Verstappen o McLarene: Je to ich vec, ale chyby sú súčasťou motoršportu | Magazín F1 - F1online.sk

Max Verstappen má v tejto sezóne na konte o jednu pole position viac než Lando Norris a o dve víťazstvá menej než on. Pri dominancii McLarenu to znie naozaj neuveriteľne, však? Pravdou však je, že partička z Wokingu v Monze nemala na rýchlosť Red Bullu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/213142/verstappen-o-mclarene-je-to-ich-vec-ale-chyby-su-sucastou-motorsportu

Max už je aj inžinier a zrazu to funguje. :sweat_smile:

1 Like

Děkujeme, že Verstappen řekl samozřejmost - je to věc McLarenu.

Rekl to normalne. Tak jak to je. Proto si nemyslim, ze bylo nezbytne pripisovat svoje redaktorske domnenky na tema: rekl politicky korektni odpoved, ale my vime co si ve skutecnosti mysli….

Uz tak je situace zde na foru nekdy zbytecne vyhrocena, neni proto potreba to vzdy “ okorenit” zavadejicimy ucelovymi domnenky( nebo ano?:smirk:)

Ano je to plne pravo rozhodnout MCL jak to udelal, ja jen doufam, ze to ve finale pak nebude mezi nimy o 3 body…. To by me mrzelo.

7 Likes

Matúš Pavlík nevie písať články inak, podľa neho si každý myslí to, čo aktuálne prevláda v komentároch na instagrame.

1 Like

3body Piastri stratil a 3body Norris získal takže mu tím zachránil 6bodov v boji o titul.

Nebolo to prvý ani posledný krát žiaľ.

Na tohle téma padly dva zajímavé postřehy. Zaprvé údajně RB od letní přestávky dost omezil využívání simulátoru, protože zjistili, že je spíš zavádí stranou. A zadruhé se i trochu odklánějí od některých přístupů předchozího technického týmu. Klasikou byly ty odlišné křídla pro Maxe a Jukiho - větší pro Tsunodu nebylo nějakou jeho šikanou, bylo to přesně to, co jim vycházelo podle “starých” představ jako optimum. Ale jiné nastavení víc podle Maxe se ukázalo daleko lepší…
Vyvolává to celkem zajímavé otázky jak na Hornera, tak na některé další “klíčové” zaměstnance, kteří odešli - jestli byl jejich odchod fakt tak velkou ztrátou anebo spíš naopak…

Ale zase mali rozdielne krídla, resp. Yuki nemal to vyrezané, lebo potrebuje väčší prítlak. Keby Yuki jazdil s tak nízkym prítlakom ako Max, tak je možné, že skončí v prvej šikane v štrku.

Ehm, co takhle si přečíst, na co se reaguje?
Já právě o křídlech psal v tom smyslu, že se lišily. A zajímavé bylo, že před závodem padl od jednoho z bývalých šéfů názor, že to má Max blbě a správné je řešení u Jukiho. Ale ono ne a popravdě si tentokrát úplně nemyslím, že to bylo u “superschopnostech” Maxe, auto se mu chovalo velmi rozumně, tentokrát to nebyl takový ten “boj s autem”, jaký jsme už párkrát v sezóně viděli. Vypadá to, že Max tentokrát trefil nastavení fakt dobré, ne nějakou šílenost jen pro něj… Tohle by nejspíš zvládl Juki také.

Tiez si nemyslim ze to bolo o superschopnostiach, ale max proste vycitil z toho auta, že ako ho potrebuje mat nastavene a ziskal tym nastavenim dobre 3-4 desatinky na kolo, ktore boli rozhodujuce vsetka cest mu, len škoda, že ferrari ma tak tragicke auto, že napriek tomu že leclerc išiel uplne najagresivnejšie nastavenie, tak ten deficit monopostu bol evidentny

1 Like