Aston Martin porušil pravidlá rozpočtového stropu, jeden tím ho mal prekročiť | Magazín F1 - F1online.sk

Medzinárodná automobilová federácia finalizuje kontrolu rozpočtových stropov za rok 2024. Podľa najčerstvejších informácií sa dva tímy dopustili porušenia pravidiel v tomto zmysle, pričom jeden z nich mal dokonca prekročiť rozpočet.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/217265/aston-martin-porusil-pravidla-rozpoctoveho-stropu-jeden-tim-ho-mal-prekrocit

Je trochu divné, když se auditor nechce pod své šetření podepsat.
Četl ho, nebo mu byl audit pouze dodán k podepsání?

Ferdo, kde si četl, že auditor nechtěl podepsat dokumenty doložené AM?

1 Like

Pokud nejde jen o procedurální chybu, tak musí přijít trest minimálně ve stejné vyšší jako byl u Red Bullu. Ale zase se dostáváme k tomu, že ten cost cap tam z nějakého důvodu je a týmy by měly dostat přes prsty tak tvrdě, že se finanční porušení velmi přísně vrátí, jinak se tohle prostě bude opakovat

2 Likes

Obecně musím říci že je zcela na houno že na výsledek rozpočtových stropů z loňska čekáme až téměř na konec sezony té aktuální :man_shrugging: Je k zamyšlení zda nezastropovat jen věci na které lze snadněji dohlížet a na zbytek se nevykašlat. Ono teď sahat do loňské sezony, to přeci nejde, Massa potvrdí :smile:

3 Likes

Nevím no, tohle retrospektivní kontrolování je špatně, protože logicky FIA přijde s tím, že nevyloučí tým, co před 12 měsíci získal x bodů, podii nebo výher a vyloučit z letošní chvíli před koncem by znamenalo obrovský průser pro celou F1.
To ať radši pozastaví cost cap na další 2 sezóny, než FIA konečně přijde s funkčním řešením

1 Like

To by bola krásna karmička, keby to bol McLaren. Po všetkých tých Zakových vykrikovaniach na RB v 2022 (pritom to bol pilotný rok, počas ktorého sa ešte “za jazdy” menili pravidlá ohľadom cost capu, ale aj tak bol trest pomerne tvrdý).

Ale nech je to ktokoľvek, ak to bolo do 5%, tak určite strata bodov v PK aspoň na úrovni straty 1-2 miest. Nemalo by to byť absolútnym číslom v bodoch, ale v strate miest, pretože pre taký McLaren strata 100-200 bodov nič nerieši, ale pre taký Williams to znamená prepad z 5. pozície až na poslednú.

A ak to je nad 5%, tak diskvalifikácia z PK, pretože to už nie je náhoda alebo omyl, ale zámer.

A proč si tohle nehlásal u RBR? :grinning:

1 Like

Čo som nehlásal?

Honzi skús byť konkrétnejší, ten príspevok je dlhší a je tam napísaných viacero vecí.

Že si nehlásal tohle, když RBR porušil cost cap (finančně)

1 Like

V tom roku bol cost cap len zavedený a navyše už počas prebiehajúcej sezóny sa menili pravidlá, čo sa do neho ráta a čo nie. Bolo dopredu deklarované, že je to pilotný rok a prípadné tresty budú miernejšie.

Takže vzhľadom k týmto okolnostiam považujem trest pre RB za dostačujúci a možno až prísny (ten obmedzený čas v tuneli), ale som s ním úplne ok.

Super, takže pro Red Bull si našel výmluvu. No podle mě to má fungovat padni komu padni a ne, že tady ten to pochopil jinak, tady bude změna pravidel atd. Je to pro všechny stejný

1 Like

Údajne je v hre DSQ McLarenu. To by Ferrari malo ttiul.

1 Like

Presne RB bol pilotný rok, tam ešte nejaké tolerancia bola. Teraz vôbec a podľa mňa Ferrari pôjde potom ako len pôjde.

1 Like

Reálne stačí aby im za minulý rok zobrali pár bodov a Ferrari má spätne titul. A ja by som ich potrestal aj tento rok, lebo si preniesli výhodu

2 Likes

I

Jojo, férovost a stejný parametry pro všechny :grinning:

1 Like

Tak tomu se mi nechce věřit.
Respektive to snad ani nechci, protože to by internet zase vybuchnul, protože RB dostal jiný trest.

1 Like

Je čas si přiznat, že od RedBullu byl rok 2021 jeden velkej podvod. Porušování pravidel, porušování cost capu a podmáznutý Masi.
Hlavně, že chutná.

1 Like

Ten Masi co Luimu toleroval tratove limity? Veru podvodnicky Mercedes mas pravdu

V roku 2021 ale este neplatil cost cap.