Je to v clanku, kdyby vyhrali tak by oba jak Suchar tak Horny si spokojene broukali a zbytku pole se arogantne vysmali, tak jak to delali cele dva roky.
Celkem nedávno jsem četl článek ve kterém si Emil nudné závody pochvaloval. Proč ta náhlá změna?
NUDA - Ano, bola to obrovska nuda, kvoli tempu ovela vacsia ako ked tam Max vyhraval s naskokom. Jasne, ze keby vyhral, tak by sa nestazoval, ale to je logicke.
MONAKO - Vzdy som sa Monaka v kalendari zastaval, ale prvykrat som dospel k nazoru, ze s tou tratou treba nieco robit. Vyrazneho zmensenia aut sa asi nedockame, tak sa treba pozriet na moznosti upravy trate. Rozsirenie niektorych usekov, zmena layoutu / predlzenie okruhu tak, aby vznikli sekcie, kde sa da predbehnut ci uz s drs alebo v zakrute. Layout, kde Max stahuje Russella tusim 2-3s na kolo a potom ho nema ako predbehnut (pri sucasnych autach), je o hovne.
PNEU - Nutit k viacerym pitstopom urcite nie, takyto “socializmus” je voci prirodzenosti motorsportu, ale s tymi pneu treba nieco robit. Nie je mozne, aby mediumky zvladli celu dlzku pretekov a nikto sa ani len nebal defektu alebo velkeho dropu vykonnosti. Mozno sa vratit k este maksim pneumatikam (ako boli ultrasofty a hypersofty) a alokovat na Monako tie. Tym by vznikli strategie s 2+ pitstopmi a az tak by nas netrapilo, ze na trati je nula predbiehacich manevrov, keby sa to vsetko 2-3x premlelo cez boxy a under/overcuty.
RED FLAG - Podium ako darcek pre Sainza je take ze “its a yoke”. Este vacsi yoke je prezuvanie pod cervenymi vlajkami. Co ze de.mentov robi tie pravidla, ked vsetci roky opakuju, ze prezut pri RF je maximalne nefer (to aj oprava auta, ale to je iny pripad) a stale je to povolene. Ta RF (spolu s nesmrtelnymi pneu) uplne zabila preteky a spravila z nich nedelnu vyhliadkovu jazdu monopostov F1. Ak by nebola RF, tak by aspon piloti startujuci na hardoch mohli zamiesat poradim a bolo by tam aspon nieco zaujimave, na co by vsetci cakali, ze ako sa to vyvinie.
PS: Je to len moje zamyslenie a uvaha.
primne ano sledujem F1 od 98 som nevynechal ani jeden zavod ale musim priznať že dnes som sa strašne trapil lebo ma skrata to nebavilo neboli zastavky v boxov bolo vydno ako jazdci idu až neprirozene pomaly uprimne potrebujeme zmenu pravidiel v pneumatik najme zrovna pre monaco uprimne dnes sme vydeli že ked budete jazdiť pomaly dokažete 95% zavodu na jednich pneumatik a vyminiť to ani nedavalo zmysel lebo nove tvrde neboli dostatočne vykone abi ste mohly predbiehať vydelisme to pri maxovy ktory dokazal stiahnuť obrovsku stratu ale nedokazal pred behnuť jazdca ktory mal extremne stare pneumatiky lebo tie dvrde to skrata nemaly nato ale zase sme vydeli u strola že ked dal červene dokazal niečo predbehnuť uprimne musime pmeumatiky viac rozdeliť aby tvrde boly trvacne ale nie moc vykone pak žlte ktore by neboli tak trvacne ale maly dobry vykon a pak červene ktore by boli extremne vykone ale zase nie moc trvacne pak by tak by sme vyhli niečomu čo sme dnes vydeli lebo pak ked zajdete do boxov tak viete že mate pnemutatikovu vyhodu a že sa aj na trati ako je monaco dokažete vratiť na svoje miesto nebo este ziskať lebo ted su tie rozdiely medyi pneumatikamy nie moc velke a oto viac na takej trate ktora jedina možnosť ako predbehnuť je mať super vyjazd vdaka trakci a pak spolahnuť že vas poneumatiky udržia na konci rovinky skrata pri tratiah ako je monaco musia biť ine pravidla lebo tato trať je špecificka kde musite mať obrovsku pneumatikovu vyhodu aby ste mali šancu predbehnuť
je to spravna uvaha a niečo podobne čo som pisal sam
Takových závodů v Monaku bývá tak 90%. Statistiky si sice nevedu, ale v Monaku zas tak moc často neprší, aby se tam vídala velká paráda.
I když se současnými vozy je to jedno. S nimi by byla za deště v boxech nuda ještě větší.
Monako je, bylo a vždycky bude o trenálech a kvaldě.
2 odpovedeCelé Monako nech už pošlú do prepadliska dejín. Proste ten okruh nespľňa pre dnešnú F1 absolútne nič. Snobské predvádzanie a balast okolo ktorý má z pretekaním úplné ho .uno
Ono v Monaku je skoro všechno jinak než jinde.
Celá podstata závodu spočívá v trénincích a graduje v kvalifikaci.
Závod už je jednom o tom neudělat chybu.
Očekávat jako divák něco jiného, je odsouzeno k téměř jistému zklamání.
A čekat, že se nějak pozitivně změní trať, je jen iluze. Už teď tam v podstatě nejsou ani chodníky, trávníky ani nic jiného, kam by se dalo rozšiřovat.
2 odpovedeNediv se, když všichni vyměnili gumy hned v prvním kole a s nimi většinou dojeli až do cíle.
Prošel jsem si zpátky pár sestřihu a sucho bylo 2021 a moc se toho nedělo. Ale jinak i když bylo sucho tak se o něco pokoušeli z čeho byl SC, restart bouračky, SC. Tohle opravdu byla jen karavana snažící se dopravit LeC do cíle. Snad ani neměl nejkolo. MV vyhrával s 20 sec protože na to šlapal a zajel i nej kolo.
1 odpoveďTi jezdci kteří se dostali až do Q3 už neměli čerstvé gumy. První sadu použili při startu a druhou hned při přerušení závodu.
Monaco bylo vzdycky spis neco jako prezentacni jizda, misto pro setkani, kazdy chce vyhrat Monaco, ale z pohledu vykonu to nic moc neznamena.
No ako divák nečakám od Monaka najlepšie preteky, ale čakám aspoň tie pitstopy, ktoré to vedia spraviť zaujímavé a nie celý pretek na jedných pneu a úmyselné tempo na úrovni F2.
1 odpoveďNeviděl jsem, nemůžu hodnotit.
Nějak nám kluk vybledl.
Ježek už je na kaši poslední 4h
Jedna vlaštovička jaro nedělá. Je dobře, že ten okruh už zasypali hnojem.
Viem že si rally fanda. Preto so sa pytal Tak snáď to skúsime.