Vowles naznačil, že Williams obetuje rok 2025 v prospech nových pravidiel | Magazín F1 - F1online.sk

Posledný rok starých pravidiel neraz ponúkol zaujímavú zápletku. Na vrchole vývojovej krivky sa tímy zväčša vyrovnajú a vylepšenia sa väčšinou nasadzujú v obmedzenej miere, keďže sa oveľa viac oplatí investovať do novej generácie monopostov. Dvojnásobne to platí pre menšie tímy s menšími zdrojmi. Napríklad šéf Williamsu James Vowles už otvorene upozornil svojich jazdcov, že rok 2025 bude náročný.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/174348/vowles-naznacil-ze-williams-obetuje-rok-2025-v-prospech-novych-pravidiel

To není dobrej nápad.

Tak prvni tym z boju 2025 odstupuje, hezky, kdo bude dalsi, snad se to nezvrhne a nebudeme mit rok dominance, napriklad Mclarenu. Musime doufat aspon v mistrovske souboje s Ferrari.

1 Like

tieto velkohube vyhlasenia sa mu mozno vratia ko bumerang, ze vraj skoky…to je moda poslednych rokov ked niekto nema na to aby sa zapojil do bojov tak sa vyhovori ze prepina vyvoj na dalsi rok aby bol extra uspesny

Ak Piastri ešte o trošku zrýchly do novej sezóny, tak by dominancia Mclarenu nebola až tak bolestivá. Mohli by byť medzi Landom a Oscarom pekné súboje, ale áno, samozrejme bude najlepšie, ak by sa ale 3 tímy zapojili do reálneho boja o titul. :slight_smile:

Rozklicovat pristi rok neni nic sloziteho, tymy lehce upravi grafiku na vozech a pripravi si mozna nejake nove profily kridel, testovat vetsi segmenty pro rok 2026 spis ne, kompatibilita starych a novych aut bude asi nulova.

Vidim to na souboje Mclaren vs Ferrari, obcas neco Mercedes, proste jak se letos skonci tak se to pristi rok odjede.

Podľa mňa do toho pôjde každý na maximum. Posledný rok stabilných pravidiel, kde sa ako tak dá niečo ovplyvniť. Pozri, ako McLaren začal zo dňa na deň dominovať (prepáč, Hellhogr). Od 2026 bude opäť niekto masívne dominovať a ďalší dostanú šancu o pár rokov neskôr. A odmeny za úspechy sa rozdávajú skôr. Tu platí lepší vrabec v hrsti ako holub vieš-kde.

Wiliams Haas Sauber sú len do počtu

A řekli to Sainzovi, když ho do Williamsu lákali?

2 Likes

Vyvojem urcite ne.

Neni to zadne pravidlo, Red Bull posledne trefil koncept jako jediny a zbytek se nekolik let dotahoval.

Vynechat sezónu je blbost. Je to blbost, a nikdy se to v podstatě nevyplatí. Čest výjímkám.
Všechno má souvislost se vším. Každý vývoj je nové poznání a nové vědomosti, které tak mohou chybět.
Aston po úpravě pravidel pro 2021 v podstatě vývojově vynechal 2021. A co bylo v 2022? Ztráceli tak 3s na čelo a všichni se jim smáli. Ano, auta byla jiná než 2021, ale jde vždy o to poznání a zkušenosti…

To je jak kdybys chtěl běžet maratón a ležel bys celý rok na gauči.
Musíš pěkně postupně. Začneš na pár kilometrech a navyšuješ si, přidáváš si. Před 2 měsícema jsi uběhl sotva 5km a dnes dáš v pohodě 10…

Když se Williams tak nudí, tak by měl zahájit vlastní vývoj dílů. Zavěšení, převodovku… atd. :slight_smile: + hledat motoráře, aby je udělal továrním týmem… :slight_smile:

Misto Haasu dosaď Visa CashApp RB Toro Rosso Alpha Tauri RacingBulls a bude to správně.

Ferrari by do toho melo jit. Nejsou daleko a buh vi jak jim pojede motor v dalsich sezónách. Aby to nebyla na par let zase jejich posledni sance.

1 Like

Všichni pojedou 2026 hodně brzo, je fajn že Vowles to přizná na rovinu :slightly_smiling_face:

Proč je to fajn, vždyť odkryl karty :smile:

To mě je jedno :grin:

V pauzu Sainze jsem nevěřil a stále si myslím, že měl skončit v Mercedesu a Kimi na otrkání ve Williamsu.
Kvůli Haasu se z konstruktérských týmů stali kitové týmy. Bohužel i Alpine.