Alonso to s novými autami nevidí ružovo: 30 kíl? Nemožné, hovorí | Magazín F1 - F1online.sk

O málo menšie a o málo ľahšie. Nové monoposty pre rok 2026 majú byť podľa FIA „svižné“, ale s drobným zmenšením a drobným odľahčením nebudú oveľa svižnejšie než tie súčasné. Okrem toho, mnohí už teraz poukazujú na skutočnosť, že splniť minimálny váhový limit bude nesmierne náročné.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/157181/alonso-to-s-novymi-autami-nevidi-ruzovo-30-kil-nemozne-hovori
1 Like

Tak to aston je jeden z dvoch teamov co postoval nordak asi

Co tím myslí? :thinking:

image

Proč? Kriticky se k tomu vyjádřilo vícero zástupců z jiných týmů

Po tomhle odhalení pravidel ta pravděpodobnost Mercedesu dost vzrostla :grin:

Ja som človek čo vidí pohár skôr poloplny ako poloprazdny, ale dajte na moje slová, toto bude katastrofa. A garantujem vám, že toto je vrchol F1 v tejto dobe, pretože po nových pravidlách začne klesať sledovanosť, všetci potom začnú panikáriť lebo nové monoposty budú hrozné a kým sa rozhýbu bude rok 2030 ale už bude všetko stratené. Tak ako netflix vychoval novú generáciu fanúšikov, tak ju toto obdobie stratí a ostane len to zdravé malé základné jadro fanúšikov.

Neviem prečo to tak cítim, lebo ja takýto vôbec nie som, ale bojím sa, že to bude tak

Ferrari nezachrání ani Adrian? :open_mouth:

celkom by ma zaujimalo, ze ked tak vyrazne znizuju vykon spalovacieho motora, ze preco teda nechali 1.6 V6. vykon motora ide dole minimalne o 1/3 takze kludne aj v zaujme znizenie vahy mohli z 1.6 V6 spravit jednoduchym rezom 1.066 V4 presne tak ako kedysi spravili z v12, v10 a nasledne v8
mat 6 valcovy 1,6l turbomotor v f1 na vykon nieco cez 500 koni je uplne absurdne
v 80tych rokoch zmykali z 1.5l v kvalifikaciach 1500koni a v pretekoch cez 1000 a o 40 rokov technika tak pokrocila, ze z takych motorov budu mat vykon 500koni :slight_smile:

Ten důvod jsou z 15% syntetická paliva, ostatní dělá spolehlivost.
Dneska ten motor vydrží cca 20 krát déle, turbodmychadlo ještě násobek toho…

za mna je najvacsim sklamanim to ze ubrali z dlzky monopostu len 20 centi. pritom by vedeli bez problem ubrat aj daleko viac.

synteticke paliva su dovod coho? toho, ze sa nezmensuje objem motora, ale znizuje vykon?
a ozaj co to budu vlastne za paliva, budu to plne synteticke vyrabane z vodika a zo vzuchu zachyteneho co2, alebo obycajny fejk tzv. biopaliva?

s velkostou aut mali ist niekde na prelom 90tych a nultych, len je otazne ci byt tam vedeli natrepat dnesnu pohonnu jednotku aj s baterkou

Sklamanie to je, ale obavam sa, ze praveze daleko viac nemohli…
Pri pravidlach PJ, vacsie baterky, nadrz, bezpecnost/narazove struktury atd. tam asi uz moc priestor nie je… Aspon predne kridlo uz nebude taka velka radlica.

Cize pozitivne zmeny ako zmensenie a odlahcenie (ak vobec bude) sa zdaju zial skor len kozmeticke, no zmeny ohladne PJ su vlastne masivne a negativne :frowning:

Nevyzera to dobre, myslim, alebo dufam, ze to este ako tak napravia a nevylucoval by som ani posun zmeny pravidiel o rok, podobne ako 21-22…

Jak to vidíš?

1 Like

Lenze vtedy ten motor vydrzal jedno dve kvalifikacne kola… Technika pokrocila, tych 1000hp sa z tych motorov da vytrieskat aj pri pozadovanej zivotnosti, v spalovaku nie je problem. Problem je v masivnej propagande elektromobility, vdaka ktorej si polovica “vyspeleho” sveta mysli, ze to je riesenie.

3 Likes

Vidím to barevně :purple_circle: :yellow_circle: :green_circle:

Když má stejně pršet celej víkend ne? :thinking:

No už kvůli tomu bych spíše vsadil na větší přítlak.

Dneska 70% na oba trenaly, má napršet 15mm, zítra 80% 20mm vody