Verstappen: Ak nevyhrám titul, nebude to pre VC Španielska | Magazín F1 - F1online.sk

Pred Veľkou cenou Abú Zabí delí Landa Norrisa a Maxa Verstappena už len dvanásť bodov. Norris má vďaka tomu všetko vo svojich rukách a stačí mu doraziť do cieľa na pódiu bez toho, aby ho zaujímalo, aký výsledok si vyjazdí pilot Red Bullu. Avšak nemuselo to tak byť, keby Verstappen v Španielsku udržal svoje nervy na uzde. V Katare však odkázal, že toto nebude skutočný dôvod jeho prehry.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/222197/verstappen-ak-nevyhram-titul-nebude-to-pre-vc-spanielska

Já si naopak myslim, že v této hře jsou právě díky vykonům RBR a především Maxe.

A jeden závod sezonu nedělá. Co bylo, bylo, teď je teď.

Ale je hezké slyšet, ze bez ohledu na řeči, Max vždycky šel a stále jde, po titulu. :+1:

Moc bych se v tom nebabral. Minulost nezměníme, budoucnost je nejistá. Můžeme jen udělat to nejlepší, právě teď.

2 Likes

Emile kdyz prohrajes tak proto zes byl letos pomalej.

Určite áno, ale tie bodové zisky a dosť víťazstiev alebo druhých miest mu umožnili hlavne chyby McLarenu.

Nech by podal akýkoľvek perfektný výkon v Katare, Japonsku, Austrálii a na iných okruhoch, tak bez chýb McLarenu nemá šancí na víťazstvo alebo druhé miesto.

Ale má super názor a berie to veľmi s nadhľadom.

2 Likes

Titul je za celú sezónu. Niektoré body stratil vlastnými chybami, niektoré cudzimi chybami, niektoré okolnosťami. Každý z nich zbytočne postrácal body. To patrí k športu a nedá sa tomu vyhnúť. Nech vyhrá ten najlepší.

3 Likes

Kdyby McLaren jen trochu dal přednost jednomu jezdci, tak by měl v kapse oba tituly už dávno. Ale vážili by jsme si takových protekčních titulů?

Sezóna je dlouhá, babrat se v jednotlivých závodech nemá smysl.

A to nemluvím o tom, že McLaren byl po většinu sezóny o třídu lepší. (A ano, na druhou stranu proti nim šla jejich strategie dvou pilotů, kteří si brali body)

4 Likes

A zase, brali data od dvou srovnatelných pilotů a možná, že právě tahle cesta je dovedla k dvou PK za sebou a velmi pravděpodobnému titulu mistra světa.

Skoro bych řekl, že ta cesta McLarenu je lepší. Vlastně ne. Říkám !, že podle mě, je to lepší cesta.

1 Like

Obrovský rozdiel medzi Maxom a jeho súpermi v boji o titul, to jeho sebavedomie je tak vysoké, že on si toto dokáže priznať bez toho aby ho to nejako ovplyvnilo mentálne, lebo si je vedomý, že je aj tak najlepší

… a nezapomínej na ztracené body Piastriho aby kompenzoval :man_shrugging:

1 Like

Je obdivuhodné čo Max dokázal túto sezónu aj ked to pravdepodobne nevyhrá. RB si podľa mňa mal nechať Pereza i ked som bol aj ja za zmenu a radšej som chcel Sainza aby tam mali aj druhého kvalitného pilota a to im tiež ublížilo. Ale tak chyby a nezavinené vypadnutia mal aj McLaren s ich autom by taký Leclerc alebo aj Russell mali asi už titul.

To víš že jo… Nikomu by to vůbec nepřišlo divné. Divný je ten opačný přístup. A není to jenom o nás tady, i teď pořád někdo píše, radí a naléhá, aby si v McLarenu vybrali jednoho jezdce, i když snad už každému musí být jasné, že přinejmenším předem to určitě neudělají. Jestli podle průběhu závodu v určité situaci ano těžko říct, to si netroufám odhadnout. Stát se to může.

V případě Kataru byla chyba především na straně McLarenu, že vsadili na základní plán zastávek. Kdyby vynechám…
Teď máme před sebou poslední závod a tam už asi McL do týmové strategie zasáhne.
Podle mě se McL při poměrné rovnocenností jezdců zachoval zcela správně a jsem mu za to vděčný. Kdyby se McL přiklonil na jednu stranu, tak by tím letošní ročník dost znehodnotil.

:rotating_light: | NEW: Yuki Tsunoda is set to become Red Bull’s reserve driver in 2026.

An official announcement should come later today.

1 Like

Alebo Lando v AZ vyhra a usetri Maxa a jeho fanusikov od nekonecnych spekulacii co by bolo keby ohladom Spanielska.

2 Likes

McLaren se při rovnocennosti jezdců zachoval jediným možným způsobem, ani jeden by prostě dvojku nedělal. Mohlo by to být jedině horší. Ale však uvidíme, jak se to o víkendu vyvine. Katar byl celkově pitomý závod už kvůli naoktrojovaným maximálním nájezdům, to dokáže závod spolehlivě zabít. Je opravdu otázka, jestli takovou trať f1 potřebuje, vůbec nic přínosného na ní osobně nevidím, ale já od toho nejsem :smile: . V AD by to měl být normálnější závod už kvůli strategickým možnostem. O chybě McLarenu v Kataru netřeba polemizovat, ta je jasná.

Dělají si zadní vrátka k Hondě?

Naordinovat povinnou zastávku po 25. kolech v závodě, který má 57 kol se mi zdá jako velká hloupost. Divím se, že jim to FIA dovolila. Vlastně nedivím, když FIA dostává od Pirelli tučné výpalné za umožnění monopolu.

Darmo sa riesi jedna VC. Ved cely rok sa tu zhadzoval Norris ze robi kopu chyb. Cize aj s tymi chybami pomohol Verstapenovi. Takze ak by bol Norris neomylny, Verstapen by nemal vobec ziadnu sancu bojovat o titul a to este kopu chyb porobilo vedenie McL svojimi strategiami ci preferovanim oboch jazdcov.
Cize Ver moze byt v podstate rad, ze mohol o ten titul vobec bojovat, lebo tento rok na to nemal. :face_with_hand_over_mouth:

Spojovat uspech ci neuspech pouze s jednim vypadnutim z 24 zavodu? A co sestreleni Antonelim? Co strategie v Brazilii kde opustili prvni misto? Atd atd … “ chyb” bylo nekolik, i kdyz nazyvat to ted chybama je lehke. Je to motorsport, dlouhy sampionat a takove veci k tomu patri. At vyhraje ten kdo jich udelal nejmene😉

1 Like