Zbytočne mi voláte každý týždeň, nie som hlupák a tím nepredám, odkázal de Meo | Magazín F1 - F1online.sk

Tím Alpine budí v tomto roku pozornosť takmer výhradne v negatívnych konotáciách. Výsledky na trati sú príšerné, v Monaku došlo medzi jazdcami k hlúpej zrážke a v Renaulte sa najnovšie rozhodli, že zavrú kohútik na motorovom oddelení. Je to tak, z kedysi hrdého francúzskeho továrenského tímu sa v roku 2026 stane zákazník. Aj keď to mnohí naznačujú a opakovane sa na to pýtajú, prezident automobilky Luca de Meo naďalej kategoricky odmieta, že stajňa je na predaj.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/174324/zbytocne-mi-volate-kazdy-tyzden-nie-som-hlupak-a-tim-nepredam-odkazal-de-meo

„Chápem, čo si myslia fanúšikovia, ale ja sa nemôžem rozhodovať ako oni, hoci aj pre mňa je to emocionálna záležitosť. Mám vášeň pre pretekanie a musel som urobiť rozhodnutie, ktoré ide proti môjmu srdcu.

Tohle je hodne trapny.

1 Like

Dovolím si upraviť.

Nepredávam za miliardu. Niesom hlúpy. Zotrvanie v F1 je pre Alpine naďalej nevyhnutné aby sme to mohli predať za 3 až 5 miliárd.

1 Like

1 Like

3-5 nema hodnotu ani mercedes alebo rb, lebo znacna cast je hodnota nazvu a ked ho kupis tak ti asi tazko dovolia pretekat pod tym sucastnym a zas napriek rozpoctovemu stropu to stale niesu stroje na peniaze(generovanie zisku). ved kolko mal zisk mercedes? 80mil. ci tak nejak, rb mal dokopy racing aj technology zisk 15mil. kedze obchadzaju strop investovanim mimo f1 a potom prenasaju knowhow za drobne do timu

ak by niekto kupoval cast timu tak tam je hodnota vysoka, ale ak by kupoval cely tim s tym, ze nema pravo jazdit pod jeho terajsou znackou tak hodnota by isla vyrazne dolu.

podla mna dnes vobec nieje zly cas na predaj timu, alebo mozno este lepsi bude buducu sezonu ak by od zaciatku bol boj o titul medzi viac timami tak to trochu zodvihne sledovanost a cenu timov, ale ak pride v 2026 par rokov dominancie jedneho timu (co je dost pravdepodobne, ved ak by sa rb vnutorne nerozlozil tak dominuje az do buducej sezony) co sposobi pokles sledovanosti tak hned pojde hodnota timov dole

Tak cifry povedal de Meo.

za mna povedal dve blbosti. ze nie je hlupy a ze tim pod jeho vedenim bude mat hodnotu 3 mld.

jasne ale vyplyva, k comu si tymito dooci bijucimi klamstvami chce kratkodobo pomoct - a to je predaj timu, pred zaciatkom sezony 2026. to je moj oficial tip.

  1. najali briatoreho, ktory z ich perspektivy vie buchnut po stole, co je v ich svete jedine riesenie na vsetko, hlavne danie timu dokopy
  2. vsetky timy obetuju vyvoj v 25 na ukor 26
  3. renault jasne obetoval 24 v prospech 25
  4. kedze ostatni budu slabsi, najma ku koncu roka, ziska par podii (spravil to aj cyril este v zltom), navyse bude mat konecne motory ten rok, takze druhu polku mozu mat realne silnu, stred pola zarucene.
  5. cena timu tym padom vzrastie a bam, vyzdima z toho aspon mld a pol., v co by teraz ani nedufal. zaujemcovia vedia, ze od 26 budu timy sialene drahe kvoli vstupnym poplatkom, takze zaujem ochladne
  6. handshake, sampano, andretti
3 Likes

moze snivat
hodnota rb sa odhaduje(v minulom roku, este pred kolapsom timu) okolo 2,6mld. a to v tom je zapocitane aj to, ze sa to vola red bull, bez tej znacky by hotnota bola nizsia
po predaji celeho timu by odislo mnozstvo sponzorov, stratila by sa kontinuita lebo uz by to nebol tim s 6 konstrukterskymi a 7 jazdeckymi titulmi

na kupu celeho timu s tym, ze by investor chcel zuzitkovat fakt celu jeho hodnotu tak ako je je vhodny napr. taky mclaren, alebo williams. proste timy ktore by mohol kupit aj spolu so znackou a historiou

f1 je hrozne specificky biznis. kup si za 4mld. mercedes, ale bez prava na pouzivanie znacky mercdes. kto by to urobil? len blazon, lebo po premenovani timu je to tim bez historie a za 4mld. dostanes nieco co sa da postavit na zelenej luke max. za miliardu a nedostal si k tomu ziadnu pridanu hodnotu co by odovodnovala tie 3mld. navyse
jasne, je tam problem, ze f1 je momentalne uzavrety klub, ale pre investora co by mal zaujem o kupu celeho timu je vyhodnejsie kupovat maly tim a nie top tim

napr. rozdiel medzi alpine a williamsom je v odhadovanej hodnote dvojnasobne vacsi, ale realne zazemim a kvalitou zamestnancov su to velmi podobne timy
preco by som kupoval za viac ako 2x viac alpine ak by bol napr. k dispozicii williams?
alpine navyse v f1 neznamena nic, williams je v f1 stale pojem, ale kedze za alpine je renault tak jeho hodnotu odhaduju na viac ako dvojnasobok

