Verstappenov odkaz pilotom Mercedesu: Nezaťahujte do toho ostatných | Magazín F1 - F1online.sk

O kanadskom víkende sa bude ešte dlho hovoriť. Zákulisnými udalosťami nabité podujatie v Montreale prinieslo mnoho zvratov a už od Baku poháňal nutnosť riešiť problémy s poskakovaním hlavne Mercedes. Jeho piloti boli dosť vokálni aj v Montreale, kde sa však proti nim sformovala dosť početná opozícia.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/68489/verstappenov-odkaz-pilotom-mercedesu-nezatahujte-do-toho-ostatnych

Tak Ferrari to má perfektne vyriešené :sweat_smile:
Sainz si ide ako v bavlnke, viď. video…

Ferrari nechaj na pokoji.
Teraz sa ukaze, ci sa FIA opat pokloni Mercedesu alebo nie.

Obaja maju uplnu pravdu.

Je to spinavost od Mercedesu aj oboch ich pilotov. Len chceli prist k vyhode zdarma ako vzdy, pritom ocividne uz su v pohode. V Barcelone boli na tom dobre, Monako a Baku su okruhy v meste, logicky zly povrch a v Kanade zasa v pohode, Hamilton sa vyskieral na vsetky strany, zasa herecky vykon. Akonahle vysvitlo, ze im FIA s “bolavym” chrbatikom chce pomoct nutenymi nastaveniami alebo diskvalifikaciou, zrazu zavreli huby, nikoho nic nebolelo a jazdili. Ked im hrozila diskvalifikacia, aj keby ho cosi bolelo tak by hral formu a vyskieral sa na davy.

2 Likes

Bezpečnost musí byť veľká ale Red Bull a Ferrari majú pravdu

Bolest chrbta je v priamej umere s poziciou ked sa mava sachovnicova vlajka.
Russell je s tym vaznym ksichtom rovnako trapny ako Hamiltonove herecke vykony v Baku.

4 Likes

Ono zase je “pravda” niekde v strede a najviac zo vsetkych to po*rala FIA. Pardon, ale to ako tie auta skacu (a nie, nielen Mercedes) je priserne, zdraviu to neprospieva a s bezpecnostou to vela spolocne nema. V dobe, ked mame SC pomaly pri prde marsala, je to vlastne cele komicke (ako cela FIA).

FIA nikdy nemala dopustit, aby to doslo tak daleko. Teamy sa na to poriadne pripravit nevedeli, kvoli opat blbym pravidlam FIA a moznostiam, ako vlastne testovat. Na trati nemozu a v aero tuneli obmedzene, kde sa cely porpoising prakticky neprejavuje. Parada. Samozrejme, Red Bull, Ferrari a ani nikto iny nemoze za to, ze Mercedes skace najviac a ze to nevedia dat dokopy. To je cisto a cisto problem striebornych. Ale nemozem sa zbavit pocitu, ze vela teamov realne nerozumie, preco su na tom dobre ci zle. Staci pozriet na Alpine, ktory skace ako jeden z najmenej, ale raz bojuju pomaly o podium, inokedy su radi, ak sa priblizia bodom. To je jasny znak toho, ze ani takyto “bezproblemovy” team tomu auto vlastne ani nerozumie. To iste McLaren, Alfa Tauri… A Ferrari skace ako kengura tiez, akurat z nejakeho prazvlastneho dovodu im to stale rychlostne funguje (vsetka cest!).

Mercedes robi hnusne divadlo, aj ked im v podstate fandim, toto mi je velmi velmi proti srsti. Lewisov herecky vykon pri vystupovani z auta v Baku bol porovnatelny so spanielskymi futbalistami, proste fuj.

Kazdopadne je to poskakovane cele ale ze uplne zle a FIA musi zaskocit. Lenze ako? Nie, som zasadne proti akejkovek takejto zmene, ktora ma pomoct jednemu teamu. To je chore, to v ziadnom pripade. Rovnako, ak by to iba jednemu teamu malo uskodit. Je absurdne, ze FIA chce nariadovat nastavenia/setup auta. Ako, ked tomu nerozumeju teamy, nie to este FIA, co ma par ludi oproti nim a nemaju o tom sajnu. A vobec to nie je len o dvihnuti svetlej vysky, to len tak pekne znie pre neinzinierov co nemaju paru o fyzike za tym.

Jedina moznost je upravit pravidla smerom k buducemu roku. Ale ako? Zmena musi zamedzit vznikaniu poskakovania od podstaty, nie len ho nejako akoze tlmit. A to sa nebude pacit nikomu pri rozpoctovom strope…

F1 je sutaz konstrukterov a poskakovanie je konstruktersky problem. Obmedzenie testovat je pre vsetkych rovnake a je to platforma na suboj inzinierskych mozgov.
Najjednoduchsie riesenie ako zobrat do uvahy pohodlie pilotov je merat vertikalne pretazenie a povedat, ze za +5G je cierna vlajka. Toho sa ale boji najviac samotny Mercedes.
Dalsia moznost je stlmit narazy riesenim sedacky pilota.
Pomahat neschopakom trestanim uspesnejsich je hlupost a vzdy bola.

3 Likes

Vždyť RB má rád tohle politikaření a intriky, ne? :smile: Minulý rok to tak aspoň vypadalo. :smile:

Red Bull se jen adaptuje na chovani mrdcedesu… Minulej rok si nic nenechali libit a ted v tom pokracujou, coz je jen dobre.

Velmi pekna formulacia.

Ale asi v tom ještě neumí chodit. :smile:

Dobře - co se týče Lewise, tak to možná chápu. Ale George je ředitelem GPDA a ten se k těmto věcem vyjadřuje hlavně z této své pozice. Ano je jezdcem Mercedesu, tady ale prezentoval názor většího množství pilotů než je jen on a Lewis.

