Williams potvrdil, že v roku 2022 prejde na prevodovky Mercedesu | F1online.sk

Technická spolupráca medzi Williamsom a Mercedesom bude od roku 2022 o niečo intenzívnejšia. Britská stajňa v utorok popoludní informovala o tom, že od budúcej sezóny bude od Mercedesu odoberať prevodovky a s tým súvisiace komponenty.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/20363/williams-potvrdil-ze-v-roku-2022-prejde-na-prevodovky-mercedesu

Konečne dostali rozum a prestanú vymýšľať somariny…čo stoja 10x viac peňazí keď to vyvíjajú a ešte to aj nefunguje. A Boh vie kam to bude pokračovať táto spolupráca =tvárili sa roky že ani toto nechcú tak snáď sa ľady konečne pohli k nejakému rozumnému vedeniu a snahe vytrieskať maximum zo spolupráce s Mercedesom a hlavne vychovávania ich jazdca.
Práve s prevodovkou mali tento rok evidentný problém ukazovalo sa to aj na štartoch prvú polku na jednom druhu na druhom aute… Už teraz idú upraviť páčku na volante po vzore Mercedesu na výslovne prianie GR ale to je skôr otázka jeho osobnej preferencie čo mu viac sedelo. Tento announcement by tomu mohol tiež trošku pomôcť, aby sa vrátili aspoň do stredu poľa. Ak čosi urobia ohľadom zvyšku auta a Dorlinton do nich investuje tak snáď sa doň po zmene pravidiel 2022 aj vrátia.

Williams sa dostal kde sa dostal najmä po tom ako sa zrazu prepadol =strata príjmov na pricemoney + sponzorovať posledný tím sa nikomu nechce. Ak by išli trošku vyššie aj toto financovanie by bolo ľahšie.
Dorlinton preto ak niečo z toho chce musí do nich jednorazovo =ideálne budúci rok naliať veľa peňazí a potom sa nájde určite omnoho radšej aj ten čo sa na financovaní bude podieľať aj ten čo to raz od nich kúpi keďže o to im podľa mňa ide.

Dúfam o to viac, že si myslím, že po tejto správe sa výrazne prehlbuje aj pravdepodobnosť že Russell ostáva v bielom aj pre 2022.

Narozdiel od teba si nemyslím, že len preto, že W ide kupovať od Mercedesu prevodovku, tak sa odrazu objavia v strede poľa… Ten tím je po finančnej, personálnej i organizačnej stránke v strašných problémoch… A nejaká prevodovka ich z toho nedostane… A čo sa týka financií… Noví majitelia mi pripadajú ako čistí špekulanti… Pre nich je cieľom dosiahnúť čo najvyšší zisk s čo najmenšími nákladmi. Ale tím teraz potrebuje obrovské investície a ohromný nábor nových síl… Ale s rozpočtovým stropom, ako veľmi sa dá doháňať strata? Keď všetci majú prakticky rovnaký balíček peňazí? W už teraz nebude mocť postaviť 20 roznych riešení predného krídla, keď na to nebudú vropočte peniaze…

Budúci rok sa im možno podarí prekonať stagnujúci a finančne podvýživený Haas a to bude asi tak všetko… A aj to len vďaka Russellovi, ktorý určite nebude mať problém naklepať dvoch nováčikov… Ostatné tímy sú výkonnostne niekde inde… Možno ešte Alfa Romeo može byť dosiahnuteľná, ale ďalej sa už asi neposunú… A aj to pochybujem… Ak sa motory od Ferrari zlepšia, tak AR sa zasa vzdiali.

Ja som to hlavne myslela tak že môžu ušetriť kopec zdrojov z vývoja práve veci co stoja kopec peňazí vymyslieť a kúpia ich presmerovať inde napr. Do Areo. Okrem toho boh vie kam až táto spolupráca zájde… Mercedesu môže prísť užšia spolupráca tiež vhod pri tých stropov. A toto jeo minimálne náznak že Williams už neodmieta hlbšiu spoluprácu ako doteraz.
Ak sa zmenia pravidlá a ako vravím Dorlinton tam dá peniaze tak sa posunúť podľa mňa vedia… Áno majú finančnú a najmä personálnu dieru to súhlasím. Nové vedenie tímu ale vyzerá sľubne a s peniazmi ak by ich Dorlinton dodal, podľa mňa ten pohyb vyžšie musí prísť… To že jedna prevodovka a komponenty ich nespasia je jasná vec na to musia prispieť rukou k dielu aj oni aby jedine fugujúce veci v tom aute neboli tie čo dodá Mercedes =technický aj personálne…

Williams nemohol toľko variantov postaviť rozhodne ani teraz, tomu ver. Tam sa to až tak nezmení.

A úprimne jasné že sú to špekulanti co na ňom chcú zarobiť. Lenže ak ho nechajú kde je tak ho lepšie ako kúpili moc nepredajú takže čosi tam naliať musia či chcú alebo nie. A im ide najmä o to zarobiť =vždy to robia tak že na investujú peniaze zvýšia cenu a predajú. A cena posledného tímu stúpať nebude rozhodne ani keby ho pilotoval pan boh.

To že Russell naklepe Haas to teda dúfam a očakávam (aj tento rok mali body skôr vďaka skúsenosti RG a trosku podvodu KM) a tiež by som sa divila ak by nie. Ale ani to mu nemusí stačiť aby ozaj získal body atď. Ak mu oni sami nepomôžu s tým autom. Keď budú kde sú a nezlepšia sa znova o čosi (a tento rok sa určite aj oni samy zlepšili nie len motor) tak to ten chalan nie je kúzelník ale pilot F1.

