AMuS očakáva návrat atmosférických V8. Zmena príde možno už v roku 2029 | Magazín F1 - F1online.sk

Nové pohonné jednotky pre rok 2026 a nové monoposty ešte ani neboli otestované, vlastne stále platí, že nie je hotová ani kompletná podoba nových predpisov a v zákulisí sa stále pracuje na detailoch. FIA, Formula 1 a tímy však už začínajú pracovať na tom, ako bude vyzerať ďalší krok.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/212405/amus-ocakava-navrat-atmosferickych-v8-zmena-pride-mozno-uz-v-roku-2029

To by bylo extrémně trapné.
Ale co už :smiley:

1 Like

Konečne poriadny zvuk :+1:a nie tieto terajšie vysavace.este vymeniť dodávateľa pneu a možnosť dotankovat v pretekoch a zasa bude zábava.

treba jednoduche motory V8, alebo V10, 90% suciastok standardnych. synteticke palivo a ziaden Kers.
Idealne to vyladit na 1000 koni a orezat aspon 100kg vahy.
Rovne podlahy, uzsie auta, mensie kridla, sirsie gumy.
Je cas zanechat myslienku relevancie k cestnej technologii, ktora ide jednoznace smerom k self driving EV. To uz nema s motorsportom spolocne vobec nic.

8 Likes

Ironie osudu… Neco podobnyho se resi v US a vsichni se tomu strasne smejou. Chteli byt tak moc eco friendly, az to zdani. Ale jak uz rekl Reagan “Pokud se to hybe, zdan to. Kdyz se to stale hybe, reguluj to. A kdyz se to prestane hybat, dotuj to…”

1 Like

Preco sa nezavedie klasicky atmosfericky motor V8,V10 a V12?Ved to su najlacnejsie motory,bez hybridov.S ekoplaivami je to aj zelene a nemusia sa davat do monopostov,rozne baterie a dalsie nezmysly…Pocut opat nazivo rev motora V 12 ako som pocul v Madarsku 1990 je na nezaplatenie.Dnesni mladi fanusikovia si to ani nevedia predstavit o co prichadzaju…

4 Likes

Tak jestli maj Audi či Honda právo veta, tak o čem je řeč, pětiletka se dodrží :grinning: No a Honda může pomalu vydávat závěrečnou řeč.

Presne. Nechápem aký bude mať prínos V8 hybrid ešte s “predkomorou” oproti novým motorom.

Ne jen Honda a Audi, ale i samotnej Cadillac. Tohle jsou strašný nesmysly

Nesmyslné rozhodnutí, ale co by od Bina dávalo smysl? Jsem zvědavý, co na to řekne Ford a Honda. Ty vstupují/pokračují pod podmínkou elektromobility.

Pokud vím, tak Ford řekl, že pokud budou právě V8 atd., tak z F1 odejdou.

To řekla Honda i Audi a pokud se nepletu tak i Cadillac s tím počítá na vlastní vývoj PJ

Cadillac by potreboval buď hneď vedieť, že sa nemá ani snažiť (vlastný motor plánujú práve od roku 2029) alebo to bude pre nich najväčšia rana (motor na 2 sezóny?!), resp. by neplánovane predĺžili dohodu s Ferrari o 2 roky.

1 Like

Nynější motory jsou nejlepší.
Výkon jako prase, nízká spotřeba, obrovská spolehlivost. Za mě je to nejskvělejší motor, co kdy v F1 byl.
Negativum je cena a vyšší váha, ale můžeme se vrátit s pravidly do 2018. Vozy byly menší a daleko lehčí.

Ja by som vrátil pravidlá z 2016 – v 2017 sa autá rozšírili a šlo to do :wilted_flower:

3 Likes

Klidně bych bral rozložení sil jako v 2016.

Presne tak.toto by sa malo vrátiť a nie tieto vysávače.

a co je na tom, ze Ford odide? Jednoduchsie atmosfericke V10 vie urobit kde kto. nepotrebujes za tym nejaku tazku vahu a miliardovu investiciu. Kedysi, nie tak davno to zvladal aj Cosworth.
Nebolo by lepsie ak by mohli sutazit aj taketo mensie firmy? Ved o tom je v podstate povodna myslienka F1 - postavit chassis, integrovat do toho motor…
Extrem co sa udial v 2014 na objednavku automobiliek takmer zahubil celu F1. Ved to bolo 3 roky nepozeratelne a Eklak sa toho radsej zbavil.

2 Likes

Je mi to jedno, kdo bude soutěžit.
Jen to nedává smysl… je to návrat o X let s nulovým přínosem.

2 Likes

Staromilci se na chvíli zaradují z návratu do pravěku.
Akorát jim to nevydrží dlouho, protože nikdy to už nebude jako tenkrát, budou si stěžovat zase na něco jiného.

1 Like

cize oni tie obrovske prachy do motorov investovali len na 3-4 roky? Trochu zbytocne, nie? Preco sa nedohodnu na jednotnom formate motorov a tie by potom nasadili v slabsej verzii aj v osobnych autach. Naco koli 24x300km zavodom vyrabat za OBROVSKE prachy speci motory, ktore nemaju ine vyuzitie…