Allisonovi sa súčasné autá nepáčia: Ani Verstappen o nich nebásni, hovorí | Magazín F1 - F1online.sk

Táto generácia monopostov mala priniesť účel, nie radosť z jazdy. Pri tvorbe týchto pravidiel sa všetko podriadilo šou a tesnému pretekaniu. Či sa to FIA a F1 podarilo, alebo nie, na to nech si každý odpovie sám. Treba však povedať, že jazdcom a inžinierom veľké potešenie neprinášajú. Radosť nemá ani technický riaditeľ Mercedesu James Allison.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/139969/allisonovi-sa-sucasne-auta-nepacia-ani-verstappen-o-nich-nebasni-hovori

Nepoznám pilota, ktorý by chválil nielen súčasne autá, ale aj motory, ale o tom je ticho lebo chceme byť ultra super zelený (v preklade pokrytci). Ideál by bol vrátiť sa niekam k monopostom 2010-2013. :slight_smile:

1 Like

Čo by na tom bolo ideálne ?

Veľkosť monopostov, motory. :slight_smile: Samozrejme v nejakej modernej úprave čo sa týka aero.

1 Like

uz vtedy boli auta velke a tazke a aj vtedy sa nadavalo na tie auta

Sucasne monoposty su velmi tazke,velke a so slabym zvukom.Pamatam si ako pred 10 rokmi FIA pri kritike,ze nove turba budu mat slaby zvuk tvrdila,ze to je len docasne,ze lepsi zvuk prinesu buduce technologie!Nic sa za 10 rokov nestalo,naopak monoposty narastli do obludnych rozmerov a tak isto pribrali mnozstvo kg.A uplne zbytocne,kedze baterkove monoposty su slepa cesta a tato cesta ak sa na nu definitivne F1 vyda,bude znamnenat koniec F1.

Tak návrat k ešte menším je nereálny, takže za mňa tá generácia by bol taký pekný kompromis. A hlavne tie motory a zvuk boli super. :slight_smile:

1 Like

3 Likes

No mne ako fanúšikovi to je v podstate jedno s akými autami sa jazdí, stačí mi aby boli čo najvyrovnanejšie aby boli preteky zaujímavé, a to sa dialo aj tento rok nebyť Verstapena. To že sa s autom trápia inžinieri mi nejak na zážitku nepridá a to že auto žerie gumy alebo majú malé pracovné okno je podľa mňa fajn alebo aj to osvieži preteky a zamieša stratégiami ako keby skoro celú veľkú cenu odjazdili na jednej sade.

Ako hovorim, ta era 2010-2013 bola fajn velkost aj hmotnost za mna (kedze navrat do este mensich velkosti by asi nebol mozny aj kvoli bezpecnosti monopostov). :slight_smile:

Som velmi zvedavy ako dopadne ten ubytok hmotnosti 2026.

1 Like

zaujimava je ta cast medzi 2014 a 2021. specialne rok 2017 nebol velmi stastny kedy auta narastli do sirky a potom aj do dlzky.
Dnesne auta su tazke, ale dlzku maju podobnu ako tie z 2013

Ano, ten narast tam bol pomerne velky, ale problemom je okrem velkosti aj hmotnost. Najvacsie narasty su 2014 a 2022, preto navrat pred 2014 by bol za mna ideal. :slight_smile:

Ale su asi o dost sirsie, nie?

pokial sa dobre pamatam 1.8m vs 2m

Tak tak, pacnúť tam V8ku na syntetické palivo, nechať KERS a DRS, dať HALO a podľa mňa to je vyriešené. :slight_smile:

2 Likes

A zvuk fukaneho difuzora v dnesnej dobe, hotove peklo pre usi ekoteroristov. To by bola krasa. :slight_smile:

2 Likes

ten zvuk bude podobny. nebude sa sice fukat na difuzor, ale dobijat bateria. Motor pojde prakticky stale vo vysokych otackach.

Akoze myslis, ze 2026 zvuk bude podobny ako 2013 a skor?

tak nie je tam V8 ale V6 turbo, takze taky dobry zvuk nebude, ale hluku bude dost. Podobna bude ta pasaz, ze motor pojde vo vysokych otackach aj ked pilot brzdi.

A to je to, co tam chyba :slight_smile: Baterky by mali nechat kompletne Formule E alebo aspon ostat na sucasnom rozlozeni sil spalovak/elektrika. NASCAR, WRC a podobne s3rie tiez zo seba nerobia plug-in hybridy, lebo je to prave fancy hrat sa na ekologov a pritom jedine co tym dokazu su, ze su pokrytci. :slight_smile:

1 Like

Nesu prave wrc sucasne tiez hybridy? :face_with_monocle:

1 Like