Ako je na tom vývoj nového motora Honda? Trápime sa, priznal Watanabe | Magazín F1 - F1online.sk

Keď načasovanie nemôže byť horšie. V dobe, keď sa na verejnosti obnovujú špekulácie o budúcnosti Maxa Verstappena a jeho spájanie s Aston Martinom, vyšli slová šéfa Honda Racing Corporation Kódžiho Watanabeho. Ten verný japonskej poctivosti a úprimnosti povedal niečo, čo by sme od európskych šéfov rozhodne nepočuli.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/185953/ako-je-na-tom-vyvoj-noveho-motora-honda-trapime-sa-priznal-watanabe

Zdá se, že tyhle motory budou ještě větší paskvil, než se předpovídalo. Varování, že vůz nedojede od zatáčky k další na plný výkon se dá být dost reálný.

1 Like

Ked zoberies moje predpovede, tak to uz vacsi paskvil nemoze byt. ICE bude v otackach 100% casu. Celkovy vyuzitelny vykon pocas pretekov bude nizssi ako je teraz. Komptentni to samozrejme uz vedia preto su tam resp boli snahy o aktivne aero aby sa tie auta aspon priblizili maximalnym rychlostiam ake dosahuju teraz.

Paradoxne ale potencial na zaujimave preteky tam je. Ak osekaju odpor tak auta budu pomalsie v zakrutach a budu mat dlhsie brzdne drahy (budu mat aj uzsie gumy ako su teraz). Piloti, ktori sa naucia efektivnejsie vyuzivat zrekuperovanu energiu na utok/obranu budu mat navrch. Urcite uvidime aj nejake netradicne pristupy.

Dohadov a spekulacii bude asi este dalsi rok vela, Audi a RBPT malokto favorizuje, ale toto je asi prva vacsia negativna sprava k Honde.

Ak sa to o rok potvrdi a Ferrari s Mercedesom postavia najlepsie PU, tak snad budu mat aj monopost na podobnej urovni (aj McLaren), aby nehrozila jasna nadvlada jedineho timu.

V takom pripade bude aj zaujimave, ci sa Max od 27 bude snazit dostat do Mercedesu. AM by nedaval uz taky zmysel, Ferrari a McLaren maju obsadene a nemaju dovod menit (co sa moze za rok dva zmenit), tak najskor Mercedes, AK budu citit, ze Maxa potrebuju ako rozdielovy faktor.

Konečně novinka, kterou potřebuji slyšet. :slight_smile:

Proto jsem tyhle jednotky nazval elektrocentrálou.
Jsem zvědavý jaký z těchto motorů budou mít pocit samotní jezdci, kteří jsou zvyklí dávkovat plyn podle zvuku motoru, ale elektrocentrála bude hučet nonstop.
A diváci taky nepoznají co jezdec zrovna dělá.

Někdo by už měl na FIA poslat trestní oznámení za prznění motosportu.

Predpokladám, že si pre seba robíš excelovskú tabuľku s výkonom jednotlivých motorov a tá Ti následne výrazne pomôže pri rozhodovaní sa, koľko a na koho vsadíš. :grinning:

3 Likes

Audi je aj podla Binottovych slov pozadu. Tych skrtam. Mercedes a Ferrari sa ocakavaju hore. Hlavne na Mercedes mozu byt napojene 3 potencialne top stajne. - Ratam tam aj Alpine. Zbavili sa achilovej paty a s motorom Mercedes mozu prekvapit rovnako ako to spravil McLaren minuly rok.
RBPT je pre mna uplna neznama. Nabrali velmi kvalitnych ludi, zacali velmi skoro. Mozno az prilis skoro, inak by asi zostali s Hondou. Rovnako je neznama Honda. Motory robit vedia, ale potrebuju cas. Dole ich taha fakt, ze zacali snad ako posledni.

Jj, tak nejak. Ja Alpine moc na uplny top neverim, aj ak sa Mercedesu motor podari, ale bodaj by, urcite mozu pozitivne prekvapit.

Nevím, ale z toho prohlášení čtu jen to, že je ten vývoj náročný. Nevidím tam, že by se řeklo v jaké oblasti zaostávají

1 Like

A co když se zákazníkům nepodaří chlazení?:thinking:

Honda začala déle a musela znovu od nuly stavět engine F1 oddělení. A ta elektrická čast, v tom nikdy moc Honsa nevynikala.
Nakonec v současné éře jim museli i poradit kudy vede cesta.
Takže zpoždění asi maji. Nicméně je ještě rok času. Viditelně to bude opětovně motorová mela.

Začíná mě jímat hrůza, to zase bude kalamita :face_with_raised_eyebrow:

Vyplní se tvůj sen o dominanci Mercedesu na 5 let

Zaujimave bude, ci tam nebude sediet uz v 2026. :slight_smile:

Ještě nakonec prodlouží tuhle éru.
Audi na prd, Honda možná na prd, Rbpt velké otazníky…
A mně praskne vocas.

1 Like

S Maxem jako jejich jezdcem? To by bylo snesitelné :stuck_out_tongue:

1 Like

Cadillac taky výrobu vlastních motorů odložil.
Zatím je vítězem budoucích motorů Renault.

Do jisté míry ovšem tohle tvrzení Hondy podporuje názor, že by RBPT mohl překvapit… Zjevně se to od současných motorů liší docela dost a přístup vyloženě od nuly “bez předsudků” nemusí být nevýhodou, spíš naopak.
Bude to hodně zajímavé, ale bohužel je taky pravděpodobné, že minimálně v roce 2026 lze zapomenout na současnou vyrovnanost :frowning: Že se někomu motor povede hůře mi přijde defakto jako jistota…

Neda sa vylucit, zalezi od vyvoja tejto sezony a dalsich info k PU.
Neviem dokedy ma Russell zmluvu, ak aj 26, co asi ano a A. Kimi nepohori, bol by to skorsi prestup Maxa ako nateraz ocakavam (a asi aj dufam, ak aj zmluvu nedodrzi, chcel by som aspon 1 sezonu vidiet Maxa s RB s novymi pravidlami a RBPT).

Este to moze dopadnut hocijak, nemame moc relevantnych info a rok este maju.

Toto som vsak zachytil asi ako prvu, nie zrovna optimisticku, spravu z Hondy.
Aj bez toho Mercedes a Ferrari v oblasti motora/PU patrili medzi favoritov, nateraz ten pocit zosilnel.