Alan Jones stratil záujem o F1: Sú to primadony | Magazín F1 - F1online.sk

Myslíš to Emilové bezduché křížení?

Chcel som nie čo napísať, ale je to napísané v článku:

Možno sa mu nepáči, že v tejto ére sa v aute každý mesiac nezabije niektorý z jazdcov

nezabije, ale kontaktov medzi jazdcami je neurekom - primadony

Nema pravdu v nicem. Soucasni jezdci s jejich zivotospravou, treningem, tim ze jsou piloty 24 hodin denne, by Jonese zaslapali do zeme.

Tehdy meli piloti svuj zivot. Alkohol, koureni, zensky. Dnes musi byt pilot 100% soustredeny. Nic takoveho by nedal.

2 Likes

tiMur a myslis ze dnesni piloti by sa nebali jazdit v rakve, v ktorej sedel Jones ?

Jenže současní jezdci mají posilovače řízení i brzd. Nemusí mačkat spojku a řadit fofr klackem. Vetšinu závodu jezdí Eco jízdu kvůli palivu, nabíjení baterek i kvůli sjačkoídním gumám. Když sprchne, tak čakají v boxech na jaro, nebo krouží za SC.
Tehdejší jezdci se museli spoléhnout pouze sami na sebe a cedule na cílové rovince. Žádné informace, nebo rady vysílačkou. O bezpečnosti je zbytečné diskutovat.

Jediné co dnes mají jezdci těžší jsou odstředivé síly při brždění a v zatáčkách. A po opi.ci je nebolívá hlava. Vlastně i v tom pití a s ženskými by proti staré gardě taky neuspěli. :grin:

Aj ak Bob napsal v jiném příspěvku, tak tehdy kluci přeskakovali napříč různými kategoriemi od závodu k závodu a nebylo vyjímkou, že jezdili třeba dva závody v jednom dni.

bobInžinier

Ferda

2h

Tech serii bylo a je hodne, Andretti pred F1 jezdival i 180 zavodu rocne.

2 Likes

ale prosimta, to si naozaj myslis, zeby dnesni trenovani atleti nezvladli radit pakou a tocit volantom bez posilnovaca keby nato prislo? Rozdiel je v perfekcionizme, ktory prisiel ruka v ruke s technologickym rozvojom a v bezpecnosti.
Inak ked sme pri tom, tak za mna by to kludne mohli dat do pravidiel. Noznice medzi tym kam smeruje automobilovy priemysel a tym co je atraktivne v pretekoch sa roztvaraju cim dalej tym viac. Postupne sa F1 bude musiet vzdat ambicie udavat technologicky trend, minimalne teda v pohonnom ustrojenstve, inak skonci ako cisto elektricka seria.

To co mají současní jezdc i natrénované za týden někde v tělocvičně, to měli tehdy jezdci natrénované za volantem už ve středu. Za volantem skutečného vozu, né simulátoru.
Tehdejší jezdci neměli čas někde posedávat u psychiatrů. Ti když měli problém, tak končili.

Je mozne ze by se bali, ale treba Max, Ocon, Charles a mnozi dalsi jsou dost psychicky odolni.

Ale co se tyce fyzicke pripravy nemaji konkurenci.

To pretizeni je nejvetsi problem, s tim by meli tehdejsi piloti problem. Absence posilovace je otazka sily a treninku, to dnes piloti maji. Radit manualne je otazka svalove pameti, to ma kazdy ridic, na to netreba talent.

Dnesni piloti by si v tehdejsi dobe prisli jak ve zpomalenem filmu. Jsou to fakticky monstra na vitezstvi.

Nekteri mistni si neuvedomuji cim si dnesni jezdci prochazi.

Ze za deste stoji a nezavodi? To je problem dnesnich formuli, takovy vysavace driv nebyly.

Drivejsi piloti se taky bali v desti, ale jim nikdo zavod nezrusil. Tak museli jet. Dnesni piloti postaveni pred tuhle volbu by taky jeli.

