Waché vyzdvihol Neweyho pokoru: Pre Red Bull je nenahraditeľný | Magazín F1 - F1online.sk

Ako by sa na výsledkoch Red Bullu odrazil prípadný odchod Adriana Neweyho? Vieme len, aký vplyv mal jeho koniec na Williams či McLaren, ale v súčasnosti predsa len panuje odlišná situácia. Podľa Christiana Hornera je geniálny konštruktér dôležitou súčasťou Red Bullu, ale tím a jeho úspechy nie sú len o ňom. Jeho najbližší podriadený Pierre Waché zas hovorí, že Newey je nenahraditeľný.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/139313/wache-vyzdvihol-neweyho-pokoru-pre-red-bull-je-nenahraditelny

Je to presne naopak.

Myslím, že tohle je všem jasné, že Newey je rozdilovy hráč v navrhování monopostu

1 Like

Je zaujímavé čítať o takýchto úspešných ľuďoch ako Newey, Waché,… je úžasne vidieť aj po tých úspechoch ktoré dosiahli akú pokoru majú a ako si stále uvedomujú svoje nedostatky a snažia sa ich zlepšiť je to v úžasnom kontraste s cca 80% ľudmi ktorých stretávam v bežnom živote tí naopak všetko vedia, nikdy sa nemýlia a robia najlepšie rozhodnutia úplne bez debaty.

1 Like

Keď od narodenia narozdiel od ostatných vidíš, ako sa správa a obteká vzduch, tak sa ľahko navrhuje vhodný aerodynamický tvar. :shark: :upside_down_face:

3 Likes

Tak Adrian už jako dítě vkladal poznatky o ground efektu při hraní s autíčkama :grinning:

1 Like

Čo sa týka vedenia, tak Newey patrí do do kategórie ľudí “Vie, že vie.”

A Tebou spomínaní ľudia zase väčšinou patria do kategórie “Nevie, že nevie.” :slightly_smiling_face:
Často to býva tak, že čím menej si človek uvedomuje, tým je jednoznačnejší a tým menej o sebe pochybuje. Je to Dunning-Krugerov efekt, ktorý tu už bol spomenutý myslím Helmutkom a možno aj inými.

4 Likes

Je az smiesne,ze mladi inzinieri nie su roky schopni konkurovat staremu Adrianovi,ktory zacal karieru v F1 v 80 tych rokoch…Dnes,maju mladi pocitace,veterne tunely a nic nedokazu,oproti staremu Adrianovi,ktory to 80 tych rokoch vsetko rysoval rucne!Ale na vine je to,ze do F1 sa uz nedostavaju mlade inzinierske talenty,kedze sa z F1 stal uzatvoreny zavod,kde aj uplne nepodstatni inzinieri maju aspon rok zakazane prestupit do ineho timu!Toto je uplne sialene a vysledok vidime,ze starucky dedo Adrian urobi lepsie auto,ako vsetci ostatni,ktori sa zmozu iba na kopirovanie jeho konceptu!

Umeni jak co nejrychleji protlacit auto vzduchem neni jen o aerodynamice a tvarech, dokonce ani o nejvyssi rychlosti, hodne zalezi na nastaveni, takze co nejvyssi universalnost, konzistentnost, ani na dvou podobnych okruzich nemusi auto fungovat stejne.

aj newey ma pocitace a veterne tunely a dalsich 200 mladych, ktori s nim pracuju. On ma tie 2% navyse a vie si vsimnut to co mnohym ujde.

horner to povedal uplne jasne, ak by si mal vyberat medzi najlepsim jazdcom (uz neviem koho povedal) a neweym, vyberie si vzdy neweyho, bez vahania.

inak verstapen musi mat velmi rad valkyru, kedze vdaka nej zostal newey v redbulle, bez nej by nemal ziadny titul.

Potřeboval bych ujasnit jednu věc která mi není jasná.
Existuje v nějakých technických pravidlech, homologaci, nebo při technické přejímce, měření výfukových emisí? Popřípadě jsou stanoveny nějaké limity?
Víte to někdo, nebo jaký na to máte názor?

Nemyslím si, že by emise někoho zajímaly. Jen si vzpomeň na grepové čmoudíky Ferrari. Tehdy čmoudy nikoho nezajímaly kvůli nějakým ekům, ale kvůli podvodu obcházení průtokoměru.

No právě emise mě chybí pro výpočet výkonu.
Tak bych potřeboval vědět, jestli jsou limity dané pravidly, nebo chemií.
To může být totiž docela velký rozdíl.

Třeba u rallye mají normální lambda sondu a v pravidlech limit. Ale asi je to proto, že jezdí v normálním provozu…

V rallye se výkon spočítá přesně, u F1 mi to není zatím jasné…

Vozy rallye musí splňovat nějaké technické podmínky určené i pro běžný silniční provoz. Vozy F1 jsou speciály, které sice o ekologii toho nakecají nejvíce, ale přitom jsou po Formuli Ee největší ekologickou katastrofou.

Adrian jo osoba která v celé F1 nepochybně tvoří největší rozdíl :clap:

1 Like

image
In 2019, Formula One calculated their carbon emissions to be 256,551 tonnes of CO2e, split into the following categories (they don’t currently include spectator travel):

Tak abych nebyl zase nepříjemný, vysvětlím to přesněji.
Psal jsem o výfukových emisích, proto jsem zmiňoval lambda sondu a výpočet výkonu motoru…
Celkové emise celého F1 cirkusu jsou nicneříkající, nepoužitelný a navíc neměřitelný údaj.

Kdyby nebyl měřitelný, tak nevykazuji žádná čísla. 0,7% z výfuků si můžeš vypočítat, když máš celou cislovku

Jak jsem psal, nechci být nepříjemný, tak to nerozvádějme. Špatně to snášíš.
Já potřebuju údaj v miligramech, takže mě jaksi 7% z několika stovek tun nepomůže…