Alonso o problémoch Aston Martinu: My dokážeme veci napraviť rýchlejšie ako ostatní | Magazín F1 - F1online.sk

Porovnanie prvých siedmich podujatí minulého a tohto roka v podaní Aston Martinu nevyznieva veľmi dobre. Britská stajňa sa výkonnostne prepadla a štvorici na čele nestíha ani s vylepšeniami. Fernando Alonso však naďalej dôveruje svojmu tímu aj Lawrenceovi Strollovi, že spraví maximum, aby sa to zmenilo.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/155192/alonso-o-problemoch-aston-martinu-my-dokazeme-veci-napravit-rychlejsie-ako-ostatni

4 Likes

Povedal, že dokážu. Ne, že chcú :smiley:

4 Likes

no neviem, z alovych vyjadreni na adresu monackeho vikendu mam vseliake pocity …

Aston jde dolů zhruba od poloviny loňské sezóny, Alonsovo pódium z Brazílie na tom nic nemění (pódium měli vloni třeba i Gasly a Ocon). Proč to tak je se můžeme jenom dohadovat. Zřejmě ještě celý tým přes investované prostředky nepracuje, jak by měl, a bude chtít ještě trochu času. Ale možná se to může rychle změnit, uvidíme.

Už jsem to tam psal. AM používá tunel Mercedesu, týmu, co má problémy s vývojem 3 sezony po sobě, to není náhoda

Zatím u AM nemusí napravovat dokonalou harmonii a spokojenost všech, jako u RBR

Ale to loňské auto ze začátku sezóny snad vyvíjeli v tom samém tunelu, ne?

3 Likes

No vyvijeli. Byl to komplet novej koncept, kterej se chytl, ale od té doby nic, stejně, jako Mercedes. Navíc, AM používá stejný zavěšení, převodovku i motor a oba týmy mají naprosto totožné problémy, to přece není náhoda

Ten úplně nový koncept ale taky museli dělat se stejnou technikou stejní lidé, kteří s ním prozatím nedokážou pracovat dál, to je zvláštní. Ale byl to teď první závod s vylepšeními, třeba to opravdu byl krok dopředu a jenom to potřebuje doladit :woman_shrugging:.

No AM ze začátku roku letos byl dobrý v Q a trpěl v závodě, protože pneu dokázal zahřát výborně na jedno kolo, ale potom nedokázali držet teplotní okno u pneu v závodě a tam sem jim přehřívaly. Tenhle upgrade má vyřešit právě fungování pneu do závodu, nikoliv přidat přítlak nebo zlepšit trakci. Na tom mají pracovat postupně. Jenže AM letos se nikam neposune v PK směrem dopředu, teď jsou 5 nejrychlejší tým a jejich úkolem to bude stahovat, žádný výrazný skok se nedá od nich letos čekat. Uvidíme co přinese přechod do vlastního tunelu, což by mělo být v létě/ na podzim. Třeba se opravdu ukáže, že Mercedes zasapl vylepšování software v tunelu, protože pochybuji, že Mercedes má neschopné lidi, ale trápí se 3 sezony

Cize za vsetko moze mercedes? A za minuly rok prvú polku ked im slo mohol kto?

vettel​

2 Likes

Ono to tak byva :blush: Team pomaly stupa, ale ked pride Alonso a zacne davat svoj feedback, zacne to ist dolu vodou. Najskor boli podia ked prisiel do teamu, teraz su radi za par bodov… Ale za vsetko mozu ostatni :rofl:

1 Like

Vtedy pouzivali iny tunel :rofl:

ja som na reddite uz cital aj, ze stroll testuje setupy pre alonsa :grin:

McLaren vloni udělal velký pokrok ještě se starým tunelem Toyoty v Kolíně nad Rýnem, svůj používají teprve od října. Dokážu pochopit, že ne všechno se podaří a než se tým vypracuje, tak udělá kroky dopředu i nazpátek, ale tady zatím ty kroky dopředu jsou takové trochu nevysvětlitelné - jako by se jim dobré auto “nějak přihodilo”. Tak teď by měli ukázat, že s ním umějí pracovat.

Fallows​

Když to by zase bylo moc jednoduché. Je rozdíl, když se objevil růžový Mercedes při úzké spolupráci obou týmů a když vyjel zelený Red Bull, kdy se o spolupráci nedalo mluvit. Fallows určitě přinesl s sebou důležité poznatky a možná dost zásadní vychytávky, ale musel tam být vklad dalších členů týmu, snad přece jenom není vůz F1 tak jednoduchá záležitost. Ale počkejme, třeba bude už zítra všechno jinak.

pozri, mne to tiez pride cele zvlastne, ze z 2022 na 2023 sa zlepsili a zobrali nejake podia, a potom spadli dolu jak slivky zo stromu a bojuju tam vobec o nejake fajn body v midfielde.

riesila sa tu uz raz tema Vettel a jeho pomoc s vyvojom auta na 2023 ale dopadlo to vtedy katastrofalne tak sa do toho pustat nejdem.

ferrari tiez spravilo EVO auto (to neni skryta narazka na teba :smiley: ), ale vysledok/nevysledok mozeme podla nich vidiet najskor v Silverstrone a v Kanade

skor otazka bude faktor Alonso, pokial zacne v dohladnej dobe prskat okolo, ze je vsetko spatne a na houby, tak takisto to vrhne nejake svetlo do problematiky. ajked je pravda, ze prave Alonso a starky Stroll sa nechali pocut, ze nesu spokojni s vyvojom auta, co je viac nez logicke, ze nesu spokojni :smiley: