Vowles: Žiadny tím sa nedokáže vyrovnať s piatimi veľkými nehodami za dva víkendy | Magazín F1 - F1online.sk

Williams zažíva veľmi náročnú sezónu. Hovoríme pritom o tíme, ktorý v posledných rokoch pravidelne okupoval posledné miesto Pohára konštruktérov. Škody a nehody sa stali lajtmotívom ročníka 2024 v podaní stajne z Grove. V dobe, keď sa všetky zdroje sústredia na vývoj budúcoročného monopostu, museli v tíme zabrať a nahradiť obrovské množstvo zničených dielov.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/179788/vowles-ziadny-tim-sa-nedokaze-vyrovnat-s-piatimi-velkymi-nehodami-za-dva-vikendy

S tymto suhlasim.
Nehody by mali byt mimo stropu.
Williams to mal dotiahnut do konca aj s bielymi bocnicami …

A určitě by z toho nebyly úmyslné nehody, třeba nějaký celkem bezrizikový šťouchanec do svodidel?

To mi napadlo, ze k umyselnym by dochadzalo.
Musel by si to ale dobre premysliet kedy to máš opriet, v ktory den, ktoru cast auta aby si poskodil to co treba a dosiahol ten efekt ktory ti vyhovuje = navyse to ma pôsobit ako skutocna nehoda.
A to uz nie je sranda.

V takom pripade im to dovolit vymenit len za rovnaku specku a vybavene :smiley: Ked to bude mimo cost cap tak si mozu spravit viac dielov tej istej specifikacie. Takto je to dost velka hlupost, ze musia lepit auta z toho, co im zostalo na sklade. Dojdu k tomu ze poskladaju auto ala zadne kridlo z Monaka, predne z Monzy, podlaha z Australie… Nic sa o aute nenaucia a este moze byt aj nebezpecne

To by asi pomohlo. Celé by to ale pravděpodobně znovu zvýhodnilo velké týmy, které by peníze za opravy vůbec neřešily, zatímco pro malé týmy by to byl zase zásah do rozpočtu a následně by museli šetřit peníze jinde. Proto byly stropy vůbec zavedené.

Pekné video ako to dávali dokopy:

2 Likes

Video parádne, toto mozem.
Pozri, vozit tretie auto ako volakedy a nemusia mat tieto problemy …

Velke teamy to aj tak obisli. Pracuju na kompozitoch, karbonovych vlaknach a inych technologiach v inych firmach, ktore navonok s F1 nemaju nic spolocne, ale to know-how sa aj tak prenesie. Lode, ine zavodne ■■■■■, wannabe cestne sportaky… Nieco co si male teamy nikdy nedovolia. Robia to vsetci velki hraci, ale take Ferrari je azda najlahsi priklad. Doklady celeho Ferrari FIA nema pravo skumat a ako kto kedy dokaze, ze Ferrari pri vyvoji predajnych aut neskusalo a nevyvijalo zavesenia, karbony ci motorove casti, ktore v nejakej miere neboli vyuzitelne aj v Scuderii? Neweyho Valkyra ci RBcko, Mercedesacky special, McLaren tiez robi s technikou nie nepodobnou s F1…

Strop nejake minanie poriesil, ale stale, kto ma peniaze sa dostane twchnicky dalej

2 Likes

To máš pravdu a bývá to tak většinou. Velcí hráči si stejně nějak poradí :woman_shrugging:. Ale potěšující je, že Williams podle všeho teď peníze má a brzdí ho spíš ta omezení. To je příjemná změna proti nedávné minulosti.

Na druhej strane - pravidla su rovnake pre vsetkych. To je dan za nasadzovanie F2 pilotov v priebehu sezony.