Alpine sa doslova rozpadol vo vysokej rýchlosti: Dostali sme facku, konštatuje Gasly | Magazín F1 - F1online.sk

Alpine bol po senzačnom dvojitom pódiu v Brazílii na prahu ďalšieho fantastického výsledku. Pierre Gasly štartoval vo Vegas z tretieho miesta a skvelá kvalifikácia mala byť základným stavebným kameňom pre zisk ďalších dôležitých bodov v boji o šieste miesto Pohára konštruktérov. Preteky však napokon, podľa slov Pierra Gaslyho, uštedrili francúzskemu tímu ďalšiu facku.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/180904/alpine-sa-doslova-rozpadol-vo-vysokej-rychlosti-dostali-sme-facku-konstatuje-gasly

je to prilezitost na desing upgrade motora, z dovodu spolahlivosti ( myslim ze to je povolene).
a skryt tam aj zvyseny vykon nejak

Píšu, že sa asi sa mechanicky rozpadol. Ak je to tak, upgrade by bol niečo v zmysle pridať materiál a spevniť. To by výkonnosť znížilo. Ale oni vedia čo sa stalo. Vedia, čo treba opraviť.

Vyzerá to tak, že čosi v motorovom priestore explodovalo, ostala mu diera v bočnici

Podle ažury v bočnici je to jasné. :grin:

To nic to jen ojnice! :smiley:

Ak niečo vyletelo priamo zo spaľovacieho motora, tak to môže byť (bez srandy) životu nebezpečné. Ak odtiaľ niečo vystrelí, tak to mohlo hocikoho trafiť a zabiť. Spomeňme si Felipe Maďarsko 2009 skákajúca pružina aké nešťastie narobila. Ak sa motor točil 12000 rpm = 200 otáčok za sekundu. To je veľa energie, nejakú šúčiastku by to vyhodilo na kilometre ďaleko.
Len tak od prvého pohľadu dúfam, že tú dieru snáď neurobilo nič zo spaľovacieho motora. Motor je v osi auta a táto diera je úplne na strane. Či to nebola nejaká hadica, trubka… Len môj odhad ničím nepodložený.

1 Like

Gaslymu se určitě nerozletěl celý motor, když dojel až do boxů.

2 Likes

Myslím, že to byla turbína z mgu-h.

2 Likes

Říkalo se to hned od začátku.
Na tomto příkladu je krásně vidět pokrok jakým se turbo za padesát roků v F1 vydalo. Kdysi stačilo, když se motor zastavil třeba když se jezdec zapíchl do kačírku a dnes dojede vůz až do boxů i bez turba. Dokonce bez obvyklé dýmové clony.

Som si celkom isty ze alpine ziadne zmeny robit nebude. Dovodom bude asi aj to ze fabrika na motory uz nefunguje. Okrem inych asi 100 dovodov.

V Alpine evidentne zariskovali a zvysili vykon. Teraz dostane Gasly novu PU a v poslednych GP bude bojovat v Q3.

Prý mají plné sklady náhradních dílů.

treba riskovat a spravit nejaky slusny vysledok. Je lepsie riskovat a skusit ist na podium ako prist 2x deviaty.

1 Like

Myslím, že Alpine přes určité zlepšení na pódium za normálních okolností nemá. Pořád musejí být rádi za bodík-dva. V neděli Gasly propadával polem od začátku jako kámen, i když určitě dělal co mohl.

V sázce je téměř 30 mega, takže šetření materiálem není na místě.
Tentokrát věřím, že se Renault rozhodne pro nejlepší řešení bez ohledu na cenu.

tak ale na buduci rok niekde tie motory musia vyrobit. alebo uz su vyrobene a v sklade?:thinking:
to ze uz nie su ludia na upravu designu motora to moze byt kruta pravda🤨

20 Ferdo… 20 :stuck_out_tongue::stuck_out_tongue:

O sedmé místo může Alpine přijít velice lehce, takže se stále jedná o 30 mega.

Cca ±

  1. místo 140m
  2. místo 131m
  3. místo 122m
  4. místo 115m
  5. místo 105m
  6. místo 95m
  7. místo 88m
  8. místo 78m
  9. místo 70m
  10. místo 60m

Takže rozdíl mezi 6 a 8 je cca 17-20mega.
9 už nebudou. :slight_smile:

1 Like