Zehnder: Kimi bol najrýchlejší, Leclerc najkomplexnejší | Magazín F1 - F1online.sk

Športový riaditeľ Alfy Romeo Beat Zehnder patrí v padoku F1 medzi tých najskúsenejších mužov. K tímu Petra Saubera sa pripojil ešte v 80. rokoch, keď nebol súčasťou Formuly 1. Premiérovú sezónu zažila švajčiarska stajňa v roku 1993 a Zehnder bol pri tom. Za tie roky tak mal tú česť pracovať s nejedným výnimočným jazdcom.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/73589/zehnder-kimi-bol-najrychlejsi-leclerc-najkomplexnejsi

Tvrdil som to vzdy, ze na Raikkonena sa nikto rychlostne nechytal, ani Alonso, Hamilton uz vobec… Konzistentnost vsak nebola jeho silna stranka, stastie mu tiez islo oproti len v 2007

To nemyslíš vážně, že ne? Neříkám, že Kimi neměl období, kdy byl hodně rychlý, ale že by byl rychlejší než Alonso nebo Hamilton… Třeba sezona 2014, kdy se Alonso potkal s Kimim ve Ferrari a Alonso porazil Kimiho 161 ku 55 na body… To myslím mluví samo za sebe…

Ale myslim. Ja nehovorim o ziadnych inych vlastnostiach. Tak ako Zehnder hovorim o cistom talente a rychlosti. A Alonso mal Ferrari vtedy omotane okolo seba a auto co vyhovovalo jemu nevedel pilotovat nikto. Netvrdim, ze neboli rychlejsi ako on, ale museli sa na to sakra nadriet, kdezto Raikkonen sadol a jazdil

1 Like

Odvazne tvrdenie, najma ked povazis, ze vykony na trati dokazuju presny opak.

Slusnu rychlost ukazal Raikkonen nanajvys v McLarene, vo Ferrari to bolo s vynimkou sezony 2007 jedno velke trapenie.

Aj co sa cistej rychlosti tyka mu tam poriadne nalozil kazdy jeden timovy kolega vratane Massu, notoricky znameho nosica vody. O Alonsovi a Vettelovi ani nebudem hovorit. Raikkonen bol taky rychly, ze s nim Ferrari muselo v roku 2009 predcasne ukoncit zmluvu.

1 Like

Aké výkony máš namysli ? 8 rokov ukazoval extratriedu, vo svojej tretej sezóne vyzval najlepšieho pilota na svete v boji o MS, ktorý mu opakovane prehral aj v 2005 nespoľahlivý motor Mercedes, aby napokon vyhral MS s druhým najrýchlejším monopostom.

V 2008 po pamätnom incidente, keď ho z prvej priečky v Kanade zostrelil v boxe istý Hamilton, vsadilo Ferrari na Massu a aj to tak dopadlo, napriek tomu bol v hre o titul až do SPA, kde vypadol z prvej priečky.

V 2009, kde bolo “tak rýchle” celé Ferrari a nie len Kimi , zaknihoval jediné víťazstvo stajne. Lotusu vyhral jediné dva preteky a v štvrtej najrýchlejšej káre skončil 3. a o rok 5.

S druhým prestupom do Ferrari sa skončili veškeré ambície, avšak bola to s pribúdajúcimi rokmi asi posledná reálna šanca na sedačku v top3 tíme. Samozrejme väčšina z vás ho tu súdi, lebo si pamätá len túto etapu jeho kariéry.

Od Alonsa lepší pilot nieje a ani nebol, s Vettelom bol podľa mňa v najlepších rokoch porovnateľný, neskôr už nie. Paradoxne mal myslím ponuku tiež aj z Mercedesu, minimálne sa o tom hovorilo v 2010-2011

1 Like

Mam namysli predovsetkym jeho vykony vo Ferrari, ako jednoznacne vyplyva uz z prveho prispevku. Rychlost Raikkonenovi v McLarene neupieram, no aj tam mi pride oznacenie najrychlejsi jazdec v poli za prehnane.

V kazdom pripade mi tvoj komentar pride velmi selektivny a podla mna v nom absentuje snaha vnimat celkovy obraz.

Tvrdenie, ze Raikkonenovi titul v roku 2005 prehral nespolahlivy motor Mercedes, mi pride nepresne. Je pravda, ze Raikkonen sa v danej sezone trapil s niekolkymi technickymi problemami, kvoli ktorym aj parkrat prisiel o vitazstvo. No spolahlivost v danej sezone celkovo nebolo na takej urovni ako dnes a co je najpodstatnejsie- McLaren zastaval filozofiu, kde obetoval spolahlivost na ukor rychlosti. So svojim autom isli mimoriadne na hranu, co malo za nasledok, ze bolo najrychlejsie v poli, no nachylnejsie na technicke poruchy. Takze hoci Raikkonen kvoli nim stratil, tato filozofia McLarenu vyrazne prispela k tomu, ze bol casto najrychlejsi. V zavere roku 2005 sa po zraneni mimoriadne darilo aj Montoyovi, co podciarkuje skvelu vykonnost McLarenu.

