Vývoj vlastného motora sa finančne neoplatí, hovorí Famin | Magazín F1 - F1online.sk

Vzdal Renault svoje titulové ambície a snahu zaradiť sa medzi top tímy? V tejto chvíli tomu všetko nasvedčuje. Hlavným dôvodom rokov neúspechov továrenského tímu francúzskej automobilky je nedostatok investícií. Alpine sa svojou veľkosťou a zdrojmi nemôže porovnávať s Ferrari či Mercedesom a zdá sa, že vedenie francúzskej automobilky hodlá premeniť svoj kedysi nesmierne úspešný tím na marketingovú platformu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/166932/vyvoj-vlastneho-motora-sa-financne-neoplati-hovori-famin

V tajnych zaznamech jsem dohledal, ze Lotus F1 Team v letech 2012-2015 provozoval Renault, v poslednim roce s motory Mercedes.

2012-2014 motor Renault
2015 motor Mercedes

Nedivím se, že Renault výrobu motorů balí. Však je hodně nelogické vyrábět tak složité pohonné jednotky pouze pro jeden tým.
Je dost možné, že si tenhle nesmysl uvědomilo i Audi a proto není vidět, že by pro skutečný vstup do F1 něco dělalo.
Ani ve spojení dvou výrobců jak plánuje RB s Fordem, který má vyrábět kyselinovou část nevidím žádnou perspektívu.

Rok 2026 kdy mají vyjet vozy podle nových pravidel včetně nových motorů se blíží, ale o přesných pravidlech se stále ještě jedná.
Všichni ví, že kyselinové motory jsou pro formulové vozy zlo, ale FIA se jich zatím nechce vzdát. Proto vidím rozhodnutí Renaultu za hodně logické i očekávané a hlavně správné.

Teď je řada na FIA, aby začala uvažovat logicky stejně Renault a kyseliny zrušila dříve než napáchají další škody.

Nebo stačí, aby měli motor tak dobrý, aby ho odebírali ostatní zákazníci, Mercedes je toho krásným příkladem

To ale nevyšeší problém o kterém jsem psal. Pouze by se přesunul na jiného výrobce.

Hybridy jsou nejlepší motory v F1. Mají vykonnost, jsou efektivní a maji vybornou spolehlivost, nevím, proč by se mělo vracet k původním motorům

:rotating_light:| Jack Doohan will officially join Alpine as a driver in 2025.

  • He will team up with Pierre Gasly, and the announcement will be made official in the coming days.

  • If Mick Schumacher was considered for a potential seat at Alpine, Doohan’s appointment may indicate that the team has opted to go in a different direction, leaving Schumacher’s future in Formula 1 uncertain.

  • The official announcement will clarify Alpine’s lineup, but as it stands, Schumacher may need to explore other opportunities within the F1 paddock or beyond.

VIA: [motorsport]

Mozu si za to jedine sami. Zacalo to hned s prichodom hybridnej ery. V Renaulte to podcenili a mysleli si, ze postavia konkurencieschopnu PU za par drobnych. Postavili nanic motor a nerobili nic pre zlepsenie, je len logicke, ze zakaznici odidu, co ocakavali? Prival zakaznikov? Hadam ze aj Ferrari bude chciet ten slaby motor Renault?

Ked sa Renault rozhodol nezavodit a neziskavat prestiz pre znacku ale chce zacat na F1 zarabat, okej. Mohli to ale radsej predat

3 Likes

Uz je jasne preco sa premenovali na Alpine, keby dalej pretekali pod logom Renault bola by to hanba este vacsia ako je momentalne, ten Famin je asi fakt len reproduktor vedenia, ked taketo dristy bez hanby verejne pusta do sveta, v ich pripade by nemalo ist o peniaze ale v prvom rade o prestiz znacky…pouzit team f1 len ako nejaky reklamny banner na prezentaciu znacky sa moze velmi rychlo obratit proti nim, z dlhodobeho hladiska moze kredit znacky este viac klesat medzi beznymi smrtelnikmi ktori si kupuju ich civilne modely

Je to aj vizitka celej F1 a je to smutne. Pozrite sa na WEC ake je to tam pestre.

