Wurz navrhuje tri zmeny okruhu v Monaku, ktoré sa dajú uskutočniť rýchlo a ľahko | Magazín F1 - F1online.sk

Ako opraviť Monako? To je rok čo rok najdôležitejšia otázka po skončení Veľkej ceny Monaka. Cez víkend sa pozornosť presunie do Barcelony na Veľkú cenu Španielska a na tento problém sa opäť zabudne. Všetci vieme, čo by bolo potrebné zmeniť z dlhodobého hľadiska, ale aké úpravy sa dajú okamžite vykonať? Alex Wurz má tri nápady.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/201913/wurz-navrhuje-tri-zmeny-okruhu-v-monaku-ktore-sa-daju-uskutocnit-rychlo-a-lahko

to posunutie sikany s tym, ze hned za vyjazdom z tunela by bolo aj DRS dava asi jedinu aku-taku sancu

ale tiez to nevidim velmi ruzovo; tym, ze je to cele take lomene/nie je to cista rovina, tak +80m vela nepomoze… tam je nutne, aby ani na vnutri nebola bariera a cela cast sa tak teda otvorila a bola aspon kusok sanca, ze sa tam pomestia 2 auta… inac nepomoze nic

Pri prvej možnosti vytvorenia novej šikany za tunelom mi nejak v článku chýba uvedené, akým spôsobom by sa to chcelo docieliť…však všetci vidíme, že nová šikana prechádza cez vodu :slight_smile: postavil by sa tam umelý ostrovček?

Každá zmluva sa dá vypovedať…hlavne žiadnu novú nemali podpisovať, teraz budeme mať túto nezmyselnú VC v kalendári minimálne ďalších 6 rokov

Podla mna, kedze sa vraj zmeny daju uskutocnit rychlo, je ten nakres nepresny a sikana ma byt na existujucej ceste…

V Monaku sa nepredbieha uz 35 rokov.
GP usporaduva motoklub monaco, kde sedia same mudre hlavy.
Povedzme ze aj sikovne.
Ak by bolo mozne nieco zmenit, uz davno by to spravili.
Alebo som naivny.
Je vsak vrcholne trapne, aby rok co rok niekto riesil, ako sa v Monaku neda predbiehat a ze s tym nieco treba urobit a nic sa neurobi - pripomina mi to slovenskych politikov.
Principom F1 je predbiehania a akcia, pokial existuje trat kde sa to neda (a nie je to len Monako) tak bud ju treba zrusit alebo zmenit.
Kazdopadne si myslim ze Monako okrem toho, ze je to danovy podvod je to zaroven sidlo europskej smotany (mozno z toho isteho dôvodu) a smotana si navzajom sama sebe toto podujatie kazdorocne dopraje a nehodla sa ho vzdat.

1 Like

Vykonať všetky zmeny ktoré je možné a dúfať, že to pomôže.
Iná možnosť neexistuje.

1 Like

Jedina pomoc je zmenit format Monackeho vikendu z pretekov na time trial. Kvalifikacia je celkom napinava a ta by mohla sluzit na poradie v ktorom by sli na time trial. V jednom momente by mohlo byt na trati 5 monopostov na najtvrdsich gumach a mali by 5 kol, potom dalsich 5 a dalsich 5, potom by prezili na mediumky a nasledne softy. Vyratal by sa im priemer casov, alebo poriadia z jednotlivych zmesi.

To by asi neprošlo.
F1 je velmi citlivá na počasí a na vývoj tratě.
Každých 20 minut může hrát časově obrovskou roli.

1 Like

treba to nechat tak ako je. vsetky pravidla rovnake ako na zvysnych GP. Jedine co by som zmenil je, ze by som obodoval 6 najrychlejsich kol bodovanim ako bolo kedysi bez ohladu na to ci je pilot v prvej desiatke alebo nie. Nech je na zaver GP nejake korenie a akcia. To by som vlastne pridal na vsetkych GP.

1 Like

Počkej, jak jako že se nic neřeší. Však letos zavedli pravidla o povinných zastávkách přímo na míru Monaka :smiley:

2 Likes

Zajímalo by mě, kdo by opravdu dal přednost GP, která by neobsahovala klasický hromadný hlavní závod, jenom kvalifikační kola v různých podobách. Za sebe musím říct, že já bych tam nejela, to by pro mě nebyla F1. Co vy?

ano ano ano, ta sikana super zmena, aspon by suboje neboli v zakrute, ale na rovinke. aj ked stale si myslim, ze ak by sa uz rozsirovalo molo do zalivu, bolo by jednoduchsie sikanu vypustit, naslednu rovinku rozsirit a z tabaku spravit siroku pravouhlu predbiehacku s vybehovou zonou a la baku. stacilo by ho predsadit mozno o 20 metrov.

Mozno by este pomohlo rozsirenie trate pred vjazdom do tunela, trochu by sa predlzila okolo kruhoveho objazdu. Zelena aktualne, cervena alternativa.

1 Like

Takto by mohol byt rieseny aj joker lap. Asi najkratsia a najjednoduchsia verzia.

Jedno riesenie je, ze cervena je normalny layout a pilot si to moze x-krat za pretek skratit zelenou a predbehnut toho za kym je zaseknuty.

Druhe riesenie je, ze zelena je normalny layout a pilot musi x-krat za pretek absolvovat cervenu trasu.

Toto by neskutocne otvorilo strategicke moznosti. :slight_smile:

1 Like

obavam sa ze na toto nie je a nebude ochota… monako je schopne vybudovat celkom novu stvrt v mori, ale o akomkolvek rozsireni trate je ticho…

oktober 2019

aktualne

Oni skratka riesia biznis, ale necitia obavu ze pridu o velku cenu…

Pro mě za mě, proč ne. Ale kromě samotné shody na nějakém řešení a realizovatelnosti v místě je taky podstatné, bude-li mít Monako i nadále zaručené místo v kalendáři. Moc nevěřím, že by někdo vynakládal peníze kvůli v tomto případě pouhým šesti rokům, když se to nezbláznilo doteď.

Odborně se tomu říká “rozpor mezi intencí a recepcí…”

Seriál F1 byl založen a je provozován především jako marketingový nástroj pro poularizaci zúčastněných značek.
Ale většina diváků ho hodnotí podle dramatické hodnoty – tedy zcela jinou optikou, než je původní záměr.
Tj. zcela špatně.

Proto taky divák nikdy nepochopí, že je to pouze umělý nástroj, ne sport.

1 Like

To víš, že jo Jirko. F1 není vlastně sport a není pro diváka. Ale slouží k propagaci značek pro diváky.

Jednoznačně možnost joker lap v podobě rychlejšího průjezdu nějakou částí. Buď za tunelem rovně a nebo jiná varianta před tunelem standardně nově přes kruháč a joker lap v dnešní linii tratě.
A tuto možnost dát jezdcům třeba 7x za závod. To by zase vytvořilo úplně nové přemýšlení, kdy to použít, kdy si to ušetřit, prostě úplně nové strategie.