V roku 2008 Raikkonen po Francuzsku skutocne isiel vykonnostne prudko nadol, no danu sezonu som pozorne sledoval a neviem nic o tom, ze by Ferrari po kanadskom incidente stavilo na Massu. Podla mna si si to vymyslel. Nedava to ani ziadnu logiku vzhladom na to, ze Raikkonen bol uradujuci majster sveta a bodovo si po Kanade boli takmer vyrovnani. Druha polovica sezony 2008 bola v Raikkonenovom podani velmi slaba, rychlost ukazal nanajvys v Spa, kde vsak skoncil v stene a v celkovom poradi skoncil rovnako ako Kubica, hoci BMW Sauber v polovici sezony prestalo vyvijat monopost. Ani v roku 2007 nemal nad Massom ani zdaleka tak navrch, ako mali Alonso a Schumacher.

V roku 2009 malo Ferrari velmi zly uvod sezony, pretoze sa trapili s KERS-om, rovnako ako McLaren. No od Madarska sa ich konkurencieschopnost vyrazne zlepsila a ich auto bolo podla mna medzi troma najrychlejsimi v startovom poli a vedelo bojovat o podia a vitazstva. V prvej polovici sezony bol lepsim jazdcom Massa, po zraneni bol nahradeny Badoerom a je logicke, ze jedine vitazstvo zaknihoval Raikkonen, kedze druhy jazdec bol nepouzitelny. V Spa bol Raikkonen tradicne silny, nejaky velky vyznam by som jeho vitazstvu vsak nepripisoval, o jeho nevyraznych vykonoch svedci skutocnost, ze sa ho Ferrari zbavilo.

V Lotuse jeho vykony posobili dobre, no ja osobne si stale nie som isty, aky bol skutocny potencial auta, pretoze aj Grosjean, ktory svojimi rokmi v Haase dokazal, ze nie je extra trieda, dokazal zbierat pravidelne podia. Alonso sa vyjadril, ze v roku 2013 by s Lotusom ziskal titul a mne to vobec nepirde nerealne, to auto vyzeralo velmi dobre. V kazdom pripade nemusim spekulovat, aj ked budem vyhcadzat z toho, ze Raikkonen isiel v Lotuse dobre, nic to nemeni na tom, ze tvrdenie o tom, ze je najrychlejsi jazdec v poli, je znacne prehnane.

Myslim si, ze Alonso, Vettel, Hamilton by Raikkonena uplne bez problemov strcili do vrecka aj co sa cistej rychlosti tyka, co sme ostatne vsetci videli, ked boli timovi kolegovia.

2 Likes

hromada expertov sa ukazuju sakra pride vam povedať človek ktoreho uznavaju povie viac menej svôj nazor ale tu experti to vydia samozrejme inak a ako viete že ako to bolo myslene ?? čo ak to Zehnder myslel uplne inak na priklad nebolo nejak dobre stražene tajomstvo že kimi rad holdoval alkocholu a bujare večierky až do rana a pak z večierka do auta najme pôsobene v Lotusu bolo take kde on aj mechanici do rana boli na parti a pak šli na trať mzslim že prave na to naraža že keby kimi pracoval tak ako alonso Vettel nebo aj Hamilton bol by rychlejši ako oni mimohodom jeden čas aj Hamilton taktieš rad jazdil na večierky ale snim to nebolo o alkohole ale otom že sa rad zabaval zatial čo kimi končil pod stolom neustale kimi skratka celu svoju karieru to nebral važne

Zehnder to myslel tak, že Raikkonen byl nejrychlejší jezdec se kterym pracoval.
Jen se to ujalo jinak.

1 Like

Mercedes určite nesiahal ani zďaleka na spoľahlivosť Ferrari v tom období, aj BMW bolo spoľahlivejšie než Mercedes. V 2005 každý jeden nedokončený pretek odstupoval z P1, hlavne teda Nemecko bolo pre neho prekliate, čo vyšperkoval pamätným odstúpením v poslednom kole na Nurburgringu. Skrátka v tom období, síce som jeho verný fanúšik takže objektivita pokulháva, nebol na trati žiadny iný rýchlejší pretekár.

2008 som mal zafixovanú Kanadu ako zlom ale máš pravdu, ten nastal až vo Valencii a potom hneď bolo Spa. Tam bol zlom len u mňa v tom, že som na blacklist naveky zaradil Hamiltona. Spätne, keď si to človek premieta, je až neuveriteľné ,koľko šťastia mal už vtedy Lewis

2009 bolo Ferrari šmejd a ani po tom zlepšení neboli lepší ako Brawn RB a Mclaren

2012-2013 Grosjaen stratil vyše 110 bodov, respektíve vyše 50 s tým, že Kimi neodjazdil posledné 2 VC. Ferrari bolo určite rýchlejšie ako Lotus a Alonso titul nezískal, takže ťažko by v pomalšej káre porazil dominantného Vettela s RB.

Takže znovu ALO určite, VET možno, HAM talentom a čistou rýchlosťou nie

1 Like