to co popisujes ty je len platanie problemov lepiacou paskou, nie vyriesenie zdroja problemu ku ktoremu v prvom rade ani nikdy nemalo prist…
vertikalne pretazenie sice je mozne lahko merat, ale si si natolko isty, ze napr. 5G je vela? Co ak je to az 10? 15? Alebo sa ukaze, ze dlhodobo su problemy uz pri 3G (cim trpi naozaj kazdy monopost)? Zaroven je rozdiel, aka velka frekvencia poskakovania je, pretoze je rozdiel mat frekvenciu napr. 7 skokov / sek a ine je ich mat 10. Je tu prilis vela neznamych na ktore neexistuje realna studia, ktora vie povedat, pokadial je to este, nazvime to “len neprijemne” a nie vyslovene zdraviu skodlive. Nezabudaj, ze sa bavime o dlhodobom hladisku, pretoze ak sa proti tomu nezakroci, tak tieto auta nam tu mozu skakat kludne aj dalsich 5-7 rokov… A to mozno aj tvoj uzasny mad Max bude potrebovat invalidny vozik o 5 rokov…
Ano, suhlasim s tym, ze takehoto zakroku sa boja hlavne v Mercedese (a potichu aj Ferrari). Ale to je fuk, pretoze opat nieco take nemozes zaviest pocas sezony. Je rozdiel, ked sa menila technika vazenia kridel (ktore v pravidlach bolo napisane ako sa (ne)smie prehybat) - ale pravidlo je stale rovnake - a pridat nieco taketo len tak zrazu z nicoho nic. Suhlasim aj s tym, ze svojim sposobom, ak by prisla ta spravna regulacia zo strany FIA a ak by najviac poskodila Mercedes ze by to svojim sposobom bola celkom dobra karma za to ich spravanie teraz, ale nemozes teraz na to pozerat tak, ze nenavidis Mercedes, tak vsetko co im ma ublizit je dobre a hotovo.
Jednoducho je to absolutne zlyhanie FIA na celej ciare a problem pre F1. Akurat Mercedes si na tom postavilo svoje hyenizovanie, ktore je naozaj nechutne a daleko cez ciaru a robia zo seba az prilis velkych ublizencov. Ale rovnaki pokrytci su ti, co tvrdia ze je to ok len preto, lebo zatial sa im dari. Ak by to bolo naopak, som presvedceny, ze Horner by uz zorganizoval aj testy v Silverstone (akurat uz nema Albona) a dokazal by vsetkym “ako to ma byt spravne”. A rovnako naopak by Mercedes bol za chytrakov a ukazoval prstom ze ved my problem nemame. Zase to nezvladla FIA, teamy si z toho urobili dalsiu politicku saskaren, FIA nema/nevie ako zakrocit a trpia len a len piloti. Bravo.
suhlasim, beriem; akurat je problem, ak ich nemoznost realne testovat/skusat sposobuje vazne bezpecnostne problemy a je mi uplne pri tom fuk, ci maju rovnake obmedzenia alebo nie
pretoze jednoducho plati, ze problem s tym ma kazdy, kazdy na to doplaca (hoc niektori kusok menej) a ze dokopy nikto zatial nevie ako s tym bojovat uplne ucinne
zatial vyzera ze jedine Red Bull a ta ich ne-newtonovska tekutina v tlmicoch bude ake-take realne riesenie (pritom aj oni obcas dost skacu, nie ze nie), za co im treba rozhodne dat velky obdiv a pochvalit ich, konecne aj oni prisli s nejakym revolucnym riesenim do F1 a zasluzia si byt aktualne najlepsi; avsak aj tak si (subjektivne) myslim, ze ani oni to nerobili cielene kvoli poskakovaniu, len chceli proste inovovat tlmice a trafili jackpot (ale naozaj, za realnu implementaciu mam pred nimi velky obdiv)