Binotto: Najťažšie pre mňa bolo rozlúčiť sa s Vettelom, miloval som ho | Magazín F1 - F1online.sk

Dvaja rozdielni muži s rovnakým snom, no ani jednému z nich sa nesplní. Sebastian Vettel aj Mattia Binotto túžili po zisku titulu s Ferrari. Obaja patrili vo svojej dobe k oporám nádejí talianskeho tímu pri dobývaní tohto cieľa. Ani jedného z nich však už v červenom neuvidíme. Aj keď to mnohých možno prekvapí, Binotto prechováva voči Sebastianovi silné puto.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/85409/binotto-najtazsie-pre-mna-bolo-rozlucit-sa-s-vettelom-miloval-som-ho

Jasne, a preto ste mu v Monze 2018 povedali ze musi potiahnut Kimiho na pole position. Lebo podla netusim akej logiky siel asi Kimi na titul … Tak ho milovali, ze Seba zarezali napriamo.

2 Likes

Jasně, a kdo nevěří ať tam běží:

Ten člověk působí jako totální “uhejbák”.

3 Likes

Nevzpomínám si, že by měl Binotto s Vettelem nějaké nadstandardní vztahy. Ale tohle vyjádření jasně naznačuje, že se současnými jezdci to musela být malá katastrofa.
Ani se tomu nedivím, když tým jezdcům velice často pohnojil vše co se dá.

… Našimi soupeři dnes nejsou Carlos pro Charlese a Charles pro Carlose, … ale Carlos s Charlesem proti Binottovi. :grin:

Ty jo, na tohle jsem skoro už zapomněl.
Ještě že ten šašek je už pryč.

1 Like

A taky jak ani nejel do AD 2020, kde se Vettel loučil. Těžko říct, proč vlastně, buď na jeho rozloučení nechtěl být, nebo potřeboval zůstat v Maranellu a chránit si zadek (v těch dnech zrovna po tragické sezóně náhle končil “na vlastní žádost” Camilleri). Tak či tak by mě zajímalo, jestli si sám pamatuje, co kdy nažvanil a jak to jde dohromady s vlastními skutky.

4 Likes

Nejpokrytečtější tvrzení všech dob.

V roce 2020 topil Vettela tak, že mu neposkytoval ani potřebnou technickou podporu (viz problémy se šasi v Silverstone), naopak si chránil zadek tím, že z Vettela dělal laciného obětního beránka. Byl to ostatně Binotto, kdo měl podstatný podíl na tom, že Vettelovi Ferrari navzdory jeho zájmu pokračovat neprodloužilo smlouvu. Je to jediný šéf týmu, kterému Vettel neodpovídal do rádia bezprostředně po dojezdu závodu - proč asi?

A právě toto extrémní pokrytectví je podle mého jedním z důvodů, proč ve Ferrari letos zuřila interní válka. Můj názor: Binotto nemá charakterové předpoklady, aby vedl jakýkoli tým. Je to skvělý technik, ale po lidské stránce zmije, která umí uštknout, když to člověk nečeká. Navíc je nedůsledný: Vettela vykopne jako prašivého psa, Leclercovi mává před očima jménem Schumacher a sliby o lídrovi, načež se tým orientuje spíše na Sainze.

Stojím si za svým: Binotto měl odejít už po tragické sezóně 2020, aby se Ferrari s novým vedením mohlo připravovat na změnu pravidel v roce 2022. Tento timing prošvihli a Vasseur přichází v nejméně vhodnou dobu. Jenže pokračovat s Binottem by nikam nevedlo. Navíc dvojice Vettel - Leclerc dávala smysl, jen to chtělo někoho, kdo umí pracovat s piloty. Dvojice Leclerc - Sainz je problém, protože se s ní nedá realizovat ani model dvou silných pilotů, ani model jedničky a dvojky. A tento problém nezmizí.

Tuto krizi si ale Ferrari vyrobilo od začátku do konce samo.

