Verstappen: Chcel som, aby Adrian zostal, aj som mu to povedal | Magazín F1 - F1online.sk

V roku 2024 sa upiekol prestup storočia, keď Lewis Hamilton odmietol Mercedes a radšej sa upísal Ferrari. Po troch mesiacoch sa však možno dočkáme druhého prestupu storočia, keďže Adriana Neweyho po odchode z Red Bullu (podľa mnohých zdrojov) láka práve Ferrari. Aj keď Formula 1 nikdy nebola o jednej osobnosti, odchod geniálneho konštruktéra môže mať na Red Bull veľký vplyv. Každého v Miami tak, prirodzene, zaujímala reakcia Maxa Verstappena.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/152245/verstappen-chcel-som-aby-adrian-zostal-aj-som-mu-to-povedal
1 Like

V podstate nema velmi kam ist, resp. sa nema velmi kam ponahlat. Na 2025 ma stale najvacsiu sancu s Redbullom a na 2026 karty este nie su rozdane a keby doslo nato tak Wolff mu miesto na 2026 pripadne 2027 rad podrzi.

3 Likes

Má to těžký chlapec.
Dneska si může říct 150, za rok mu možná nedají ani 1/2.

Zábava to sledovat. :slightly_smiling_face::popcorn:

1 Like

ked dali Ricciardovi tolke prachy “na slub” tak daju aj Verstappenovi

Newey nejni jediny kdo pujde jinam, ono to s tim prijemnym prostredim v tymu nebude tak uplne v poradku. To co sledujeme nazyvat prijemnym prostredim, to taky o necem svedci, Suchar jakoby nevnimal veci kolem sebe, coz neni rozhodne zdravy.

Jeden pilot se necha vyvazet v kocaru, druheho pilota nechame topit se v sikane a toxicide, chovat se k nemu jak k malemu decku ktere si musi vsechno zaslouzit jinak bue tytyty :face_vomiting:

Ceka nas nekolik let zabavy a nebude to jen o vysledcich na trati :eyes: Budeme sledovat upadek nejhorsiho tymu co kdy ucinkoval v F1 :bowing_man:

Tak hlavne sme to asi o Maxovi každý vedeli.

Ak mu dá niekto 25M a vítazné auto v 26 tak sa tam pôjde posadiť.
Ak mu dá niekto 150m a 3 najlepšie auto tak bude sr4ť na to (ak jeho aktuálne bude lepšie).

Proste celé rozhodovanie Maxa v F1 je o tom, kto mu dá aké auto.

2 Likes

Jenže na 2026 nikdo nedokáže nic garantovat a tady to může taky skončit tím, že Merc, Ferrari, McL a AM budou mít plno. Jasně, může to zkusit v RBR s novyma motorama, nebo nějakého černého koně, ale tak jak se to hraje teď, tak nikdo nebude chtít úplně čekat až se Max rozhoupe, hlavně ve chvíli kdy Mercedes tlačí Antonelliho do F1

Pekne receno. Celkem svezi rozhovor v teto soucasne bide. Aspon Max rika veci co maji hlavu a patu.

Jako jeho fanousek jsem rad ze vidi hlavne vitezstvi. I kdyz by to asi u sportovce melo byt hlavni kriterium, bohuzele tomu dost casto tak neni.

5 Likes

Myslim si, ze ziadny tim nebude mat natolko ,plno”, aby Verstappena neprivital s otvorenou narucou. Verstappen v sucasnosti jazdi na tak vysokej urovni, ze ho vezmu vsade, kam bude chciet ist.

10 Likes

Ferrari - Ham (investované obří peníze), Leclerc (stála budoucnost Ferrari, na kterém chtějí stavět.
McL - Lando (top pilot McL, kteryho nepustí), Piastri (očekávaný talent do budoucna pro McL).
Mercedes - Russell (v současnosti přebíra pozici hlavního jezdce, na kterém budou stavět min přechod na nové pravidla), ve vývoji Antonelli (budoucí star Mercedesu, kterou nechtějí odkládat dlouho, jako odkládali Russella).
AM - Alonso (star týmu, na kterem stojí vykonnost na dráze pro celý tým), Stroll (povolání syn majitele).
Z pohledu týmu, ať se to jeví logicky i nelogicky, týmy jedou nějakou strategii s jezdeckou dvojcí i s ohledem na budoucnost. Takový to, hele já si balím kufry v RBR, vytáhni pro mě contract už teď Max celkem prošvihl, neříkám, že by ho týmy nechtěli, ale ty týmy nemůžou čekat až se někdo usmyslí.
Příklad můžeš navíc vidět třeba v Kimi 04-07, všichni viděli, čeho je schopný, a jak dokáže jezdit pravidelně top, byl s Alonsem a Majklem v tu dobu nejlepší, no do Ferrari šel, až Majkl skončil, takže v tom je možná paralela taky

1 Like

V porovnani so vsetkymi je Verstappen jasne lepsia volba.

Zasadny rozdiel je v tom, ze Verstappen momentalne nie je najlepsi s dalsimi dvoma jazdcami. On je proste jednoznacne najlepsi a nechyta sa na neho nikto.

Inak si myslim, ze Ferrari sa v roku 2006 so Schumacherom ,dohodlo” na ukonceni spoluprace, lebo uz chceli mladsieho Raikkonena. Velka chyba podla mna, Schumacher by im v roku 2008 isto vyjazdil titul. Ale to je na inu debatu.

4 Likes

Jak to můžeš vědět? Můžeš provonat výkonnostní úměru mezi RB a monoposty dalších pilotů, aby si tohle tvrdil?

1 Like

Ano, vykonnost pilotov sa da jednoznacne porovnat aj napriec roznymi monopostami.

Jo? A ty víš, kde je výkonnostní strop monopostu AM, McL nebo Ferrari? :slightly_smiling_face:
To nemá být rýpání, já si jen tohle nedovedu predstavit, jak by tohle někdo z venku věděl

Ano, myslim si, ze to viem s celkom dobrou presnostou odhadnut. Nie je to az take tazke, myslim, ze pri pozornom sledovani F1 vie vykonnostnu uroven jednotlivych timov dobre urcit vacsina fanusikov, zaiste aj ty.

Jenže co vidím, tak ta vykonnost není každý víkend stejná a je tam x proměnných. Proto, když je Ferrari 2 nejrychlejší a Sainz skončí 2 a Leclerc 4, tak neřeknu, že na to Leclerc nemá

To si rád přečtu, kde to najdu? Už několikrát by se mi to taky hodilo mít na to nějakou jednoznačnou metodu.

Vykonnost sa da dobre odhadnut aj pre kazdy jeden vikend. Je na to k dispozicii dostatok materialov, z ktorych sa daju urobit zavery.

Skus dat tvoj rebricek top 5 alebo top 10 jazdcov za posledny rok.

No, klidně dám, ale stále to bude v menší či menší míře dojmologie a určitě se někdo najde kdo bude mít tu dojmologii ve větší či menší míře jinou :man_shrugging: Jako nechce se mi příliš slovíčkařit, ale jednoznačně to žel určit uplně nepůjde. Všechny ve stejných vozech leda, tam pak bude diskuze že sedlo nesedlo :thinking: Letos je třeba hodnocení jezdců napříč médii extrémně rozdílné, to jsem snad ani ještě nezažil.