Verstappen a Aston Martin rokujú a Max skúma svoje možnosti, hlási The Race | Magazín F1 - F1online.sk

Čaká Formulu 1 ďalší bláznivý prestupový rok? Keď sme sa vlani dozvedeli o presune Lewisa Hamiltona z Mercedesu do Ferrari, hovorilo sa o najväčšom prestupe všetkých čias. Trochu paradoxne ho už o pár mesiacov neskôr mohol tromfnúť Max Verstappen senzačným a nečakaným odchodom z Red Bullu. Všetko zostalo „len“ na úrovni verejného flirtovania medzi pilotom a Totom Wolffom. Podľa reportérov portálu The Race by sme si však nemali myslieť, že týmto špekulácie okolo Verstappena skončili.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/185920/verstappen-a-aston-martin-rokuju-a-max-skuma-svoje-moznosti-hlasi-the-race

Ja myslim, ze je to aj aston, kto skuma svoje moznosti nielen Verstappen.
Fernando moze byt stale rychly, ale pokial ma na druhej strane garaze impotentneho synatora tak nikdy nebudu naozaj vediet ake su pomery. Kolko straca 43 rocny Fernando na 26 rocneho Fernanda resp ci niekto ako Verstappen nebol nahodou aj lepsi.

Tu sa jedna o sezony 2026 a dalej. Teraz si vezmeme, ze auto, ktore bude na 100% dizajnovane Adrianom od uplneho zaciatku bude az to na sezonu 2027. To uz bude Alonso oslavovat 46.

7 Likes

Fangio přidal druhý titul, když mu bylo 43 let. Pak bral další 3.
V dnešní době je 43 prd. :smiley:

Aston je momentálne nekonkurencieschopný vehikel. keby sa aj niečo udialo, Max by si teda moc nepomohol. Jediné, čo by bolo v hre, by bol ten balík prachov

Tohle je potřeba chápat v kontextu toho, že F1 je malý rybníček a “jednají” všichni se všema.
Z pohledu Maxe nedává smysl pospíchat do Astonu, však může 2-3 roky počkat až něco předvedou, zatím nepředvedli nic.

1 Like

Logické.
Newey je záruka ze aero budú mat najlepsie (nepiste tu ze sa zmylil, ano, ale to bolo jedno auto …)
Honda je zarukou skveleho motoru
Nie je o com.

Mercedes alebo Aston bude ťažká voľba.

Ano ale ak sa ukaze ze 2026 maju najlepsie auto (co im prajem a Fernandovi 3 titul) tak na rok 2027 uz môzu byt plní a Maxo si bude musiet pockat. To sa vsak nestane, urobia vsetko preto aby od 2027 sedel u nich a skvele auto to zabezpeci.

Newey je už v podstate dedo. Moc tam toho už nespraví v Astone

V roce 2026 zase bude strašně záležet na motoru, sám Adrian to říkal.

RB i s Renaultem získal čtyři tituly.

V době kdy byly motory nejvyrovnanější v historii, to se nedá vůbec srovnávat.

I tehdy Renault ztrácel a RB ho pomlouval kde mohl.

Ano ztrácel ale úplně marginálně oproti tomu co následovalo od 2014 dál. Zpětně to vlastně dává perfektně smysl že se Adrian z F1 na čas v podstatě stáhl, protože to bylo demotivující jako blázen bojovat proti Mercedesu z jiného vesmíru. Fuj, fuj, fuj, ještě že už je to za námi a jen doufat, že příští rok to nebude zas :slightly_smiling_face:

reakcny cas s vekom stupa, podla studii je najkratsi reakcny cas okolo roku 24 a potom stupa 2-6ms za kazdu dekadu. Fernando moze mat 5-10% znevyhodnenie ked reaguje na podnety auta oproti mladej generacii.
za Fangiovych casov v tom nebola velka veda. Fangio mal stastie, ze sa nezabil a mohol tazit zo skusenosti. Dnes to maju natrenovane bez rizika.

3 Likes

Tehdy Renault ztrácel přibližně stejně jako teď. Ztrátu výkonu ale RB dohnal foukáním difuzoru s pomocí vlastním mapováním motoru.
I se současným motorem přišel Renault s výkonem velmi podobným výkonem jako Ferrari. Jenže Ferrari zabralo i díky čmoudíkům a Renaultu rychle uteklo. Sice se pak Ferrari hodně díky neveřejné dohody s FIA, ale teď už je Ferrari na podobné úrovni jako Mergl a Honda.

.
Pokud bych si mohl odhadnout pořadí příštích motorů, tak bych dal Mergl na první místo s Hondou a jako třetího výrobce dávám FIAT.
O Audi ani RB Powertrains se taky hodně očekává, ale jsou v F1 nováčci, tak bych od nich moc velké zázraky raději hned neočekával.

RB im defacto vybavil dorovnanie vykonu. Bez toho by tie 4 tituly asi neboli styri. po roku 2014 sa Renault na to uz uplne vydlabol a vsetku kritiku si plne zasluzil.

2 Likes

Renault se začal rozpadat vyhozením Vasseura. Tohle období beru jako zlom. Cyril jen kecal, ale žádná viditelná práce kromě tetování po něm nezůstala.

Vasseur bol Renaulte len prvy rok po odkupeni Lotusu. Na konci roku rezignoval (a dobre urobil). Renault jednoducho nemal zaujem investovat a ani na to malo co Renault investoval sa s Cyrilom nedohodol, ze ako. Nakoniec kopli do zadnice aj Cyrila aj cyrilovych nasledovnikov. Myslim, ze by Fred dopadol rovnako.

Samozřejmě že to zkoumá :grinning: Ale mít odvahu jít vedle Fernanda asi nenajde, takže počítám v 2027 nejdříve. Má to i tu výhodu že se rozkouká kdo jak je na tom. Teoreticky jestli bude dominovat Mercedes, pak je jasné že se bude tlačit tam, i když je otázkou zda ho pak zase oni vůbec budou potřebovat, že :man_shrugging:

1 Like