Horner: Na rovinke dokáže jazdiť každý | Magazín F1 - F1online.sk

Max Verstappen a Lewis Hamilton zviedli ďalšiu nezabudnuteľnú bitku. Víťazne z nej opäť vyšiel pilot Mercedesu, ktorý vyrovnal bodový stav v šampionáte. Preteky však sprevádzalo toľko kontroverzných okamihov, že ich ani nie je možné všetky vymenovať. Jedným z tých najdôležitejších je vzájomný kontakt ašpirantov na titul v 37. kole.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/50743/horner-na-rovinke-dokaze-jazdit-kazdy

Jednoduché vysvětlení všeho:

bod 1) Verstappen zpomalil, aby přepustil pozici Hamiltonovi
bod 2) Hamilton z nějakého důvodu přepuštění pozice neakceptoval
bod 3) Verstappen tudíž zpomalil ještě více, v domnění, že Hamilton nechápe, že mu přepouští pozici
bod 4) kontakt

Horner by mal hlavne postavit auto s ktorym dokaze jazdit kazdy. Ich jedina nadej je Max samotny inak by boli utopeni v strede pola.

1 Like

Presne takéto chválenie pomohlo dostať Maxa tam kde je. Ako jasné, treba, ale zas nie to preháňať.
Som teda zvedavý čo povie Toto na adresu Lewisa, ktorý sa Maxa dokázal skvelo držať, pričom jazda za iným autom je o poznanie náročnejšia ako v čistom vzduchu. Takže je jasné, že v prvom sektore bol Max rýchlejší.

No a max teda vie jazdiť iba na rovinách, keďže v zákrutách sa akosi nevie udržať na trati

Horner robí boha z Maxa takisto ako robí Toto boha z Lewisa. Takže asi toľko k tomu. Či to má vplyv o tom sa dá polemizovať.

A to je právě to. Verstappen může uspět jedině tehdy, když přijme naprosté riziko. V každé situaci musí jet na maximum, během závodu nemá kdy si odpočinout, každé kolo je pro něj kritické, protože za zády má Hamiltona ve výrazně rychlejším monopostu. Potom je snadné kritizovat Verstappena jako “svi…”, jak ho tu označil jeden přispěvatel, ale Mercedes má v rozhodující fázi sezóny enormní rychlostní převahu, i dnes to šlo jasně vidět.

Navíc svou roli hraje i kontext: Mercedes vyhrává už od roku 2014 (Verstappen prakticky nezná nic jiného než mistrovské tituly pro Mercedes, jako jezdec F1 existuje s vědomím, že je tu nejdominantnější tým v dějinách F1 a ten musí porazit, pokud chce uspět) + pro MV je to dost možná jediná sezóna, kdy má šanci uspět. Protože Mercedes je zpátky tam, kde byl, a to pro příští sezónu věští… tři tečky, ať nejsem vulgární.

1 Like

Pevne dúfam, že sa Horner len robí hlúpym, pretože nevedieť, že sa v špinavom vzduchu stráca v zákrutách prítlak a na základe toho spievať Maxovi chválospevy…

No vzhľadom na mojich 30 rokov sledovania F1 by som to videl komplikovanejšie.

V prvom rade Max odovzdával pozíciu v rýchlom oblúkovom sektore a držal sa v ideálnej línii. Ak by to bolo ešte na rovinke, tak povedzme, ale ak Lewis naozaj ešte nevedel, že mu pozíciu vracia, tak pokojne mohol zazmätkovať. A to teraz nemyslím v nutne negatívnom zmysle - mohol inštiktívne si myslieť, že sa Max bude brániť a zavrie ho. Alebo, že Max niečo pres sebou zbadal a Lewis si ešte nevšimol, alebo nefungujú, žlté vlajky. Alebo pokojne taktizoval s DRS. Všetko je možné.

V každom prípade ako som to videl, tak to bolo od Maxa príliš prešpekulované. Áno Max je expertom ako v súbojoch neuhnúť ani o milimeter, podobne ako keď politici hovoria úplne nevyhnutné minimum pravdy, a aj to účelovo. Takto sa jednoducho pozícia bezpečne neprepúšťa, nie v takom mieste a on to vie a podľa toho konal.

Konieckoncov aj to druhé prepustenie bolo prešpekulované.

Ale podľa mňa je to už trochu too much a súhlasím s @Unleash_the_lion - dnes jazdil už kus prasácky. Jednou z mála pozitivných stránok týchto 5s trestov je, že F1 bola od časov Sennu a Schumachera príliš o “neuhnem za žiadnu cenu”. Max v tomto úspešne pokračuje. A tie tresty to trochu korigujú, sú síce trochu trápne, ale ťahajú F1 v tomto správnym smerom.

Stále za mňa platí, že Maxove tohtoročné výkony sú čisto po jazdeckej stránke skvostné a stále si myslím, že si zaslúži titul o kúsok viac ako Lewis.