2 Likes

Oprav si datum hned ve druhé větě. :wink:

Opraveno, díky. :slightly_smiling_face:

Já myslel tohle.

preco? vzhladom nato, ze za jeho posobenia “pustil k vode” iba jedneho pretekara, tak to nemusi byt nepravda. mozno este Kimi, ale to nebola este Binottova zodpovednost.
Inak suhlasim, ze Vettel - Leclerc bola silnejsia dvojica ako Sainz - Leclerc. Navyse Vettel bol pripraveny pokracovat. Ani Vettel, ani Leclerc nepostavili Binotta pred ultimatum, ze ja alebo on. Binotto sa asi zlakol mozneho konfliktu a sam si riesenim, ktore aplikoval nebol isty a preto teraz takyto postoj.

Ano, právě to jsem opravil. Měl jsem tam chybně rok 2022 (holt jsem se přepsal).

Právě v roce 2020 to podle mě bylo nejmarkantnější. V roce 2019 Binotto Vettela zařízl nevídaným způsobem v Rusku, ale rok 2019 byl poznamenán i Vettelovou vnitřní krizí, která přišla po zjištění, že tento vůz o titul navzdory slibným výsledkům předsezónních testů bojovat nebude. Výsledkem byla rozkolísaná sezóna, která byla i o Vettelových chybách, nejen o Binottově tristním vedení. V roce 2020 ale Binotto odepisoval Vettela způsobem, který je až šokující. Alespoň tak to vidím já.

Holt jsem starý slepoň. Ale však my se nakonec nějak domluvíme. :rofl:

Idú Vianoce, chystáš pre neho nejaké prekvápko?

Poď nás všetkých navštíviť nech sa môžme zasmiať na idiotovi aj naživo.

1 Like

Poznam tento tvoj nazor a vzhladom na to, ako velmi fandis Vettelovi, je pre mna aj pochopitelny, no ja na Binottovom postoji k Vettelovi nevidim nic zle.

Akokolvek sa na to, Vettel prisiel do Ferrari ziskat titul, v rokoch 2017 a 2018 spolocne utrpeli dve tazke porazky a v roku 2019 tomu Vettel celemu nasadil korunu, ked ho zdolal novacik v time Leclerc. Za takych okolnosti ziadny jazdec nemoze cakat, ze s nim bude tim ako Ferrari planovat nejaku spolocnu buducnost. Alonso ostatne dopadol podobne.

Chybou bolo nanajvys, ze sa s Vettelom trapili aj v sezone 2020, mali to ukoncit uz po roku 2019.

Pro mě je podstatnější to, že Vettel v roce 2019 prošel nějakou krizí - a zvládl ji. Ta krize kulminovala ve Spa a především na Monze, ale skončila v Singapuru (a Rusku). Důvod, proč Ferrari ukončilo spolupráci s Vettelem, tkvěl spíše v rozhodnutí jet na Leclerca, místo dvou útočníků mít jen jednoho. Proto angažmá Sainze, který měl v té době pověst týmového hráče a relativně submisivního pilota.

Ale osobně nemám Binottovi za zlé to, že Vettel ve Ferrari skončil. Za zlé mu mám to, že v roce 2020 dostal Vettela svou zákulisní hrou do pozice babráka, který může za neúspěchy týmu. Měl jednoduše oznámit: držíme ho od klíčových informací a vývoje dál, protože je to Vettel. Red Bull to kdysi sdělil transparentně.

A samozřejmě, dvojice Leclerc Sainz je špatná práce sama o sobě, protože - opakuji - se nehodí ani na model dvou útočníků (na to Sainz opravdu jezdecky nemá), ani na model jedničky a dvojky (protože Sainz - s podporou svého otce a španělských médií - nemá dobrou duši Valtteriho Bottase). Ferrari mělo buď zůstat u dvojice Vettel - Leclerc, nebo postavit vedle Leclerca další mladou pušku, nebo najít někoho, kdo se obětuje na oltář titulu pro tým s tím, že bude rád za to, že jezdí ve Ferrari a má tomu adekvátní honorář.

