Zandvoort sa v roku 2026 rozlúči s F1. Okruh lákajú americké šampionáty | Magazín F1 - F1online.sk

Kalendár Formuly 1 sa v roku 2026 zmení len nepatrne. Ak rátame len dejiská veľkých cien, jedinou zmenou je odchod Imoly a príchod Madridu. Už teraz vieme, že v roku 2027 stratíme aj Zandvoort ako ďalší klasický okruh, ktorý odmietol miesto „rotačného“ podujatia a pokúsi sa zamerať na iné motoristické série.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/211176/zandvoort-sa-v-roku-2026-rozluci-s-f1-okruh-lakaju-americke-sampionaty

to nieje velka strata tato trať je ako Monaco pre dnešne formuly skratka priliš mala trať

Praveze taketo okruhy by mohli byt s novymi pravidlami zaujimavejsie. Nove auta maju byt vyrazne horsie v zakrutach co by malo dat vacsi priestor pre umenie pilotov.

s tym suhlasim, auta by nemali byt dlshie ako 5 metrov. podla mna 4.5m x 1.8 bolo uz na hrane.

To je mytus.

2 Likes

On to není mýtus, jak by se mohlo zdát, ale jednoduchá matematika.

Na všechny kategorie vozů pod FIA platí stejná pravidla ohledně deformačních zón a zpomalení.

Problém je ve dvou veličinách, hmotnosti a rychlosti.
A protože při nehodě roste kinetická energie nárůstem rychlosti kvadraticky, musí i deformační zóny být větší.

A teď ta největší fyzikální zákeřnost:

Vzorec E=1/2mv2 říká, že když zvýšíme rychlost o 10%, musíme zvětšit deformační zóny o 21%, abychom zachovali stejné zpomaleni pri havárii.

Nepochybuji o tom, že Ty to chápeš, ale jak to vysvětlit většině ostatních třeba na příkladu výroby klobásy je pro mě tajemstvím…

1 Like

vzhladom na to ako sa operuje s chimerami o 400km/h na rovinkach tak nemam pocit, ze by sa to bralo nejako vazne…

top speed F1 sa pohybuje na rychlom okruhu okolo 350 kmh/, F2 je to 330, LMP1 340.
Na silverstone je F1 rychlejsia od LMP1 o nejakych 7 - 8 sekund na kolo, LMP1 a F2 su na tom v podstate rychlostne podobne. rozdiely v dlzke su ale dramaticke. Mojich 5 centov je ze to nie su deformacne zony, ale aero. Specialne na sucasnych autach. Na kratsich autach by bolo vyrazne tazsie dosiahnut podobne urovne pritlaku.

specialne porovnanie F2 a LMP1 je zaujimave. F2 ma zrejme vacsi pritlak a nizsi vykon. Mne to hovori, ze F1 by mohla mat vyssi vykon a nizsi pritlak a pri zachovani deformacnych zon a zaroven skrateni celkovej dlzky.

1 Like

Já myslím, že netřeba brát vážně všechny ty fámy co prosakují.
Ještě hodně se toho asi do zahájení upraví a hlavně všichni už z podstaty panikaří.

Pamatuju dobu, kdy se ve WRC přecházelo z dvoulitrů na 1,6, taky všichni čekali nudu a nakonec jsou z toho dnešní rakety…

2 Likes

Tak ešte zrovna v Zandvoorte si budeme môcť overiť toto tvrdenie aj budúci rok. Imola má smolu.

Záhada: proč na takto jasný axiom mi nikdo nedá lajk a na spoustu jiných i sporných věcí je dostanu?

pretoze vzorec bol dobry, ale postulat naprd.

Jestli to platí i pro mě, tak je to jednoduché - snad už kdekdo ví, že tomu nerozumím… Ale abys neřekl, tak tam ode mně máš, věřím Ti :smile: .

Myslím, že axiom nemůže mít špatný postulát :smiley:

Děkuju 1515 krát

ty si to zvladol.

Velkost auta nie je priamo zavisla na velkosti deformacnych zon.
to je rovnake ako chutova kvalita klobas nie je priamo zavisla na mnozstve soli v zmesy. Plati to iba v uzkom pasme za specifickych podmienok.

1 Like

Je dobré, že už jsi taky pochopil, že je tady na fóru nejúčinnější při vysvětlování čehokoliv použít tzv. “klobásový příměr”

1 Like