A pri prevodovke práve by mali začať takže od 2022 je to určite dobrý krok.

Uz davno tvrdim, ze Williams mal od Mercedesu nakupovat vsetko co pravidla povoluju. Vidim, ze novi majitelia maju lepsi usudok a idu tymto smerom.

2 Likes

Prvý príznak toho, že pôvodný Williams už neexistuje. Mali to rovno premenovať na Dorlinton ak sa to dalo.
Tipujem, že sa vydajú cestom maximálneho nákupu všetkých dostupných súčiastok. Uvidíme či im táto stratégia bude z dlhodobejšieho hľadiska fungovať. Haasu zo začiatku fungovala, ale postupne sa neustále prepadal.
Nech už to dopadne akokoľvek, tak mne tieto copy paste tímy typu Haas alebo RP sympatické nie sú.

1 Like

= W nikdy nestaval 20 rôznych verzíí predného krídla, lebo na to nemal rozpočet!! - to robili doteraz najbohatšie TOP3 tímy. Práve rozpočtový strop a zrovnanie rozpočtov spôsobí, že tie TOP3 tímy už nebudú stavať 20 verzií predného krídla, ale tých 5-6 čo je číslo určite bližšie tomu ako u Williamsu. Fyzicky stavať sa už nebude, bude sa simulovať na CFD a fyzicky postavia už len tie verzie ktoré im CFD vhodí ako skutočne nádejné. Nebude sa plytvať peniazmi, hlavne TOP3-tímy prídu o tento luxus s rozpočtovým stropom. Williamsu sa to moc nedotkne. Takže pre Williams je to pozitívne a mohlo by im to pomôcť. Samozrejme, TOP3 -tímy budú stále mať určitú výhodu, ale tá výhoda bude určite rapídne menšia než bola doteraz. Čo sa predpovedí k novým majiteľom týka, to sú zatiaľ len tvoje dohady, až čas ukáže. Ako sa píše aj v článku, všetky ich investície boli doteraz dlhodobé. Takže nemyslím si že idú po profite v krátkodobom horizonte. Na to sú ďaleko lepšie formy investícií ako je šport a tím F1. A ak časom predajú, tak počítam až v horizonte povedzme 5 rokov a viac.
2021 kvôli techn.pravidlám resp. zmrazeniu vývoja šasi sa výsledkovo nebudú mocť zlepšiť tak ako by chceli a už aj vďaka peniazom a uskutočnenej reorganizácii mohli, ale tie ciele čo si stanovili sú reálne. Haas poraziť môžu, Alfu tiež a ak nájdu pár desatín k dobru (2020 sa medziročne zlepšili až o 2,5 sek/kolo), môžu byť už na bodoch. 2022 majú reálnu šancu byť opäť späť v strede poľa - tzn. tam kde by Williams mal štandardne byť a kde bol väčšinu sezón pred príchodom Lowea aj bol a to aj v sezónach kedy sa im auto zrovna moc nepodarilo. Ináč povedané, terajšie umiestnenie je hlboko pod priemer toho na čo Williams skutočne má a kde by mal byť (stred poľa). A k tomu zase až tak ďaleko nemajú.

= no ona celá vec nemá len plusy ale aj mínusy. Práve preto doteraz odmietali užšiu spoluprácu s Mercedesom, resp. odoberanie viacej dielov ako len pohonnú jednotku. Ide o to, že nakupovanie prevodovky je fajn vec, lenže zároveň znamená stratu spôsobilostí na jej vývoj a výrobu doma. A to sa môže ukázať ako vážny problém, ak by napríklad Mercedes náhle skončil v F1. Obnovenie spôsobilostí vyvinúť a vyrobiť si konkurencie-schopnú prevodovku je problém a trvá dlhšiu dobu.

Za zlými štartami nebola prevodovka, ale spojka, konkr. jej super-citlivé nastavenie.
Ďalej si nemyslím, že tá domáca prevodovka Williams bola šunt. Ešte pred 3-4 rokmi to bola rozmerovo najmenšia prevodovka v poli. Jej jediným veľkým mínusom bola vyššia váha kvôli hliníkovému púzdru. Williamsu bol jediným tímom, ktorý až doteraz používal na púzdro prevodovky hliník a nie uhlíkové vlákna ako ostatní. To ale neznamená, že neboli schopní schopní vyrobiť prevodovku s púzdrom z uhlíkových vláken. Schopní určite boli, akurát sa im to podľa ich názoru neoplatilo z dôvodu malého výkonnostného zisku v pomere k vynaloženým nákladom. A posudzovali to viackrát za posledné roky. Vždy dospeli k názoru, že sa to neoplatí. Pri tej veľkej časovej strate čo Williams mal, aj keby nasadili prevodovku s púzdrom z uhlíkových vláken, tak by to zmazalo len menšiu časť z tej celkovej straty na čelo. Takže to vyhodnotili že sa to neoplatí a zdroje sústredia inde kde to prinesie väčšie výhody. Prevodovka spolu s hydraulikou ktorú idú teraz kúpiť od Mercedesu si tiež nemyslím že zmaže drvivú väčšinu z tej celkovej straty na čelo ktorú majú. Ale určite im dá k dobru pár desatín, zrovna tých pár desatín, ktoré im zrovna teraz ako soľ chýbajú k tomu, aby mohli bojovať so stredom poľa o body. Takže tentoraz by to pre nich mohlo mať väčší praktický význam.

ale ved to meno je polovica hodnoty celej stajne.

Okolo Williamsu je v kazdom pripade nejako prilis ticho.