Wolff sa sťažuje na zaujatosť: Nie sú to komisári, ale jeden komisár… | Magazín F1 - F1online.sk

Mercedes sa v tomto roku nedostal do boja o titul, ale Toto Wolff sa beztak po Veľkej cene USA rozhodol, že nebude dbať na hrozby trestami a odistí časovanú bombu. V Austine sa rozdávali tresty za opustenie trate a ponechanie si výhody, ale prišiel aj jeden za vytláčanie z trate a ten dostal George Russell. Aj keď to na preteky pilota Mercedesu nemalo vplyv, Wolff sa neudržal a, aj keď možno nepriamo, obvinil komisárov FIA zo zaujatosti.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/175564/wolff-sa-stazuje-na-zaujatost-nie-su-to-komisari-ale-jeden-komisar

Roky tu píšu, že to je Derek Warwick.

Áno, jeden komisár ovplyvňuje závody.

Zvyšný traja sa tam naňho pozerajú, zo zbraňou pri hlavne a nemožu nič robiť a len hlúpo sa pozerajú ako ten jeden ovplyvňuje závody. Navyše sú ticho a nič nepovedia médiam ani nikomu, že sa niečo také deje a mesiac za mesiacom to nechávajú len tak.

Kriste pane.

6 Likes

Tady je vleklý problém, že komisaři nejsou ani za zjevně chybná rozhodnutí postihováni. Masi byl za úplně křiklavý případ výjimkou (a taky se tomu všichni divili jak divizny), ale jinak je to směšné. “Měli jsme dát penalizaci…”, a nic. Dokud nebude stejný přístup, jako v jiných sportech, kdy jsou rozhodčí za špatná rozhodování distancováni, tak se tohle nemůže změnit.

3 Likes

Sú a niesú.

Toto sa deje v každom športe, v každom jednom športe sú nekonzistentné výsledky (od rozhodcov). Stopky dostávajú za naozaj veľké kiksy v zápasoch ale koľko je tak malých, že sa to “necháva tak”. Stačí chodiť chvíľku na hocijaký futbal, hokej, volejbal atď.

Tu je problém úplne iný, lebo trestanie za “chybné rozhodnutia” nie je riešenie. Kto určí to je chybné rozhodutie? iný komisár ? to máme zase nekonzistenciu.

Celý problém tkvie v pravidlách a ich nejastnosti. Ale znova je otázne, ako veľmi jasne ich dokážeš napísať pri takom športe ako je F1

3 Likes

Nechajte ich pretekať alebo nastavte jasné pravidlá.

Čo je to za dobu, že šéf tímu nemôže povedať svoj názor na rozhodcu?

V hokeji, vo futbale a v iných športoch je to bežné. Tak čo Wolff robí tanečky okolo toho, keď to potom aj tak povedal, len nemenoval.

Viac takých ako je Marko v F1. Síce nie vždy s ním súhlasím, ale aspoň sa nebojí normálne povedať svoj názor.

5 Likes

Rozhodování nikdy nebude úplně konzistentní, dokud budou rozhodovat lidé, to je fakt. Ale nepřipadá mi, že by zrovna F1 byla v tomhle nějak mimořádně složitá. Spíš asi není vůle vymáhat opravdu transparentní rozhodování. Pochybných výroků by se našlo hodně, ale nevidím, že by se tím zabýval rozhodující orgán - něco jako komise rozhodčích. Spíš si postěžují postižení a tím to končí.

Ja si myslím, že chyba je v pravidlách.

Raz musíš mať nos vpredu, potom koleso. Raz limit v zákrute platí a jazdí sa po čiaru, potom sa jazdi po stred obruníka inokedy možeš ísť za. Niekedy je vysiaci end-plate na krídle je problém, inokedy nie.

Tak potom tažko možem robiť konzistentné rozhodnutia.

Už len tie súboje koleso na koleso sú špecifické pre F1 (motoršport). Ak si pozrieme limity a porovnáme napríklad gól v hokeji, pravidlo je jasné - puk musí byť celým objemom cez čiaru.
Ale napadol ma dobrý príklad - taký offside vo futbale. Tan vyslovene potrebujú VAR aj to stále prichádza ku kontroverziám.

Prvé čo by mala FIA spraviť a súhlasím s tvojou výčitkou “nekonania” je zmena resp. špecifikácia/zdetailnenie pravidiel…

2 Likes

podla fia ziadne chyby nerobia, lebo tych roznych rozhodnuti bolo prijatych uz tolko, ze nech rozhodnut akokolvek tak vzdy najde fia priklad, ze uz aj v minulosti sa tak rozhodlo a teda rozhodli spravne :slight_smile:

oficialne massi nebol nikdy za to potrestany, nema ziadny zaznam o pochybeni a aj to priznanie fia k tomu, ze rozhodol zle bolo take aby aj koza bola cela, aj vlk sa nazral.

no len je rozdiel ak mas na rozhodnutie zlomok sekundy alebo ked si mozes dopriat casu kolko chces, mas zaznam z XY kamier, mnozstvo dalsich udajov a aj tak rozhodnes v tom istom preteku rovnake situacie uplne rozdielne

a pokial viem, tak vo vacsine sportov uz za zjavne chyby rozhodcov nasledne trestaju, fia nepotrestala nikdy ziadneho komisara za zle rozhodnutie lebo tam platia dve pravidla

  1. komisari maju pravdu
  2. ked komisari nemaju pravdu, plati bod 1.
1 Like

Stačí ty šašky nahradit AI a je to.

1 Like

Helmut už na staré kolená nemá čas zaobaľovať to, čo hovorí. :slightly_smiling_face:

Možno by stačilo, aby komisári pri posudzovaní sporných okamihov mali monoposty na monitore bez typického zafarbenia stajne a čísel. Neboli by vtiahnutí do deja pretekov, dostávali by na stôl len sporné situácie. Mnohé verdikty by asi boli potom iné. Zároveň by tým ale FIA priznala, že dochádza k priamemu ovplyvňovaniu pretekov, takže sa to asi nestane.

Dejte okolo trate betonove mantinely a uvidime jestli to nepomuze :grin:

Je divne, ze F1 je jen spicka motosportu , tzn. ze by zkusenosti na vytvoreni "spravnych " pravidel meli byt stejne tak i kvalitnich rozhodcich . Nechte to ridit AI, tu kritika nezajima :sunglasses:

Vlcik pojde na kobercek. Otvarat si hubu na komisarov je zakazane.

1 Like

Vo futbale rozhodne nemozes kritizovat rozhodcu, ci uz ako hrac alebo trener.

Myslím, že nějak 24 nebo 48h nesmíš. A pak asi můžeš.
Resp. Můžeš vždy, ale dostaneš pokutu.

Třeba se nám Wolff někdy rozpovídá, a řekne nám, že to je Derek Warwick. Bude to “šok”.

1 Like