Alonso radí Clarksonovi, aby si sňal ružové okuliare: F1 bola vždy takáto | Magazín F1 - F1online.sk

Posledná preteková trojička priniesla vcelku zaujímavé divadlo, až na japonskú Suzuku, po ktorej mnohí fanúšikovia oľutovali, že si nastavili budík na takú skorú rannú hodinu. Medzi kritikov sa zaradil aj Jeremy Clarkson, ktorému však Fernando Alonso, ďalší pamätník z F1, pripomína, aby súťažné víkendy hodnotil bez spomienkového optimizmu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/197103/alonso-radi-clarksonovi-aby-si-snal-ruzove-okuliare-f1-bola-vzdy-takato
2 Likes

Jó hmotové tlumiče uměly. :+1:

1 Like

Ma pravdu. Suzuka je super okruh a do kalendara jednoznacne patria aj okruhy kde sa predbieha tazko a kde to strategicky treba spravit inak. Preto je F1 zaujimava. Nikto nechce 24 GP na jedno kopyto s jednym typom strategie. Mne sa tento trend nepaci.
Riesit to treba technickymi pravidlami. Napr skratit a zuzit auta je krok spravnym smerom. Este by som ich skratil a zuzil viac. Sirka 1.8m bola podla mna akurat. 2m metre bolo prilis (Audi Q7 ma 1.97).

3 Likes

Tak ja neviem, ale v 2005 sa Raikkonen dostal zo 17teho miesta na prve, Alonso zo 16teho na tretie. To sa ten okruh tak dramaticky zmenil? Mne sa zda, ze sa skor dost zmenili auta.

Okrem toho, neviem co Clarkson pozeraval predtym, ale F1 to asi nebola. Aj 20 rokov boli sakra nudne preteky, aj predtym a aj potom. A bolo ich dost. Dnes by kazdy chcel akciu kazde kolo

2 Likes

skratenie a zuzenie auta by pomohlo len ciastocne
problem je, ze ked sa auta zoradia uz na starte podla vykonnosti tak je jasne, ze predbiehania bude malo, ten pomalsi asi tazko predbehne toho rychlejsieho
pokial nepride nieco nepredvidatelne tak sa vacsina pretekov viac menej odkruzi bez velkeho vzrusenia
tak to bolo vzdy, len dnes sa k tomu pridala takmer dokonala spolahlivost a takmer dokonala simulacia, ktora zabezpecuje takmer dokonale nastavenia a strategiu(ferrari je dlhodoba vynimka)

ak chcu vzrusujuce pretekanie tak musia zabezpecit par veci
-auta nemozu byt na starte zoradene od najrychlejsieho po najpomalsieho
-auta nemozu byt dokonalo nastavene
-nemozu mat odsimulovanych 10-100 strategii a este ich simulovat aj pocas pretekov na zaklade aktualnych dat

proste ak tam nebude nejaky prvok nahody/nevedomosti tak to bude stale o kruzeni
ked timy spravia vsetko dokonalo uz pred kvalifikaciou, jazdec nepokazi kvalifikaciu, tak ako niekto moze cakat vela predbiehania ked su auta zoradene podla vykonnosti?

1 Like

nebolo to tym, ze ti dvaja sedeli v dvoch najrychlejsich autach? ak by maxo a norris/piastri startovali z tych pozicii tiez by mozno skoncili vysoko aj ked asi by nevyhrali kedze dalsie auta su blizsie ako tomu bolo v 2005

Co můžeme očekávat od velkých a těžkých monster s vysokým přísavným efektem na sračkoídních gumách a nedostatkem paliva?

Na co se člověk podívá, tak je všechno špatně. Závodní vůz přece musí být lehký a obratný s nadměrným výkonem, aby byla každá chybička jezdce okamžitě potrestána.

2 Likes

takto to je v F1 odkakziva, ale s tlakom na vydrz komponentov prichadza aj spolahlivost a predvidatelnost.
Tu uz zalezi na tom kam to chce LM posunut. Ci to bude viac tradicna zalezitost, alebo chcu vyskusat napr nieco ako je v F2.

Pre Alika treba hlavne okruhy s murmi. Nech sa lahsie opakuje Singapur 2008. Vtedy najviac prejavuje svoj talent

Čo je viem, tak Hamilton v roku 21 vyhral Brazíliu z posledného a vlani niekde zo 16teho vyhral zas Verstappen.

Hamilton Brazíliu nevyhral z posledného, ale tuším z 10. miesta. Posledný štartoval do šprintu, v ktorom sa posunul hore a štartovalo sa podľa výsledkov šprintu. Ale mal motor o triedu lepší od všetkých.

Verstappen zas vyhral len vďaka svojmu majstrovstvu na vode, na suchu by z takej štartovej pozície nevyhral.

Ale neviem, co si vlastne tym komentarom chcel povedat. F1 (preteky) je teraz atraktivnejsia ako predtym (v dobe o ktorej hovori Alonso). Sice su auta ovela vacsie, ale mame snad najtesnejsie pole v historii a DRS. :slight_smile:

Tu je graf, ktory som nasiel. Za spravnost udajov nerucim. :smiley:

To bude tím, že grafům nerozumíš

to ma byt ten vtip co slubujes uz tyzden?

3 Likes

Vtip je každé jeho prihlásenie na fórum. To ti je málo?

Jj, Josův skill na data a grafy je joke, ale bad joke. Anyway, můžeš mi ukázat, kde jsem slíbil nějakej vtip a je to přes týden? Díky :slightly_smiling_face:

1 Like

To je niečo ako John, ale Bad John alias Bad John Groh? :grin:

Tyhle upgrady jednoznačně potřebujeme v Astonu, hlavně extended bumper a machine guns. :relieved: Zatím máme jen odpadávající volant…:upside_down_face:

1 Like

Ty tu holku miluješ že :slightly_smiling_face:

1 Like

jakoby jo no, zavidim jí tu práci. :100:
Vlastně stejně jako Clarksonovi, Hammondovi a mr. Šnekovi. :smiley:

Jeremy by si měl jednoznačně pustit Alonsa z LeMans, tam daval 3 GTčka v jedný zatáčce.

2 Likes