Jediné, co se v tomto ohledu Binottovi podařilo, bylo, že Leclerc opakovaně zjistil, že se na tým nemůže spolehnout (už v roce 2021 si stěžoval, že ve vývoji se zohledňuje spíše Sainzova zpětná vazba a jeho potřeby a ne jeho, i letos - nedávno - Ferrari oznámilo, že Carlos se v příštím monopostu bude cítit komfortněji - pro srovnání, Red Bull vyvíjí monopost tak, aby byl co nejrychlejší, ne tak, aby to měl Perez lehčí, a když v úvodu roku Verstappenovi, který s tím monopostem vyhrával závody, vůz úplně neseděl, vyslechl si maximálně několik uštěpačných poznámek Helmuta Marka), a Sainz uvěřil, že ve věci jezdeckých schopností je konkurentem Charlese Leclerca a Maxe Verstappena.

Tak sezóna 2017 a 2018 bola z velkej časti podobná tohtoročnej. Vtedy to v prvej polke bolo vyrovnané čo sa týka výkonnosti, podobne ako túto sezónu, no v druhej polke Ferrari zas a znovu nestíhalo s vývojom a Mercedes im ušiel rovnako ako teraz Red Bull. Viem že si už spomínal že podľa teba keby si Vettel vybuduje väčší náskok ako Verstappen v minulej sezóne tak by to dal, no ja osobne si to nemyslím. Red Bull musel robiť všetko dokonalo na 100% od Silverstone v každých pretekoch a kvalifikácii aby mali šancu na minuloročný titul a napriek tomu sa rozhodovalo v poslednom kole. Vzhľadom na to ako Ferrari má v oblube vytrolliť kedy len môžu, naozaj pochybujem že by vedeli spraviť bezchybnú druhú polku sezóny ako Red Bull.

Čo sa týka 2019 tak to bola vyrovnaná sezóna v podaní Vettel vs Leclerc. A myslím si že už všetcia vieme aký je Leclerc kvalitný jazdec. No ja nikdy nezabudnem na zlomový bod v Monze 2019, kedy Vettel vytiahol Leclerca na pole postition, len aby sa Leclerc na neho úplne vykašlal keď ho mal potiahnúť on a skrýval sa v zadu v tej tlačenici kde polka jazdcov nestihla dokončiť posledné Q kolo lebo každý chcel byt v zákryte a tak Vettel musel ísť sám. Leclerc premenil PP na jeho prvé víťazstvo dokonca na domácej pôde Ferrari a nová tvár Ferrari bola zrodená a bolo už prakticky jedno aké výkony budú podávať. Ferrari sa v 2019 trápilo s prítlakom na prednom krídle keďže mali svoj low drag koncept, no keď to v Singapure vyriešili, hneď to vyzeralo inak a verím tomu, že vo zvyšných pretekoch by Vettel nemal problém dobehnúť Leclerca naspäť. Problém samozrejme nastal v tom, že dostali ban na motor a nejaké väčšie body boli od danej chvíle nemožné. No a potom nastala sezóna 2020 kde si viem predstaviť demotivovaného Vettela po 2018 + zakázanému motoru z 2019 a bolo jasné že tne titul s nimi už nezíska. Následne mu nepredĺžili zmluvu a bolo to vybavené.

4 Likes

Souhlas, jen to, že s ním neprodlouží smlouvu, oznámili Vettelovi ještě před zahájením sezóny.

Plus ho následně drželi, od čeho mohli, takže tam byl problém i s nastavováním vozu. Asi není náhoda, že ve dvou závodech, v kterých tým vedl Laurent Mekies, neměl Vettel problém jet na Leclercově úrovni (Turecko + Abú Zabí, kde SC kompromitoval Vettelovu strategii). Přitom Vettel ani v roce 2020 motivaci zjevně neztrácel.