Porušil Hamilton pravidlo o desiatich dĺžkach vozidla? | Magazín F1 - F1online.sk

Veľká cena Saudskej Arábie sa nám postarala o nejednu kontroverziu. Jednou z nich bolo počínanie si Lewisa Hamiltona počas prvého reštartu, keď mal za Maxom Verstappenom zaostať o viac ako desať dĺžok monopostu. Počas červenej vlajky ani samotným tímom nebolo jasné, prečo Hamilton za to nebol penalizovaný. A mal byť vôbec?


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/50835/porusil-hamilton-pravidlo-o-desiatich-dlzkach-vozidla

určite nič neporušil, Toto poslal mail podla ktorého je očividné, že po novom meria monopost LH 10 metrov a tak ani náhodou nemohol byť rozstup od MV 10 násobok vozidla. Aj očividné vybrzdovanie VB počas prvej fázy SC bolo len skreslovanie kamery a optický klam. Takisto skrátenie si šikany VB a následné nevrátenie pozície bolo v danom kole povolené, pretože v ideálnej stope ležali strategicky rozmiestnené úlomky od Red Bullu ktorých účelom bolo poškodiť monopost Mercedesu. Vybrzdenie LH po tom čo mu Max prenechal pozíciu zasa spôsobil silný nárazový vietor, ktorý presiahol hranicu 200km/hod a tak pilot Mercedesu nebol schopný akokolvek v danom momente zareagovať

1 Like

29 krat si pokojne natiahne zakrutu ako to jemu vyhovuje. Tak isto natahuje dlzku svojho monopostu, ci element na zadnom kridle. Tento rok Mercedes predvadza ine spinavosti.

Ako z vás srší závisť.

1 Like

10 nie, ale skoro 6 metrov má.

No je tam celkom dosť incidentov ku ktorym sa môže Red Bull odvolať, keďže sa žiadne ani neprešetrovali a keď tak v rýchlosti, takže všetky skutočnosti sú nové… Tipujem to ale na čo najneskoršie dobu, keď už Mercedes nebude môcť reagovať… Teda popravde ani neviem, dokedy môžu dať protest/ odvolanie voči rozhodnutiam?

Myslim, ze autor clanku nema pravdu s touto analyzou:

  • Safety car na trati NEznamena automaticky Safety Car deployed. To, ze saftey car je “deployed” je oznacene na svetelnej tabuli( a volante) pismenkami SC. a NIC take tam nesvietilo pretoze tam bolo SS - Standing start. Vidno to pekne vo videu. Ziaden marsal nedrzal tabulku SC.
  • kolo na start po cervenej vlajke NIE je zahrievacie kolo. pocita sa to ako dalsie kolo pretekov… to bolo rozoberane a potvrdene vela krat.

Toto nie je ziadne zlyhanie komisarov, ale diera v pravidlach, ktora vznikla preto, lebo nie je mozne naraz zobrazit informaciu SC a sucastne aj SS.

3 Likes

Btw, skúmal niekto ten Maxov nácvik štartu po prvej červenej vlajke? Ako je tov pravidlách?

1 Like

Mam zmysel pre fair play. Preto ani nepozeram futbal so vsetkym tym valanim sa. Ak toto nevies pochopit, niet ti pomoci.

1 Like

51.8 The sprint qualifying session or the race will be resumed behind the safety car when the green lights are illuminated and the safety car leaves the pit lane. Drivers must follow the safety car no more than ten car lengths apart.

51.11 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car a message “STANDING START” will be sent to all Competitors via the official messaging system, all FIA light panels will display “SS” and the car’s orange lights will be extinguished. This will be the signal to the Competitors and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.

At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.

Mas to v clanku prelozene, tu aj originalne znenie. Massi RedBull odkuril neopravnene a fakt netusim co robil chlapici, ktori maju na starosti pravidla vo FIA a v RBR.

Zavadzas a asi ucelovo…dieru mas niekde inde.

Pravidlá boli odcitované správne, ale v tomto prípade nastala situácia, keď safety car neopustil boxy a jazdci ho nenasledovali. Nešlo teda o nasledovanie safety car, nešlo ani o zahrievacie kolo, šlo o kolo, v ktorom sa vozidlá mali zoradiť na štartovom rošte. Aspoň ja som tak pochopil reakciu MM.

Zo strany Zyklo a Janko_Hrasko korektna a v podstate odborna diskusia.
Ako sa potom da vysvetlit nekonanie RBR ?
Zaloba v priebehu tohto tyzdna ?

Situacia by mohla nastať, no nič také sa nestalo, to si si vymyslel. Safety car opustil boxy a jazdci ho nasledovali. Ešte sa verstappen sťažoval že ide pomaly a nemôže za ním zohriať gumy…

Nepochopil si co som napisal. V momente ked sa pohnu z pitlane za SC naozaj plati pravidlo 10 dlzok. Ale ak sa zmeni informacia na SS vtedy uz nie.

Myslim, ze redbull nie je taky hlupy aby neovladal pravidla. Ano mozno v tej rychlosti pocas pretekov si mnoho ludi na mnohe veci nespomenie. Ale to, ze ich pravnici sa na to po pretekoch nepozreli a nepisali odvolanie velmi pravdepodobne znamena, ze vedenie preteku nepochybilo.
V boji o titul by akykolvek trest pre hamiltona znamenal obrovsku vyhodu. A to ze to v redbule nechali tak asi nieco znamena…

Jasan.
Hamilton ma silnejsi motor, takze za mna - je vymalované.

Vtedy neplati iba pre prveho 10 dlzok, kedze SC ide do boxov, pre ostatnych stale plati…

Ja mam trosku podozrenie ze to nacasuju az na poslednu chvilu, kvôli rozhodeniu supera a aby nemal cas na pripravu reakcie… inak by o tom urcite neboli ticho, aspon by to Horner splechol ako to vytlacenie

1 Like

podla ktoreho pravidla? ja vychadzam z toho ze toto nie je standardna jazda za SC pretoze marsali nevyvesili tie SC tabule. ukaz mi pravidlo, ktore hovori o povinnostiach ostanych jazdcov po restarte po cervenej a rad sa poucim a zmenim nazor. ano co ma robit prvu vidim v clanku…