ani rb nema hodnotu 3mld. :slight_smile: a on tvrdi,ze taku bude mat alpine :slight_smile:
mozno o 20 rokov vdaka inflacii ak dovtedy vydrzia, ale renualt ma geneticky zakodovane, ze pravidelne z f1 odchadza a prichadza, takze 20 rokov urcite nevydrzia

uz v buducom roku budu jazdit s mercedesom? nie az od roku 2026? ak som to dobre zaregistroval tak v buducom roku idu este s renaultom a kedze uz asi vela do toho investovat nebudu tak ten motor bude stracat viac ako dnes

cena f1 timov nemoze rast donekonecna bez toho aby rastli prijmy a tie az tak nerastu
ako fiktivne ta cena narast tak moze, ale kto by to za to kupil, max. nejaky spekulant

liberty sa podarilo v minulych rokoch pomocou par trikov zdvihnut cenu f1, lebo vraj sledovanost na socialnych sietach isla hore a pod. ale realna sledovanost f1 az tak nevzrastla a aj na tych socialnych sietach to potom raketovo padlo dole
tam spravili hype s netflixom, ale ze by to priviedlo k f1 nejake vyznamne mnozstvo pravidelnych fanusikov tak to ani nahodou

mozu si dat do CA vstupny poplatok 500-600mil. a odvolavat sa na to, ze ved aj v nhl je taky vysoky, ale uz nepovedia to, ze novy tim v nhl ma realnu sancu sa dostat do finale playoff a aj ho vyhrat, v f1 je to nemyslitelne lebo tam neurobia specialny draft kde okrem par klucovych hracov bolo chranenych a zvysok bol k dispozicii novemu timu.
vie si niekto predstavit, ze by v f1 pri vstupe noveho timu museli ostatne timy umolnit okrem par inzinierov vsetkych pre ten novy tim? :slight_smile:

Vyhrávaš Teóriu mesiaca. A najlepšie na tom je to, že to fakt dáva zmysel! Renault je fakt podivín a už ma u nich nič neprekvapí.

Nebola si tu náhodou v minulosti ako Rebecca? Možno nie, len sa pýtam. :slightly_smiling_face:

2 Likes

preto dava zmysel prave kupit tim bez nazvu a historie - usetris. a od niekoho ineho kupit prava na nejaky legendary nazov. lawrence to mal dobre vyspekulovane s kupou racing pointu / force indie a mena Aston freakin martin.

vettel, alo ani adrian by do nejakeho blbeho racing pointu nikdy nesli a na vstupnych nakladoch usetril tu miliardu, ktoru by musel dat mercedesu ci wiliamsu iba za meno spojene s historiou f1.

mat tak dve miliardy idem do toho s alpinom a skodou :slight_smile:

1 Like

no a to je ktory tim? taky dnes nemas
dnes sa neda spravit defacto nasilne prevzatie timu ako to spravil stroll s fi, kedy za pomoci ludi z vnutra timu a s pomocou dosadenych spravcov konkurzu sa zmocnil timu aj ked boli ludia co chceli dat lepsiu ponuku, len nemali cas ju pripravit, lebo ten “predaj” strollovi bol dohodnuty uz pred vyhlasenim konkurzu

ty asi nevies ceny za ake sa kupovali este nedavno timy ked tvrdis, ze stroll usetril miliardu za kupu williamsu :slight_smile: stroll kupil pochybnym sposobom FI, za nejakych 60-70 ci tak nejak
williams s ale podstatne lepsim zazemim(vedeli si vyrabat vsetko sami, fi nie) a aj historickymi autami(tie samotne maju hodnotu par desiatok milionov) a pod. bol predany za 152mil.eur. a to bez toho, ze by bol novy majitel vlaceny po sudoch za velmi nestandardne kroky pri konkurze a naslednej kupe

cize o nejakej usetrenej miliarde sa hovorit neda, vtom case aj mercedes mal hodnotu mozno okolo 700mega

inak podla forbesu z minuleho roku je najmenej hodnotnym timo williams, co sa mi velmi nezda, lebo taky hass nieje ani tim v pravom slova zmysle a to mal este horsie vysledky v tej dobe a jeho kupou by investor dostal defacto schrankovu firmu a este bez doterajsieho nazvu :slight_smile:

a tim bez nazvu a historie mas uz len 2 haas a rb b-cko a to je udajne drahsie ako williams, co tiez neviem ci je uplne pravda, lebo tiez je to tim ktori je tazko zavisly na inom time a nema kompletne zazemie a navyse je v taliansku co je velka nevyhoda pre tim f1

no tak ktory tim by bol podla teba najlepsi na celkovu kupu?
dnes nieje dobry cas na kupu timu v f1
ak by bola ta odhadovana cena forbesu priblizna realite tak najlepsia kupa by bol jednoznacne williams. je to kompletny tim a je v anglicku. sice infrastrukturov nemoze konkurovat top timom, ale ta sa da dobudovat za zlomok ceny ktora tvori rozdiel v cene medzi williamsom a top timom

haas je prazdna schranka, rb bcko drahy nekompletny tim a este v taliansku, alpine tam ma sef materskej firmy velke oci a tiez na tom niesu bohvie ako s kvalitou personalu, to je skor tak nizsi stred pola a u ostanych platis 1,5-2,5 za znacku, ktoru ale nebudes moct pouzivat

To nie som ja, ďakujem za opýtanie :slight_smile: No ako prelietavam dnešné diskusie, tak jej rozumiem, že si dala na chvíľu pohov :slight_smile:

1 Like