Kdyby na této pozici byl Max, tak by se taky vyjadřoval. Takže tedy minimálně u George nevím, co má Max za problém.

1 Like

Tak to si asi este nezažil čo to je bolesť chrbta - seknutie v krížoch…
Skús trošku poštudovať niečo o chrbtici - platničkách a ak aj potom ti toto bude pripadať v pohohode, tak potom nič.

1 Like

to je uplne zbytocna diskuzia, nakolko vobec nevies co zazili a co nezazili piloti Mercedesu a uz vobec nevies co som zazil a nezazil ja.

1 Like

to co popisujes ty je len platanie problemov lepiacou paskou, nie vyriesenie zdroja problemu ku ktoremu v prvom rade ani nikdy nemalo prist…

vertikalne pretazenie sice je mozne lahko merat, ale si si natolko isty, ze napr. 5G je vela? Co ak je to az 10? 15? Alebo sa ukaze, ze dlhodobo su problemy uz pri 3G (cim trpi naozaj kazdy monopost)? Zaroven je rozdiel, aka velka frekvencia poskakovania je, pretoze je rozdiel mat frekvenciu napr. 7 skokov / sek a ine je ich mat 10. Je tu prilis vela neznamych na ktore neexistuje realna studia, ktora vie povedat, pokadial je to este, nazvime to “len neprijemne” a nie vyslovene zdraviu skodlive. Nezabudaj, ze sa bavime o dlhodobom hladisku, pretoze ak sa proti tomu nezakroci, tak tieto auta nam tu mozu skakat kludne aj dalsich 5-7 rokov… A to mozno aj tvoj uzasny mad Max bude potrebovat invalidny vozik o 5 rokov…

Ano, suhlasim s tym, ze takehoto zakroku sa boja hlavne v Mercedese (a potichu aj Ferrari). Ale to je fuk, pretoze opat nieco take nemozes zaviest pocas sezony. Je rozdiel, ked sa menila technika vazenia kridel (ktore v pravidlach bolo napisane ako sa (ne)smie prehybat) - ale pravidlo je stale rovnake - a pridat nieco taketo len tak zrazu z nicoho nic. Suhlasim aj s tym, ze svojim sposobom, ak by prisla ta spravna regulacia zo strany FIA a ak by najviac poskodila Mercedes ze by to svojim sposobom bola celkom dobra karma za to ich spravanie teraz, ale nemozes teraz na to pozerat tak, ze nenavidis Mercedes, tak vsetko co im ma ublizit je dobre a hotovo.

Jednoducho je to absolutne zlyhanie FIA na celej ciare a problem pre F1. Akurat Mercedes si na tom postavilo svoje hyenizovanie, ktore je naozaj nechutne a daleko cez ciaru a robia zo seba az prilis velkych ublizencov. Ale rovnaki pokrytci su ti, co tvrdia ze je to ok len preto, lebo zatial sa im dari. Ak by to bolo naopak, som presvedceny, ze Horner by uz zorganizoval aj testy v Silverstone (akurat uz nema Albona) a dokazal by vsetkym “ako to ma byt spravne”. A rovnako naopak by Mercedes bol za chytrakov a ukazoval prstom ze ved my problem nemame. Zase to nezvladla FIA, teamy si z toho urobili dalsiu politicku saskaren, FIA nema/nevie ako zakrocit a trpia len a len piloti. Bravo.

suhlasim, beriem; akurat je problem, ak ich nemoznost realne testovat/skusat sposobuje vazne bezpecnostne problemy a je mi uplne pri tom fuk, ci maju rovnake obmedzenia alebo nie
pretoze jednoducho plati, ze problem s tym ma kazdy, kazdy na to doplaca (hoc niektori kusok menej) a ze dokopy nikto zatial nevie ako s tym bojovat uplne ucinne

zatial vyzera ze jedine Red Bull a ta ich ne-newtonovska tekutina v tlmicoch bude ake-take realne riesenie (pritom aj oni obcas dost skacu, nie ze nie), za co im treba rozhodne dat velky obdiv a pochvalit ich, konecne aj oni prisli s nejakym revolucnym riesenim do F1 a zasluzia si byt aktualne najlepsi; avsak aj tak si (subjektivne) myslim, ze ani oni to nerobili cielene kvoli poskakovaniu, len chceli proste inovovat tlmice a trafili jackpot (ale naozaj, za realnu implementaciu mam pred nimi velky obdiv)

Ja som kludne za, ze nech si to dlhodobo pomeraju, prizvu odbornikov, a nech potom nieco vymyslia. To je vsetko ok. Do zaciatku novej sezony je este casu dost. Mnohe by vyriesil aj navrat k 13 palcovym gumam.

Stale treba mat na pamati, ze vyriesit si to maju teamy. FIA sa ma postarat len o to, aby nikoho nenutili natriasat sa v aute a ohrozovat si zdravie. Cize spravit studiu, prist so spravnymi hranicnymi hodnotami a diskvalifikovat kazdeho, kto ich prekroci. Tam ich praca konci.

Poskakovanie auta si ma vyriesit kazdy sam. Vyriesil to RB, tu vidime ze Ferrari tiez, Alpine takisto, takze nikto nemoze povedat, ze sa to neda a ziadne pravidla sa menit nemusia.

Ferrari občas piatky skáče ale keď už skáče tak bezpečne (nie v zatáčkach)

Furt nerozumim Ferrari, jedno auto poskakuje a druhe ne, nebo ma LEC specialni odpruzenou sedacku, mozna reseni.