AMuS: Red Bull sa snaží presvedčiť Aston Martin, aby protestoval proti Ferrari a McLarenu | Magazín F1 - F1online.sk

Spomienky na rok 2021 ožívajú. Nie sú to len stále intenzívnejšie súboje na trati, ale aj tie v zákulisí. Na pretrase sú opäť flexibilné krídla, ale kým v roku 2021 viedol Red Bull „flexibilný gang“, v tomto roku ťahá za kratší koniec a je to práve stajňa z Milton Keynes, ktorá protestuje, aj keď podľa nemeckého magazínu Auto Motor und Sport sa na to snaží použiť konkurenčný tím.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/158739/amus-red-bull-sa-snazi-presvedcit-aston-martin-aby-protestoval-proti-ferrari-a-mclarenu

Co je naschvál flexibilní, je ilegální. Konejte.

1 Like

Haha, stává se z toho pěkná kauzička. :smile:
Ale rozhodně lepší než to co se řeší už půl roku (minimálně tady), protože tohle se aspoň týká F1.

To su krivaci v tom RedBull-e. Instruuju Aston. Nech sami podaju protest ked maju s tym problem. Je to ubohe z ich strany.

Tady se snad nemusí někdo přemlouvat ne? Toto má řešit FIA hned, ne, aby podalo protest x týmů :face_vomiting:

1 Like

Kauza, kde je Red Bull a Ferrari? To snad ne …

Jo jo, zlý RB poňouká Aston aby podal protest, ze kterého by Aston mohl těžit. Neslýchaná drzost :smile:

Taky se mi nelíbí že místo toho aby to RedBull řešil přímo tak se snaží schovat za Aston, jako že oni nic oni muzikanti.

1 Like

Mají pd toho B- tým, aby si ušpinil ruce ne?

1 Like

Neplatí se za podání protestu nějakej cash? To víš, strope jsou přísně nízké :grin:

FIA záměrně čeká až týmy podají oficiální protest, protože se za něj platí.
Jinými slovy zadarmo ani kuře nehrabe.

Spíše si to prostě nechtěj s TOP týmy rozházet, tak klasicky pomalu, po špi​čkách, a bez efektu. Až to nasadí i Aston, vyjde nová direktiva.

1 Like

Už za Maxe Bičíka FIA přiznala, že právě kvůli poplatkům za podané protesty se FIA sama do ničeho nehrne.
Další důvod je v tom, že mnohdy FIA sama neví jak si správnost pravidel vyložit a proto čeká až týmy ukážou na konkrétní příklady.

Tak já chápu že protest je pro ně nejjasnějším řešením, no taky chápu že se přímo k protestu moc nikdo nehrne, odměny za to s touto FIA nestojí.

1 Like

Ale no tak nechajte sampionat otvoreny, konecne to zacina byt zaujimave, RB ma koniec koncov stale navrch.

FIA je oficiálním dozorčím orgánem, který má dohlížet na dodržování pravidel a je za to všemi týmy bohatě placená.
Co se týče křídel, tak se nejedná o žádnou novinku. Tenhle problém se táhne už zhruba patnáct roků, takže by měla mít FIA pravidla v malíčku. Obzvláště když si FIA pravidla sama vytváří.
Už jen šumy v paddocku by měly být pro FIA dostatečným podnětem, aby začala jednat.

Tak oni se na ty jejich křídla přišli do garáže podívat, vlastním okem, a asi nic nenašli :smile:

1 Like

Taky bych řekl, že na zátěžové zkoušky křídel si sebou zapomněli vzít závaží.

RedBull chce, aby Aston podal protest.
To je sladký. :grin:

2 Likes

Já tomuto moc nerozumím, psalo se že musejí posílat jak konstrukci tak postup výroby. Zveřejnilo se co se považuje za ilegální, nějak nevím jak by ještě něco mohlo projít.

V článku 3.2.2 technických předpisů se jasně uvádí, že všechny komponenty, které ovlivňují aerodynamický výkon auta, musí být pevně zajištěny a nepohyblivé vzhledem k jejich referenčnímu rámci definovanému v článku 3.3. Kromě toho musí tyto komponenty za každých okolností vytvářet jednotný, pevný, souvislý a nepropustný povrch.

Za ilegální považuje

  • Prvky křídla, které se mohou posouvat vertikálně, podélně nebo příčně vzhledem ke karoserii, ke které jsou připevněny.
  • Prvky křídla, které mohou rotovat vzhledem ke karoserii, ke které jsou připevněny, jako například otáčení kolem bodu upevnění.
  • Konstrukce, které využívají elastomerická těsnění, poddajné části profilu křídla nebo tenký flexibilní laminát na spoji, který se může buď zdeformovat, vychýlit z roviny nebo zkroutit, aby umožnil lokalizované vychýlení vzhledem ke karoserii, ke které je komponent připevněn.
  • Design, který využívá „měkké“ zadní hrany křídlových prvků, ve snaze zabránit „lokalizovanému praskání“ v důsledku flexibility konstrukce komponentů.
1 Like