Aston Martin s protestom nepochodil. Nie je zastavenie ako zastavenie, vysvetlila FIA | Magazín F1 - F1online.sk

Niekedy sa aj za jednoduchým pojmom môže skrývať dlhá rozprava. Medzinárodná automobilová federácia po kvalifikácii v Šanghaji viac než tri hodiny riešila otázku, čo znamená, že auto “zastavilo” na trati. K akému dospela záveru? Že Carlos Sainz v zmysle ducha pravidiel na trati nezastavil, a preto si siedmu priečku ponechá.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/151154/aston-martin-s-protestom-nepochodil-nie-je-zastavenie-ako-zastavenie-vysvetlila-fia

Chápu to tedy správně, že teďka budeme odstavovat auto a potom si ho nastartujeme během Q?

1 Like

Já to chápu tak že Sainz měl neomezený čas se rozjet. A jakmile se kdokoliv pak nakonec rozjede, tak nezastavil ale měl jen pauzu. Ale výklad se může dle potřeby změnit a zítra 45s už třeba může být moc. To už je o národnosti, momentální oblíbenosti jezdce u FIA či obecně nálady.

1 Like

Takže FIA oficiálně potvrdila, že červené vlajky vyvěsila zcela zbytečně.

1 Like

Ne, FIA potvrdila, že nezná vlastní pravidla

Takže už vznikol precedens.

1 Like

Přesněji FIA potvrdila, že zná vlastní moc.

Fakt? Toho jsem si nikdy nevšiml. :smiley:

1 Like

Komedie

1 Like

Hanika momentálně vede v závodě Le Mans.

1 Like

:rofl: :rofl: :rofl: A ted mi bude nekdo vypravet, jak jsou pravidla jednoznacny a ze ten zloduch Masi si je vykladal jak chtel a ted tahle FIA (ktera mimochodem vydal tu super zpravu ) Tady debatuje nad tim, jestli kdyz auto stoji 77 sekund, opravdu stoji, nebo jeste ne i kdyz uz vlaje cervena vlajka. Tak pojdme do toho.

Zajedu v Q1 jako prvni cas, hned za cilovkou zastavim pockam na vyveseni cervenych vlajek, pak se rozjedu no a vzdy po restartu a out lapu to budu opakovat do te doby, nez ziskam pole. A pak ze to nepujde. :rofl: :rofl: :rofl:

Maji dokonaly nastroj. Vyvesime cervenou vlajku. Nejedes? Tak uz nepojedes, nazdar. Ale ne, udelame z toho binec. Pak az to udela Alonso, tak mu dame 5000 sekund pentli a 200 trestnejch bodu, protoze nikdo, kdo je chytrejsi nez mi (coz neni tak tezky) si z nas nebude delat perdel.

No nic, rozhodli a jak se rika zmylena neplati.

3 Likes

@tiMur
nie, toto je osetrene inym pravidlom, ktore zakazuje zastavit na trati bez opodstatneneho dovodu
@sparco ten precedens vznikol uz pred rokmi

2 Likes

A jak se bude rozhodovat o opodstatněném důvodu?

no podla telemetrie, okolnosti atd.

1 Like

2019: 1:31.547 - Bottas (+0.452s) 2024: 1:33.660 - Verstappen (+2.113s)

Nechapem cele to vzrusenie okolo Sainzovho zastavenia, prislo by mi vyslovene hlupe, keby ho vylucili z kvalifikacie. Pravidlo vylozili absolutne zmysluplne.

6 Likes

Stále je zjevné, že není zjevné, že pravidla se nerovnají vždy a bez výjimky otrocky doslovnému výkladu. Čistý formalismus je úpadkové stadium práva. Můžeme se dohadovat, zda právě tady komisaři zvolili adekvátní vyhodnocení specifických okolností situace (podle mého ano), ale ne, zda mohou v rámci určité flexibility upřednostnit naplnění smyslu pravidla před formální doslovností pravidla (nejde o totéž). Jednoduše mohou, dokonce, in stricto sensu, tam, kde je to vhodné, musí.

Souhlas s @Unleash_the_lion, který odeslal svůj příspěvek těsně přede mnou, taktéž s @prancinghorse.

2 Likes

Prostě se vymyslelo pravidlo, které se při první příležitosti znásilnilo ze všech stran, aby se nemuselo uplatňovat. V F1 nic nového. :slight_smile:

1 Like

vies, ze toto pravidlo existuje uz asi vyse 20 rokov?

2 Likes