Je to nesmysl co pise. Dnesni sportovci jsou uplne jinde.

Dnesni zavod F1 je uplne o jine fyzocke kondici.

A ze meli tehdejsi najezdeno ve stredu co dnesni za tyden? K smichu. Tehdy se vozili. Jizda pro ne byla pozitek. Ne vzdy, ale neocekavalo se od tehdejsich jezdcu ze budou jezdit na milimetry. Dnesni piloti jsou tak precizni, ze pilot z tehdejsi doby nema sanci.

Staci se podivat na ostatni sporty.

Tehdejsi piloti ridili kde co. A soubezne. Dnesni piloti jsou fokusli na formule a konec. Ridit neco jineho? Nebo nekolik zavodu za tyden? Vylouceno. Dnesni motorsport je tak narocny ze to neni mozne.

O tom se Jonesovi ano nesnilo. Shorel by jak papir.

To ne Ferdo.
V dnešním sportu je vše úplně jiné.
Všichni od A-Z totální sportovci a atleti.
Top levely.

Nemusíš chodit ani extra daleko, stačí se podívat na hokej z roku 2000.
Ten pohyb, a hlavně třeba pohyb brankářů vypadá jak z nějaké grotesky o sportu.

Co vim tak napriklad Prost po zavedeni poloautomatu protestoval, razeni pakou bral jako soucast jezdeckeho umeni, v navaznosti na to ze nezvladnute podrazovani byla casta pricina poskozeni motoru a vypadnuti, az v 90% to slo za pilotem.

Jinak jizda typickym wingcarem byla jak na autodraze, po zatacce srovnat volant a jels jak po koleji, urcite to nebylo zadne lehke jezdeni.

Dnešní atleti musí mít natrénované, protože se v autě zrovna moc nesvezou.
Jako Jenson samozřejmě nemakali, ale to nejspíše ani současní jezdci.
Jinak třeba Senna byl brán jako sportovní vzor.
Mimochodem i flamendr jakým byl James Hunt pokud nebyl za volantem, nepil, nebo nesouložil, tak byl na tenisovém kurtu.
Hlavně tihle kluci především jezdili, takže měli přirozenou fyzičku z reálného prostředí a ostatní sport byl doplňkový. Dnes je to naopak, trénink na kole, běh, atletické cviky a meditace nahrazují jízdu za volantem.

Vozy s Ground Effectem byly už před padesáti léty a dosahovaly téměř totožných časů jako současné těžkoprdky.

Rozdíl vidím v tom, že dnes se děti specializují už v plenkách. To kdysi nebývalo. Tehdy hráli kluci v létě fotbal a v zimě hokej. Dnes se hraje hokej i v létě a vzimě fotbal na vyhřívané trávě.

monza
'78
1:34.5
2023
1:20.3
monaco
‘78
1:28,34
2023
1:11.365
Paul Riccard
78’
1:44.41
2022
1:30.872

A to su kvalifikacne casy. Keby som porovnaval pretekove tempo tak tam to bude uz uplne ina galaxia.

5 Likes

Skvělá práce.
Přesto je třeba vzít v úvahu, že šel mezitím nahoru i vývoj gum, kvalita asfaltu a tratě se taky změnily.
Kromě Monaka, to asi zůstalo bez výraznější změny.

snazil som sa vyberat trate, ktore sa nezmenili. Vacsinou kazde nove pravidlo malo za ucel okrem ineho auta spomalit. Ak by sa tak nedialo, tak by dnes uz v tych autach fyzicky nebolo mozne jazdit.

1 Like

Túto fotku monopostu s obnaženým ústrojenstvom si sem dal už viackrát, ale musím povedať, že je pre mňa jednou z najbrutálnejších. :slightly_smiling_face:

1 Like

Nejezdím počítačové závody, takže v profilech okruhů nejsem nijak zdatný. Jen vím, že se na některých okruzích přidávaly šikany a jindy se tratě zase narovnávaly.
Něco malinko udělal v rozdílech i DRS.