Ale to čo dnes predvádzal bolo - nebezpečné a perfídne. A on to vie. Možno ho tak naučili, možno má aj pravdu, že v F1 sa inak nedá, možno cíti krivdu, neviem. Ale bolo to perfídne, už príliš.
Vôbec by som neprotestoval, ak by mu buchli ešte 10s a išiel do Abu Dhabi s 3bodovou stratou. Už len kvôli tomu, nech tam jazdí s tým, že ak vypadne je koniec.

Pritom má na to vyhrať aj bez toho.

Spíš jde o to, že v těch technických pasážích se dá pod tlakem snadno udělat chyba a Verstappen pod tlakem byl.

Od Hornera je to každopádně politikum, o tom žádná.

Doufám, že komisaře jsi už vydýchal.

trocha nechapem tomu 5s trestu, kedze vratili poziciu, za ten incident mal byt urcite trest ako, ale bud tych 5s za ziskanie trvalej vyhody, alebo vratenie pozicie - tym padom tam nie je ziskana trvala vyhoda. A tak Verstappen prenechal poziciu (ten incident neriesim :smiley: ) a dostal aj 5s trest, takze bol potrestany 2x

Ale preco mu Horner neda auto, s ktorym sa jazdi ako s Mercedesom?

Redbull roky tlaci peniaze dvoch timov, z ktorych jeden je absolutne bez sance a druhy nestiha. Preco nespravilu jeden poriadny tim, ktory by
dokazal postavit apon dominantne sasi?

Nech sa Horner nehneva, ale to ze Max je v situacii akej je hlavne jeho chyba v tom, ze nevie postavit poriadne sasi a motor.

1 Like

Jednoduchý kapitalismus. Masivní investice v pravý čas (náskok) + masivní lobbing = F1 od roku 2014.

Red Bull není Daimler.

A nikdy ani nebude.

Bohužel FIA selhala. Zajímalo by mě, zda by se nechali nalákat Mercedesem tam, kam se nechali, kdyby viděli, co se bude dít potom. A tím mám na mysli i skutečnost, že z hybridních motorů se v rozporu s předpoklady nestal trend, ale slepá ulička.

Pozri si onboard z Lewisovho auta, mne sa zdá, že tam Max navyše popri spomaľovaní aj menil smer.

Ľahšie snáď urobíš chybu, keď ti auto pred tebou berie prítlak, Ten vpredu má v tomto výhodu.

A redbull vtedy spal??

S tymto urcite nesuhlasim. Ak sa pozries na realny trh s autami, tak prave hybridy pekne rastu. Prave tam sa ubera spolocnost a ked si chce F1 zachovat poziciu technologickeho lidra tak proste musi.
Cista elektrika je (este) nerealna a spalovaky su pre veterany.

Tak tady můžeme polemizovat. Podle mě si v rukavičkách kolikrát nepočíná ani Hamilton. Ostatně na kobereček po závodě mířil i on, byť v tom, dělat ze sebe oběť, je velmi dobrý.

Ale méně kousavě. Vzal jsi mi z úst, co jsem se právě chystal napsat. Max Verstappen má DNA pilota starých časů, kdy se jezdilo mimořádně tvrdě a piloti byli připraveni i na krajní situace. To vše v době, kdy samotná jízda v monopostu byla daleko nebezpečnější než dnes.

Dnes je závodění, abych tak řekl, “politicky” korektní. Hlavně se neotřít jeden o druhého, všechno ať probíhá hladce. Jen si nejsem jistý, že právě to je ten správný trend, který vyjadřuje DNA tohoto sportu.

Volná paralela, ať podpořím svou úvahu - v 70. letech provedl Zimbardo Stanfordský experiment, mimořádně přínosný, pokud jde o poznání psychologických aspektů dobra a zla v člověku, ale eticky samozřejmě sporný. Jak později uvedl sám Zimbardo, dnes by tento experiment nebylo možné provést. Právě tak by dnes asi nemohl proběhnout ani Milgramův experiment - a naše poznání by bylo podstatným způsobem ochuzeno.

Takže je to dobře, že zužujeme pole možných událostí tak, aby vše probíhalo “korektně”?

Za mě je Verstappen nakonec osvěžením a dramatickým nábojem sezóny. V korektním provedení by Hamilton vyhrál levou zadní, jak už jsme to viděli tak často, že i telenovely jsou proti tomu originální a inovativní žánr.

Místo smrti F1 máme vzkříšení F1, ale to vzkříšení se jmenuje Verstappen.

Kontroverzní, ano, jistě. Ale je to vzkříšení. Paní Bovaryová nebo Monetova Imprese byla kdysi taky skandál. Ale kdo si dneska vzpomene na počestnou měšťanskou literaturu a akademické malířství 19. století?

Verstapenovi pomôže len zázrak Mercedes je o triedu rýchlejši a pohár konštruktérov už má Mercedes to je jasné

1 Like

No na rovinke nedokáže každý búrať. To len Lewis. :smile:

1 Like

Bohužel, ani při nejlepší vůli to nevidím pro MV optimisticky. Ale hlavně budeme poslouchat nekonečné ódy na “rozdílového” pilota a “nejlepšího”.