Zákazníci to budú mať ťažšie. V F1 sa pletie bič na úspešných odberateľov | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 už roky hľadá spôsob, ako dosiahnuť ideálny balans medzi továrenskými a zákazníckymi tímami. V posledných rokoch sa snažila pomôcť najmä menším stajniam, no zdá sa, že to sa s príchodom veľkých automobiliek zmení. V kráľovnej motoršportu sa chystá zavedenie pravidla, ktoré potrestá úspešných zákazníkov.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/179563/zakaznici-to-budu-mat-tazsie-v-f1-sa-pletie-bic-na-uspesnych-odberatelov

Před sebou máme už pouhé tři závody, ale stále je o co bojovat.
První bojující skupinkou je McL, Ferrari a Red Bull.
Tou druhou skupinkou, ale ještě vyrovnanější je Alpine, Haas a Rubidum. Mezi nimi je rozdíl pouhých pět bodů, proto nikdo z nich nemůže polevit.
A právě na tyhle závody má Rubidium dostat nápravy z mateřského RB, takže můžou přijít i nějaké protesty.

no ono to ma dve pohladi na jednu stranu fanušikom to nieje až tak jedno najme ked su fanušici napriklad astonu nebo williemsu + v momet čo si takto kupujete sučiastky tak nykdi neprekonate dodavatela lebo mate maxsimalne tu istu techniku len stim že to nemate kompletne a tak možno 1-2 zavody byste mohli biť natom lepšie ale celkovo určite nie preto taky HAAS ne ma šancu poraziť ferrari v pohari timov

No a VCARB má tu výhodu že už nemusí obírat Landa o body za nejrychlejší kolo a pak se můžou soustředit na sebe a sbírat další body!!! :rofl: :rofl: :rofl: :wink:
Podle mne by si ale HAAS a VCARB zasloužili zpátky přeskočit Alpine, protože frantíci si to nezaslouží a měli dost štěstí na takový příděl bodů. Willams už nemá asi šanci ale oni se soustředí na rok 2026, ale těch pár milionů může chybět.

Williams má rozbité vozy. Bude rád když se postaví na start. Hasu mi líto nebude, když se chlubí cizím peřím. A jestli Rubidium skutečně použije kopii RB, tak to nebude fér.

Za mě krok správným směrem, šel bych ještě dál, a to v tom že když takový tým se do té pětky dostane, tak stejně bude odsunut až do té druhé pětky, dokud si ty věci nebude navrhovat a vyrábět sám.

1 Like

toto je najhorsie mozne riesenie ake existuje. VCarb ani Haas to asi nezasiahne, ale aj tak. Je to poriadna hlupost.Idu trestat za to, ze komponenty dokaze zakaznik vyuzit lepsie.

Odhliadnut od toho, zo sportoveho hladiska je to uz uplna konina. napr Haas skonci tento rok piaty, potom 2x po sebe posledny a o 3 roky ich budu nutit vsetko vyrabat vo vlastnej rezii? Alebo to bude 3x za sebou 5. alebo lepsi? To je aj tak uplne nerealne.

2 Likes

Zašiel by som ešte ďalej, ak niektorý jazdec z jazdeckej akadémie továrenských tímov získa v inom tíme body, pridávajú sa továrenskej timu… Ako keby niekto nútil Ferrari a Mercedes k tomu aby niekomu svoje komponenty predávali… Však rozviazem zmluvu a do 3 rokov už s nimi nebudú jazdiť, možno aj skôr podla toho ako si postavia zmluvu…
Ale však ak nechcú mať zdieľanie komponentov, tak nech ho zrušia, ale je smiešne ho povoľovať a zakazovať na základe umiestnenia… A keď skončia 5. a nasledujúcu sezónu 6. tak sa to vynuluje? A keď sa im to stane uprostred jedných pravidiel a budú mať teda uprostred druhých pravidiel meniť motor za vlastný? Akože toto je najväčšia hlúposť aku som počul, Toto nech s Mclarenom zruší spoluprácu a nevymýšľa taketo hlúposti…

A zase ti zakaznici (Hasko a Tororosko) vadia byvalym britskym garazistom, ktori si tiez kupovali skoro vsetko a stavali si len sasi a karoseriu. Banda pokrytcov!
Skutocne ferova sutaz by bola len keby si vsetky timy sami navrhovali a stavali aj motory prevodovky a kompletne elektricku cast pohonu.
To je co za najvyssiu motoristicku sutaz, ked si niekto motory musi kupovat? Podstatu F1 (50-te roky) zabili prave britski garazisti. Humusaci!

1 Like