielko navyse…

takze opat raz len vytvaras fantasmagoriu, ako su strieborni zli, aki su to hajzli, fuj, ancikristi jedni… stale je to ale fantasmagoria pre jednoduchych ludi ako ty… zial, uz mate na tomto fore vacsinu v pocte prispevkov, aj ked ak odratame vsetky chroustalove alter ega a falosne nicky a zohladnime, ze vacsine normalnych diskutujuich sa uz do tychto nikdy nekonciacich hluposti ist nechce… tak si dopln vhodny zaver aby si si opat mohol kopnut

Řekl bych, že to bude velmi podobné.

faktom je ze tie motory boli zmrazene a to nielen 2014 ale tusim aj 2015 - a na rozmrazenie tlacila hlavne honda, lebo ta bola na tom najhorsie co sa tyka vykonnosti a vstupila rok po zavedeni pravidiel… no a faktom je ze mercedes mal realneho supera az v roku 2017 vo forme vettela na ferrari.

pointa je ze teraz pod rozpoctovym stropom nemas priestor na chybu. chubu proste napravit nemozes, lebo peniaze si uz minul

Ja som nikde nic take nenapisal, ze pravidla sa menili proti Mercedesu. Hovorim nieco uplne ine. Neplacuje tu nahodou skupinka Mercedesakov s Shredderom na cele, ako treba zmenit pravidla? Urcite je to len tak, ze? Boze moj

Nikto z Mercedesakov netvrdi, ze pravidla su zle? S tebou je skoda pokracovat v diskusii. Ze tu ty ides hovorit o rozpravkach, ked sam trepes. Poskakovali viaceri ano, ale kto skakal okolo zmeny pravidiel? Ferrari? McLaren? Skakal jedine Wolff a zvaloval to na zdravie pilotov. Takze ano, strieborni su zli a hajzli. Nevedeli postavit auto, tak sa snazili zabrzdit konkurenciu zmenou pravidiel. Este nieco?

este ze si si nasiel moznost hulakat

precitaj si to este raz, bez cervenych oci, bez emocii… miestna elita tu nadava na fans mercedesu, ale z nich to tu ale nikto netvrdi… nikto
sam ti potvrdzujem ze ano, mercedes ako team to zvelicoval a ze robili z toho halo a logicky, cuduj sa svetu, bola to len rovnaka politika vlcka ako ked RB tlacil na zmeny pred 2021… alebo ked honda bola na tom tak zle, ze sa museli uvolnovat motory

takze pianko, daj sa dokopy a maj trochu nadhlad :wink: a cela ta vasa svata masiho uderka sa rozhodnite ci teda kopete do mercedesu, do vlcka, ci do fanusikov… vlastne nie, vy viete len kopat na vsetky strany ako sa vam paci, ktorym smerom je to prave “in” a praudu si uz okolo toho dotvorite

1 Like

myslim ze problemy mate obaja s @raptor22 :slight_smile: politika patri k F1 a stale patrila. netreba sa roculovat na tom kto tlaci na zmeny previdiel, ale treba sa na tom zacat bavit

1 Like

uplne suhlasim :+1:

az na toto, ja sa na tom bavit neviem, je mi to proti srsti, nech uz tu politiku prave robi ktokolvek… ale ano, proste to patri k tomu a ako fanusik sportu to musim akceptovat, na vyber nemam (a ano, hnusi sa mi to aj ked to robi ten, komu fandim)

ale utocit kvoli tomu na druhy tabor a robit z nich blb*ov a kydat spinu… to tu robi len jedna skupina individui a s tym toto cele nema nic spolocne… bohuzial, toto je vzorka ako funguju vsetky mienkotvorne media (pre F1 je to toto forum) a ak sa normalni ludia neozvu, potom ta 10000x omielana loz sa naozaj v spolocnosti stane pravdou a to potom dopadneme (ale politiku to radsej tahat nebudem)

Uz na prvy pohlad je jasne, ze to auto s malymi bocnicami ma najmensi odpor.
Ak sa teda nemylim, auto s mensim odporom pri cca vyrovnanych vykonoch motora by malo mat aspon najlepsiu maximalku na rovinke ale ani tu nemaju.
A zaroven auto s najvacsou plochou podlahy (pri tak malych bocniciach) by malo mat viac pritlaku ako auto s vacsimi bocnicami a mensou podlahou.
A ani ten nemaju najvacsi …
To ze prave Mercedes to “netrafi”, to som necakal.

ak som to spravne pochopil tak viacmenej naznacoval, ze tento koncept je mrtvy a buduci rok ho uz nepouziju. len potom trochu nechapem, ze preco uz v tomto roku neprisli s B-verziou auta ktoru by ladili pre pouzitie v buducom roku

viem, ze rozpoctovy strop nepusti, ale taky rb nosi jedno vylepsenie za druhym tak snad aj mercedesu ostal priestor na vylepsia
ale asi ten ich optimizmus trval priliz dlho :slight_smile: mali sa rozhodut uz ovela skor a mohli prist s b-verziou
je jasne, ze tento koncept za sucastnych pravidiel nedokazu odladit tak aby v realnych podmienkach jazdil tak ako v tunely, ved k redbullu su miestami rovnako daleko ako na zaciatku sezony, sice sa dokazu posuvat voci zvysku, ale to je malo

teraz ked pridu s novym autom az na testy tak kym rb bude uz druhy rok makat na aute rovnakeho koncpetu tak mercedes sa bude musiet naucit nastavovat uplne nove auto a to bude niekolko pretekov trvat

v poriadku, ok. Kazdopadne plati, ze sa netvarme ze merc 8 rokov dominoval kvoli motorom, to urcite plati na nejake prve roky 2-3 roky hybridnej ery, no nie na 8 rokov, za ten cas aj vratane zmrazenia kludne vyvinies 3 nove motory, ako to ukazalo aj ferrari 2015-2017, 2020-2022, alebo Honda s Redbullom 2019-2021, kde to tiez trvalo 2 roky kym postavis novy vylepseny motor.

Ja len hovorim ze tu motorovu vyhodu ktoru Merc mal, nemozes aplikovat na celu dobu trvania ich dominancie ale “len” na uvod tejto ery. Od r. 2017 uz mali vsetci moznosti byt vykonnostne na tom istom.

Ja by som to aplikoval kludne na celu éru.
OK motor dominantny so 4 rocnym vyvojovym naskokom, ktory sa postupne scvrkaval ale stale to bol top motor o ktory sa naplno mohli opriet - a zacat s vyvojom kary na dalsiu sezonu uz v lete.
Problem nastal ked prisiel strop tak sa zdá.
Uz si nemozu po letnej prestavke nasupat miliony kde potrebuju.