Kde vidíš efektivitu, když nákup motorů vyjde o 100 000 000 Eur lacněji.

To se dá říct skoro o všem, že je levnější kupovat než to vyrábět. Když přestanou všichni vyrábět protože se to nevyplatí, tak nebude co kupovat.

1 Like

vo WEC je ale BoP, preto je to pestre. Inak by tam tie znacky ani nahodou nesli.
v F1 je rozpoctovy strop a pozri ake su zavody tesne.

zalezi ako dobre to vies vyrabat. V Tesle si snazia vyrabat vsetko sami a funguje im to.

Chápu, že reklama taky není zadarmo, ale vyhazovat každým rokem částku, kterou nedisponují některé týmy (Williams, Sauber, Haas a Visa) na celou sezónu je mrhání.

Eddie Jordan, Adrian Newey’s manager, has informed Red Bull that it is “far too late” for Newey to reconsider his departure from the team.

  • Red Bull announced in May that Newey would leave in early 2025. Newey has been crucial to the team’s success,
    contributing to championships with both Sebastian Vettel and Max Verstappen.

  • Newey’s departure was announced when Red Bull was leading the F1 2024 title race, but the team has struggled since then, winning only three of the last eight races.

  • Red Bull introduced a major upgrade at the Hungarian Grand Prix aimed at improving the RB20’s performance in high-downforce conditions.

  • Despite this, Verstappen expressed frustration with the car and strategy, finishing a distant fifth in Budapest.

  • Jordan, who negotiated Newey’s exit terms, mentioned that Newey might start working with another team in 2025, bypassing the usual gardening leave.

  • Jordan suggested Red Bull may want Newey to stay due to their current form but emphasized it’s too late for a change of mind.

“The reason why no one will know is because it’s the summer period, he was in Goodwood, he had a car – the RB17 – which is fantastic and he’s still working with Red Bull.”

“There’s an argument to say that Red Bull should come back and approach him to see if he will go back again, but I think that’s altogether far too late.”

“The reality is that Adrian is spending [some] downtime. He’s spent every year of his life, night and day, since [the age of] 19 [working in motorsport].”

“He is having a lot of fun and a lot of time away. His daughter Imogen got married [last] Saturday, so he’s doing lot of other things that he’s never been able to do before.”

“You’d better speak to him about what his decisions are, because you won’t hear it from me.”

VIA: [PLANET F1: Adrian Newey 'approach' theory ruled out as Red Bull warned it's 'far too late']

Jako určitě bude posilou, to je jasné, ale před rokem by se kvůli němu všichni pozabíjeli. Teď se mi zdá, že to je takové chladnější.

Hodně týmů zjistilo, že to jde i bez něho.
Navíc se ground effect minimalizuje.

Allison je asi nejlepší. Měli by mu udělat zlatý střevíce.

ked sa neoplati, tak naco tam vstupuje audi, naco sa tam tlaci andreti s GM a vlasntne naco ubrali polku elektriny, abysa ten vyvoj motora zlacnil? Tak spravme len 1 motor, nech ma kazdy rovnaky, na kazdy zavod 1 kus a budu aj lacne a netreba ich vyvijat.

Ostatním bych to odpustil, ale tobě ne. Allison se zaměřuje na jinou oblast, než Newey. Tisíckrát se ti to psalo a ty to furt nechápeš :confused:

Vsak o to ide, ze ludia nizsie pochopili, ze s ich momentalnym stylom riadenia ked davaju ludom rok aby priniesli vysledky nikdy nebudu robit renaultu dobru reklamu, tak sa neoplazi zivit motoraren a kludne mozu jazdit s niekoho motorom a este budu rychlejsi… Ambicie mozes mat ake chces, ked vedenie absolutne nechape odvetviu ktoremu sefuje a este neustale zasahuje, tak sa proste na vrchol nedostanes, tam rozhoduju detaily… A na to aby jazdili kdekolvek pod podiom im staci motor niekoho ineho…