Wolff je pri uvažovaní o desaťvalcoch opatrný. Buďme technologickí, nie oportunistickí | Magazín F1 - F1online.sk

Formuloví puristi sa už nadychujú k veľkej úľave. FIA a Formula 1 pre rok 2030 uvažujú o návrate k veľkým a hlučným motorom, ktoré by poháňali biopalivá. V tomto okamihu ide len o verejnú diskusiu a zatiaľ neboli podniknuté žiadne konkrétne kroky. Existuje teda podozrenie, že by sa jednotlivé strany mohli pokúšať o získavanie sympatií nevinnou formou formulového populizmu. Toto Wolff je nateraz jediný, ktorý utlmil diskusie o návrate hluku na formulové okruhy.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/188825/wolff-je-pri-uvazovani-o-desatvalcoch-opatrny-budme-technologicki-nie-oportunisticki

z Wolfových slov je zrejmé, že Mercedes si v novej ére motorov, ktorá začne o rok, veľmi verí … pravedopodobne nechce kritizovať tieto pohonné jednotky ešte predtým, než sa vôbec objavia na trati … bolo by to ponižujúce pre tím, ktorý na nich tvrdo pracoval a dosiahol úspech a to uz teraz sa pritom objavujú debaty o ich možnom nahradení hlučnými motormi, po ktorých tak všetci tuzime!!

na tom v podstate nie je nic zle. Ja uplne suhlasim ze je extremne populisticke teraz otvarat temy 10 valcovych motorov, ked este ani nove motory neboli na trati.

A drzim palce Sulayemovi predsvedcit automobilky aby investovali desatmiliony do vyvoja motorov nepouzitelnych pre cestnu premavku v rokoch 2030 +.

tak je to trochu iný šport ako hokej, kde nikomu neprekáža, keď sa investujú peniaze do vývoja hokejok napr. - tiež to nie je veľmi využiteľné v praxi, či?
len efjednotka sa v minulosti naviazala na vývoj technológií pre cestné vozidlá, musí to tak však byť aj teraz? nech proste vyvíjajú “hokejky”, “puky”, “lopty”, ak chápeš, čo tým myslím. fanúšikovia chcú šport, nie technologickú súťaž. tá u bežného fanúšika končí na úrovni “Ferrari je lepší ako Mercedes” :smiley:
a ak to bude znamenať odchod veľkých automobiliek, tak to bude znamenať návrat malých (a lacných) motorárov - bola by to tragédia? skôr nie, podľa mňa

1 Like

cim skor zrusia paskvil, ktory vymysleli pre 2026 tym lepsie. Najlepsie keby to zrusili uz teraz.

1 Like

Ziadny strach, uz aj EU stiska zadnicu a otaca kormidlo zakazu spalovacich motorov…

1 Like

co je samozrejme spravne a ja sa z toho tesim, napriek tomu elektro/hybrid je stale buducnost a desatvalcove agregaty nie, preto by mnohym automobilkam nedavalo zmysel vyvijat nieco cisto pre formulu a tazko vstupoval ford, audi ci sa vracala honda spat do f1 ak by slo o take motory do ktorych vyvoja liat peniaze je nezmysel ak to nebudes mat ako inkubator technologii pre masovu vyrobu.

nemozem suhlasit, tie hokejky a lopty sa vyrabaju a predavaju aj komercne. Ich nestoji vyvoj velke peniaze a trhova navratnost je obrovska.
V pripade motoru F1 sa bavime o obrovskych zdrojoch na vyvoj a potencialne ziadnej navratnosti.

1 Like

chápem argument, aj ho beriem.

na druhej strane, v prípade desať alebo aj osemvalcov by mohli motorári ponúkať svoje agregáty do niektorých nižších súťaží, takže by svoje investície slušne dokázali zhodnotiť.

navyše by mali minimálne daný tím v F1 istý, takže by ten motor mali tak či tak zaplatený.

  • ešte poznámka: budúci motor (od 2026) je neporovnateľne náročnejší a teda nákladnejší na vývoj ako čiste atmosférické, gro vývoja by sa mohlo uberať skôr cestou skvalitňovania palív

samozrejme, nie som odborník v tejto téme, tak prosím, ber to len ako zamýšľanie sa :slight_smile:

rozumiem. Myslm si ze na tych motoroch 2026 je nieco pre automobilky atraktivne, ked sa do toho zrazu tolkati hrnu. Honda si to tiez odrazu rozmyslela az po tom ako boli oznamene co vlastne budu tie nove motory.