Alonso má návrh, ako vyriešiť problémy F1 v daždi. Háčikom sú peniaze | Magazín F1 - F1online.sk

Nová generácia fanúšikov, ktorá začala sledovať Formulu 1 v ére Drive to Survive, už ani nezažila skutočne mokré podmienky. Takzvané “monzúnky” z dielne Pirelli sú len do počtu, no problém nie je len v nich, ale najmä v súčasných autách a nízkej viditeľnosti. Fernando Alonso má jeden návrh, ktorý by mohol pomôcť.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/209509/alonso-ma-navrh-ako-vyriesit-problemy-f1-v-dazdi-hacikom-su-peniaze

jasné v póroch voda nebude. Čo tak vyhrievať a sušiť?

Mám lepší nápad, který stojí 0$.
Jezdit pouze v těch zemích, kde prší jednou za uherský rok.

To by v podstate znamenalo, že za mokra sa pretekať nebude. Tak monzúnky pneumatiky môžu rovno zrušiť … ja ako fanúšik F1 očakávam preteky za každých podmienok.Je na jazdcoch, aby to zvládli, však sú najlepší na svete, alebo nie …?

3 Likes

Takže v Brazílii?
Tam prší jednou v roce. Od ledna do prosince v jednom kuse. :grin:

Ty a tvoje nápady :neutral_face:

Ty nič neplatíš, takže nič nemôžeš očakávať. Bezpečnosť je pred nejakou zábavou, či chceš vidieť ďalších mŕtvych jazdcov?

takyto typ asfaltu by stacil na rovinkach, v zákrutach nemaju monoposty taku rychlost a tym padom dvihaju aj menej vody…

a odporucil by som aj tensie gumy do dazda.

Proč mě nepřekvapuje, že dnes někdo chce odstraňovat následek klasickým ajťáckým systémem a hledat jak problém vyřešit nějakou záplatou.

Přitom každý rozumný člověk kde je problém, tak proč vymýšlet nesmysly a rovnou neodstranit příčinu? Tou je ground effect a gumy.
Nasadit rovné podlahy by nejen pomohly přirozenějšímu závodění, ale taky by se jednalo o velké finanční úspory.

S gumami by to bylo trochu složitější, ale jiný výrobce než Pirelli by si i s tímto problémem dokázal rychle poradit.

Tvoje prosby budu vypocute uz dalsi rok

Gumy se trochu zmenší, to ano, ale i když přísavný efekt nebude mít tak velkou účinnost jako současné vozy, tak tento princip na vozech stále zůstává.

Ved staci obmedzit prisavny efekt a zmensit monoposty a tak isto pneumatiky…Teraz su z F1 obrovske monstra,uplne zbytocne.F1 bola v celej svojej historie kralovnou motosportu,kedze monoposty boli lahke,otvorene a rychle.Dnes su z nich tanky a potom sa ludia cuduju,ze nemozu za dazda pretekat.

4 Likes

staci pustit jazdcov na trat bez sc, pod zltou a oni si to vysusia. potom ich spojit za sc, a ak budu ok aj za sc, tak ich stiahnut do boxov, dotankovat, ak by presli prilis moc kol, a pome.

za 15 minut vybavene.

garry anderson z jordanu to opakuje roky po kazdom spa.


tiez by som vyrazne aktualizoval dazdove svetla na autach. teraz je jedno, vzadu, stale blika pocas dazda. fajn, ale neriesi hlavny problem, co su zmeny rychlosti a havarie.

dal bych jedno zadne, svieti. pri brzdeni blika.
viac bocnych svetiel po celej sirke auta, stale blikaju, vyrazne, ale su viditelne len zboku - ak sa pred tebou auto roztoci, hned to vidis, z vacsej dialky.

dalsie spredu, blika, ta ista logika, len napr ine usporiadanie svetiel, aby jazdec hned videl, ze tam stoji auto oproti nemu, popr by bolo biele/zelene svetlo spredu.

zapinala/vypinala by to fia, zas blikacie svetlo spredu aut nepotrebujes pocas celej gp, ale hlavne pri restartoch, nech to zas divakov neotravuje.

popripade by sa auto rozblikalo ako vanocny stromek iba vtedy, ak sa zmeni jeho orientacia voci idealnej stope, alebo sa od nej prilis vzdiali.

Skleníkový efekt?
Třeba v Maďarsku by tahle pokrývka tratě bez klimatizace měla velice zajímavé účinky. :sunny:

Sluníčko už nebude :smiley:

F1 už polyká černá díra? :slightly_smiling_face:

Na krajích by mohly být rajčata a okurky a nějaký včelí úl.

… a melouny, prostě řešení jsou :man_shrugging: Stejně jak jsi psal, celé léto 20 stupňů :sunglasses:

1 Like

Myslíš sklon tratě?