Verstappenovi sa nepáči balance of performance. Odrádza ho od účasti v Le Mans | Magazín F1 - F1online.sk

Sú Majstrovstvá sveta vo vytrvalostných pretekoch na prahu historického prelomu v sledovanosti? Tento šport si užíva čoraz väčší záujem automobiliek a na popularite naberajú aj mnohé počítačové simulátory (už sa nevolajú „počítačové hry“), ktoré vychádzajú z rôznych vytrvalostných sérii. Veľkým fanúšikom týchto platforiem i vytrvalostných pretekov je aj Max Verstappen.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/204818/verstappenovi-sa-nepaci-balance-of-performance-odradza-ho-od-ucasti-v-le-mans

Prý se zrušili limit pro ERS.

No rozumím mu a BoP mi přijde především jako dost politický nástroj. Opravdu nerozumím když tam vidím auta který se na maximálce šouraj a výkonnostně jsou out, a některý frčej v jiným levelu. Ten rozhodovací proces je tak nějak zahalen do dýmu a ještě musej držet pusy.

1 Like

spravny bop ma priblizit luzrov k tym najlepsim. tuto to prehnali a kedze je to prilis silne, tak rozhoduje o vysledkoch, co devalvuje hodnotu vitazstiev, kedze nikto nevie, kolko bol cisty vykon a kolko pomoc zvonka.

snad mi neposlu pokutu, ale naozaj to potrebuje upravit a zlepsit transparentnost.

1 Like

Co znamena pomoc zvonka? FIA je podplatitelna?
Riadiaci organ presne vie,kto ma aky vykon, kedze sa u vsetkych v reale meria krutiaci moment na hriadeli. To nie su hlasky, ze vy mate o 20 koni viac ako my, mali by ste dostat viac kil zavazia.

Samozrejme Maxo… Akonahle nema mat k dispozicii dominantne auto, uz mu pretekanie nevonia…

a neni maximalka tak nahodou aj o pritlaku? ved v f1 vacsinou najvacsiu maximalku mavaju tie slabsie timy, pripadne tie ktore zamerne nejdu po pritlaku a obetuju rychlost v zakrutach a cas hladaju inde

Tak u hypercars je to hlavně výkon celého motoru včetně elektrické části, aero tam je nastavené úplně jiným způsobem, než v F1

Zajímavé. :slight_smile:

https://www.motorsport.com/lemans/news/toto-wolff-reveals-whats-blocking-a-mercedes-return-to-le-mans/10734959/

“Pokud by se tak stalo (bez BoP), pak bychom se Le Mans rozhodně zabývali. Ale v tuto chvíli s BoP - když nějací činovníci posuzují, jestli jste příliš rychlí, přidají vám 10 kilogramů na auto nebo je druhý den odeberou někomu jinému - to pro nás v tuto chvíli není.”

Tema je WEC, tak sem nemiesaj bludy seninelneho Eklaka, ktory si nevie spomenut ani na to, co vyhlasil o SIN 08. Vsetci o tom vedeli a nic neurobili a ututlavali to.

F1 i WEC jsou pod FIA, bylo by naivní si myslet, že FIA přistupuje k jiným sériim odlišně. No vidíš, Bernie tutlal Singáč a dlouho tutlal podporu Ferrari. Nakonec Singáč v tomhle kontextu nezní tak šíleně, jako x let podpory Ferrari od FIA a vedení F1

Však to od FIA dává smysl, ne? Máš konstruktérskou soutěž ale pak zjistíš, že rozdíly jsou tak obrovské že by na to nikdo nekoukal, tak zmatláš nějakou netransparentní balanc of performace :grin:
Mě teda nezajímala WEC ani předtím, ale teď je to vyloženě k smíchu

Nakonec jak pak s dominantní Toyotou udělali BoP na základě “trest za úspěch”, to znamená že přidávali závaží podle toho jak jsi skončil poslední závod, vlastně nebylo nakonec tak blbý. Obecně s principem nesouhlasím, ale zde to bylo alespoň nastaveno opravdu transparentně a nešlo tam něco šolichat, jen dejme tomu “taktizovat”.

2 Likes

Jenže při stejném principu by teď mohl být Renault místo posledního místa třeba třetí.
Někomu by se to možná líbilo, ale položme si otázku zda by to bylo spravedlivé řešení?

ano, tak kde boli cele tie roky bez BoP?

Prave vdaka novym LMH a hlavne LMdH pravidlam (kde si pri LMdH vyrabaju len motor, kapotaz a veci okolo. Hybrid aj sasi povinne odoberaju) prislo tolko automobiliek, pretoze sa znizili naklady a vdaka BoP sa zvysila ich sanca vyhrat. Akurat vo WEC sa zda, ze to BoP nevyrovnava timy tak ako v serii IMSA, kde to fungovalo uz roky. Cim to je, netusim, nerozumiem sa tomu, tiez sa mi to nepaci ale je iste, ze prave BoP pozdvihlo celu seriu a Le Mans.

1 Like

… no, to je právě v principu BoP :smile:

1 Like

Tak to dopadá, když se pravidla dostanou do ruk ajťákům.

chces snad povedat, ze vsetky tie auta maju uplne rovnaku aerodynamiku a teda rovnaky pritlak?

Od tý doby, co zařezali Toyotu ve výročním Le Mans, tak mě to zajímá ještě méně.

Myšlenka asi není špatná, ale ať všem ukážou na základě čeho to počítají. Ať je transparentně ukázáno, že teda všichni mají ± stejný výkon.

Takhle to je smutný a šaškárna zároveň.