Že sú mechanici preťažení? Nezmysly, nie sme na prázdninách, hlási Tost | Magazín F1 - F1online.sk

Je 24 veľkých cien príliš veľa? Podľa väčšinového názoru áno. Napríklad Lando Norris povedal, že 24 veľkých cien rozhodne nie je veľa pre pilotov, ale na zamestnancov a traťové tímy je to ohromná záťaž. Tento názor v podstate prevažuje, ale nájdu sa aj výnimky. Jeden z najtvrdších mužov v tomto športe, bývalý šéf Toro Rosso Franz Tost, si to napríklad vôbec nemyslí.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/187150/ze-su-mechanici-pretazeni-nezmysly-nie-sme-na-prazdninach-hlasi-tost

Ma pravdu chlapec. :slight_smile: Kazdej blboun, co prohlasuje work-life balance, tak by si na svoje zivobyti mel vydelavat sam a ne u zamestnavatele.

No praveze nie, lebo ked robis na seba tak neriesis, robis kolko treba, ale za odmenu ti bude ze budes rast a nakoniec mozes porast natolko ze po case budes si moct dovolit viac work-life balancu…
Naopak ako zamestnanec mozes sa snazit kolko chces, ale neporasties tak ako ked robis na seba a ked chces zvysit plat, tak mozes sa doprosovat kolko chces, alebo aj robit kolko chces… ale cisla v exceli nepustia a tak smola.

Naprosta blbost.

Vždycky jsem to tvrdil a byl jsem tady málem za teroristu. :grin:

Souhlas.

151515

1 Like

Má pravdu.

Proč by zaměstnanci neměli chtít work-life-balance.

Jaký fakticky rozdíl mezi tím, když pracuješ 8 a 12 hodin denně jako zaměstnanec?
Budeš tedy pracovat 12 hodin denně, ve finále dostaneš víc, ale jako přesčas, kerý může být u zaměstnanců sjednán různě/variabilně. Takže na konci měsíce, přepracovaný, dostaneš o, v poměru k vynaloženému úsilí, pár šupů navíc.

Nehledě na to, že:

  • přepracovaný zaměstnanec je méně efektivní a neodvádí tak kvalitní práci,
  • že ti zaměstnavatel nakonec řekne, že ta práce přesčas nevyžadovala / že šla udělat efektivněji a
  • poměr mezi tím, co dostaneš jako základ, tím co dostaneš navíc a vynaloženým úsilím, odráží, že se to nevyplácí.
1 Like

Souhlasím s Tostem, je to elitní práce s vysoce nadprůměrným platem. Tak ať se snaží hoši :slightly_smiling_face:

3 Likes

Nejvíc tomu přikyvují ti, co by první řvali, kdyby to měli dělat sami, respektive to po nich někdo chtěl. Ten Tostův workoholismus není nic obdivuhodného, naopak, tito lidé si tím akorát kompenzují určitou nepovedenou část vlastního života. Pokud tím neovlivňují ostatní okolo, není to problém.
Z jiného pohledu - spokojený zaměstnanec podává z dlouhodobého hlediska lepší výkon.
A z ještě úplně jiného - velké množství závodů akorát devalvuje jejich hodnotu. Dobré je to jen pro finančního ředitele.

Pracovat ob týden čtyři dny se Ti zdá moc? Vždyť je to pouhých 100 dní v roce!
Aktívní sportovec aby si udržel kondici musí makat 365 dní v roce a dokonce i na dovolené.

Záleží na tom, o čem se bavíme. Jestli se na mechaniky vztahuje nějaká standardní pracovní doba podle pracovního práva, tak je to jednoduché - buď pracují nad rámec nebo ne.
Pokud se ale bavíme o subjektivních názorech, tak se samozřejmě lidi nedohodnou, každý to bude posuzovat podle sebe.
Dokud se bude šéfům týmů dařit sehnat dostatek kvalifikovaných lidí, kteří budou ochotní pracovat za stávajících podmínek, a o závody bude zájem, tak není důvod jejich počet snižovat. Až tohle pravidlo začne skřípat, budou na snížení počtu závodů sami tlačit.
Určitě existuje hranice, za kterou už bude nedostatek dostatečně kvalifikovaných srdcařů, ochotných pracovat opravdu nad rámec jakéhokoli osobního života, popř. to bude na úkor kvality a bezpečnosti.
Samozřejmě, že takováhle práce se jenom pro peníze bez zápalu pro věc dělat nedá.

1 Like

Pokud se tam teleportují, tak 4 dny.

Tak ať nežeru. Klidně jim připočtu 50%.
I tak jim zůstává 200 dní volna.

Kto tým zamestnancom bráni dať výpoveď keď im je to veľa?

Žijeme predsa v slobodnom svete a máme voľný pracovný trh. Ak sa ti nepáčia pravidlá/zmluva, ktorú ti zamestnávateľ ponúka, tak odíď a nájdi si inú prácu.

Ak to dospeje do bodu, že tam nikto nebude chcieť pracovať, tak im budú musieť zvýšiť platy alebo to vyriešiť inak.

V F1 majú byť top ľudia. A top ľudia zvyčajne nie sú tí, čo si odrobia svoju osmičku a koniec. Takí môžu robiť v normálnej automobilke na vývoji Volkswagenu Passat.

PS: Tým nechcem spochybniť náročnosť ich práce. Už len to samotné cestovanie musí byť veľmi náročné. Je to však daň za to, že sú v top zamestnaní a robia prácu, o ktorej môžu iní len snívať.

1 Like

Tyjo… Chudacek zamestnanec. Riziko nula, jistota stalyho prijmu, dovoleny 20 dni, statnich svatku 12 letos, proplaceny marodeni, materska proplacena na X let + jako zamestnavatel musis lidem na matersky proplacet kazdej rok dovolenou (celou). Uplne mi je tech zamestnancu fakticky lito. Nemluve o tom, ze zbavit se takovyho kouska je zalezitost 100k+ pokud se nebavime o prvnim roce, co je ve firme.

Každá pracovní pozice má jiné požadavky. Nejvyšší šéfové a inženýři stejně makají nonstop i když se nic nejede. Mechanici si taky probírají všechny možné situace nonstop, aby jednou mohli povýšit na místo Rona Dennise. Měniči kol určitě cvičí i doma, jinak by nezvládli vyměnit kolo za tři sekundy. Karbonoví lepiči určitě jezdí v době mimo závod normálně makat do továrny atd.
A ještě všichni musí na vítačky Hamíků, mikulášské nádilky a podobné trapnosti.
Ale kde je svět tak růžový jak vidí všichni ostatní? Snad jen v Alpine. :grin:

1 Like

To jistě. Nic to ale nemění na tom, že existuje hranice, za kterou už by současný systém začal být kontraproduktivní, nejdřív asi chybovostí z nedostatku odpočinku. Pokud jsou ve skutečnosti naopak nevytížení, tak není třeba se bát :smile: . Ani nevím, kdo tenhle problém oprášil, není to taky nová debata.

2 Likes

Okurková sezóna dokáže oprášit ledacos.
Co si pamatuji, tak se tohle téma vytahuje pokaždé když se mění pravidla o počtu mechaniků v boxech a taky při každém přidání závodů.
Ani si nevzpomínám, že by někdy týmům mechanici došli. Spíše naopak. Dnes je v garáži více mechošů, než co kdysi obsahoval celý tým i s jezdci.
Jestli si vzpomínám správně, tak i Alonso jednou prohlásil, že 18 závodů je strop.

1 Like

Uvedomujes si, ze existujou zamestnani, kde ma i zamestnanec velkou zodpovednost a riziko?