Veľké tímy sa snažia nájsť medzery v rozpočtovom strope, varuje Szafnauer | Magazín F1 - F1online.sk

Obchádzanie pravidiel a hľadanie medzier v predpisoch je súčasťou Formuly 1 a motoršportu od nepamäti. Čím sú pravidlá rozsiahlejšie a zložitejšie, tým ťažšie je pre personálne poddimenzované kontrolné orgány všetko skontrolovať a tým ľahšie môžu tí najšikovnejší prekĺznuť. Podľa bossa Alpinu Otmara Szafnauera sa niektoré najväčšie tímy pokúšajú preliezť medzierkami vo finančných predpisoch.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/86471/velke-timy-sa-snazia-najst-medzery-v-rozpoctovom-strope-varuje-szafnauer

riesenim by bolo takychto externych ludi do rozpoctoveho stropu zapocitavat s nejakou konstantou napr. x2. sesterska firma posle fakturu na 1000libier a do rozpoctu sa to zapise ako 2000libier. proste znevyhodnit taketo vypozicky zo sesterskych spolocnosti

Je to jasné obchádzanie rozpočtového stropu. Jednoznačne by mala FIA zasiahnuť a zakázať akékolvek čiastočne využívané pracovné pozície. A tiež zakázať akúkolvek spoluprácu s dodávateľskými firmami.

Alpine jednoznačne ukazuje prstom čo robia ostatný a keď sa to nezmení budú robiť to isté.

Rozpočtovy strop takto nemá žiadny efekt.

Však jsme tu jako plebíci z gauče vymysleli XY věcí, jak to ochcat. :slight_smile:

Co potom musí vymyslet x násobně chytřejší mozky s prostředkama a možnostma?

FIA by v prvom rade mala zakázať lobovanie tímov za zmenu previdiel ktorá im vyhovuje len niektorým.

2 Likes

Proč trestat něco co už se dělo dávno před zavedením rozpočtového stropu?

Třeba Valkyrie.

Na tomhle voze se Adrian podílel jen proto, aby alespoň na chvíli unikl ze spáru F1. Nebo projektování jachet Adriana lákalo už v době, kdy ještě pracoval pro McLaren.
Chci tím říci, že každý máme své koníčky a touhy u kterých odpustíme páru. Tak proč někoho trestat jen proto, že práci pro tým dle svých, nebo technických, či pravidlových možností a tak se pustil do jiné práce.

Toto je ta menej podstatná záležitosť. Ale ano súhlasím. Však taky Mercedes dlhé roky doplácal na zmeny pravidiel lebo ostatný nestíhali a len vyplakávali čo Mercedesu zakázať aby ho obmedzili. Teraz je to len opačná záležitosť.
Ale podstatná. Jedny skákali a ty čo neskákali nestíhali top 3. Teraz sa nikto nebude vyhovárať na svetlú výšku.

Lenže FIA a Liberty už nieje to iste ako keď F1 vládol diktátor Eclestone.

F1 šport sa mení z pretekania na biznis a zárobkovú činnosť každeho účastníka.

Reklama OK. Ale vytvárať zisky priamo z pretekov ? To je živná pôda pre korupciu = futbal.

Tak to uz vobec nie, ved to by boli tie faktury od sesterskych timov uplne poddimenzovane. Ja skor vidim sancu na nejaku standardnu hodinovu sadzbu, stanovenu zo strany FIA pre externistov, ich pracu obmedzit na urcity pocet hodin rocne (aby sa tak nedali zamestnavat ti drahi klucovi zamestnanci).

Ja si nemyslim ze zamestnavat ludi, ktori realne pre F1 tim pracuju len niekolko dni v roku je zle.

A s tymi dodavatelskymi firmami by som to urobil tak, ze kazda dodavatelska firma musi dostat od FIA cerifikat, a vsetky dodane suciastky musia byt k dispozicii za rovnaku cenu vsetkym timom, to znamena, ze ak chce Red Bull Technologies dodavat brzdove oblozenie timu F1 za 1000eur timu Rad Bull, musi ich ponuknut za rovnaku cenu aj ostatnym timom… Ak nemaju kapacity, potom nemozu dodavat veci pre F1. V takom pripade by ma potom vyuzivanie dodavatelov na akykolvek ucel nijako netrapilo…

A ak maju tie suciastky naozaj taku hodnotu za aku ich kupuju, a Red Bull ich nechce poskytnut ostatnym, tak nech si ich vyrabaju sami…

(fanusikom Red Bullu, menovite Helmutkovi, sa ospravedlnujem, tentoraz som vynimocne Red Bull v suvislosti s podvadzanim uviedol len ako priklad, takto isto to moze robit ktorykolvek tim a da sa proti tmu zasiahnut jednym univerzalnym pravidlom)

uplne poddimenzovat to nejde, ved ten clovek ma nejaku zmluvu podpisanu a nemozu ho ponukat za 1/4 jeho mzdy. samozrejme by musel tim dodat doklad, ze im to ich sesterska firma nedava pod naklady
netreba zas z ludi z fia a tych ktorych si fia najala na kontrolu uctovnictva timov robit idiotov. ak by tim dostaval od sesterskej firmy zamestnancov pod cenu tak je to vazne porusenie rozpoctoveho stropu. nieje problem stanovit, ze od spriaznenych firiem musia dolozit ake su naklady na daneho zamestnanca

stanovit nejaku jednotnu hodinovu sadzu nieje jednoduche, lebo je rozdiel ci si prenajima “robosa” na kladenie uhlikovych tkanin, alebo odbornika na aero

Ked ti je zamestnanec od sesterskej firmy pridrahy za standardizovanu sadzbu, tak si ho zamestnaj vo vlastnom time za realnu cenu.
V amerike vsak s tymto maju bohate skusenosti, Liberty Media nemusela vymyslat koleso. Uvediem priklad. Tim NFL Baltimore Ravens ma vo svojom hlavnom sidle a zaroven treningovom centre “televizne” studio, v ktorom ich PR oddelenie tvori obsah pre svoje socialne siete a podobne. Ich hrac Marlon Humphrey sa rozhodol, ze chce svoj podcast nahravat v tomto studiu, a musel si toto studio prenajat, hoci mu ho mohli dat aj zadarmo, kedze v podstate robil obsah rpesne v sulade s cielmi PR oddelenia. Este predtym si vsak toto cele museli dat schvalit od NFL, pretoze pripadna zlava za prenajom by sa dala povazovat za “nefinancny” prijem hraca od klubu, a ted aporusenie pravidiel o platovom strope. Znie to ako prkotina, a zbytocna buzeracia. Ale maju to prespekulovane… Ti zamestnanci FIA su urcite zdatnejsi ako my, takze nepochybujem o tom, ze vsetky obchadzky, tkore dokazeme vymysliet my, oni dokazu odhalit… Red Bull na to doplatil, aj ked nie adekvatne… Ale aj oni maju na tieto veci istotne sikovnejsich ludi ako sme my, ae aj tak FIA prekabatit nedokazali…