Vasseura ohromila Bearmanova bezchybnosť: Išiel do toho krok za krokom | Magazín F1 - F1online.sk

Samozrejme, ako to už v týchto prípadoch býva, našli sa ľudia, ktorých výkon Olivera Bearmana nijak neohromil. Britský mladík vraj skončil siedmy s autom, ktoré malo na štvrté miesto. Ide však o veľmi krátkozraký pohľad na vec. Poukázal na to aj šéf Ferrari Frédéric Vasseur, ktorý pripomenul, že Ollie neurobil chybu, čo o sebe po víkende v Saudskej Arábii nemôžu povedať ani omnoho skúsenejší jazdci.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/146574/vasseura-ohromila-bearmanova-bezchybnost-isiel-do-toho-krok-za-krokom

Dnešní kluci sedí za volantem už od plínek a simulátory znají lépe než své vlastní boty, proto není divu, že nás výkony nováčků příjemně překvapují.
Přesto si myslím, že největší podíl na tak dobrých výkonech mají současné vozy.
Posadit tyhle kluky třeba do vozů se kterými vyhrával závody Schumacher, tak by se v cíli asi tvářili jinak.

3 Likes

Opačne by to bolo to isté. Senna by možno s dnešným autom nevedel ani vyjsť z garáže. A vlastne nemusíme ísť tak ďaleko. Schumi po návrate nemal šancu proti Playstation dieťaťu Nicovi. To ale neuberá na jeho úspechoch z minulosti.

Je to hezké. Stejně spokojení i udivení byli Vettel a Verstappen. Akorát už jsou to všichni ostřílení kozáci a nejeli s těmi vozy závod.

Vozy s šaltpákou a nožní spojkou jsou něco jiného, ale naučit se s kybernetikou by určitě zvládla i cvičená opi.ce.

Neviem ako veľmi sa zmenili motokáry od minulého storočia, no každý (Senna, Schumi, Lewis, Max…) musel ten surový jazdecký základ zvládnuť. V dnešnej dobe ale k tomu pribudol volant so stovkami možností nastavení, čo je ďalšia vrstva, ktorá vyžaduje extra sústredenie a inteligenciu.

Káry se asi změnily méně než F1. Jen nevím jestli nejvyšší třídy mají stále fofr klacek, nebo už taky automaty.
Volant asi by byl největším problémem. Ani Schumi si s ním po návratu nerozuměl a to byl mimo F1 pouze krátce. Tak rychle se technika v F1 změnila a velký podíl na tom měl KERS.

mne skor pripada kratkozraky pohlad na vec tvarit po jednej vydarenej velkej cene akokeby to uz teraz bol pomaly novy sedemnasobny majster f1…pochvala je na mieste ale byt z toho ohromeny to asi nie…takich tu uz bolo, staci pozriet ako dopadol de Vries alebo ked zacal Magnusen v Mcl, po 3 uvodnych pretekoch pomaly megastar z neho niektori robili…

A kto sa tak tvari? Nezachytil som ani jedno take vyjadrenie. Vsetci ho pochvalili, dokonca Fred ani nie nejako prehnane, len skonstatoval, ze bolo viac mladych ktori si dobre pocinali a ty tu ides mudrovat, ze ho vsetci vidia ako majstra sveta. Odjazdil, ziskal po vysledku v kvalifikacii dobrych 6 bodov a pojde naspat do F2, tak neviem naco taketo vyjadrenia ktore si si sam vykonstruoval :slight_smile:

Michaelovi skor nepasovali pneumatiky. Po 3 rocnej pauze sa f1 vyrazne zmenila. Pri jeho style pretacaveho a nekludneho zadku jednoducho nedokazal jazdit setrne k pneu a zaroven rychlo. Nemohol jazdit 18-20 kvalifikacnych kol,ked z auta a pneu vyzmykal vsetko. Musel jazdit skor vytrvalostnym stylom a to mu uz nevonalo.

S pneu měl taky velký problém. Řekl o nich, že se chovají jako koláče.

Zial cudne pneu a nemoznost tankovat dost zabili sutazivost v f1. Dovtedy 2-3 sprintove stinty v zavode boli zarukou bojov o pozicie. A to prave Michael obluboval. Nemal rad kruzenie, ked bol schopny spravit zbytocnu chybu,podobne ako Senna.

A dnes to není o nic lepší.
Sice se zdá, že se gumy zlepšily, ale to se jen zdá, protože týmy nejen kvůli stropům šetří co se dá a místo ostrého závodění se jezdí ekojízdy.

Veru nie,je to stale eko kruzenie. Zatlacit na to mozu az v poslednej tretine pretekov,kedy je uz monopost lahsi, ale vtedy su uz rozostupy velke. Takto vlastne piloti odkruzia cele preteky a nic zaujimave sa nedeje. A ked sa uz nieco zaujimave stane,napr. obranne taktiky jazdcov a timov, tak fandovia zacnu vyplakavat, ze je to neferove. Zacarovany kruh sucasnej f1 a fandov.:grinning:

Myslím, že pořádně zatlačit nemůžou ani v kvaldě. Už i tam jedou s omezeným výkonem motoru, aby vydržel co nejvíce závodů.
Kdyby tohle zažil Colin, tak by si našel jinou zábavu.

Nielen Colin,ale vsetci ti nadsenci,co budovali f1 pocnuc Enzom a konciac Rossom Brawnom. A o predvojnovej ere motorizmu ani nehovorim,to muselo byt uzasne.

Formulový sport přitom na všechno myslel od svého prvopočátku.
Velice chytře rozdělil závodní série na tři kategorie.
Sprinty, vytrvalostní závody a soutěže typu šestidenní, nebo dnes tak populární Dakar.

Pouze F1 se těmhle sériím nějak nepovedla a časem vytvořila paskvil typu vytrvlaostní sprint.
Nějak to dohromady nejde, že?

To veru nejde.:slightly_smiling_face:

1 Like

Někdy mám pocit, že o pravidlech F1 rozhodují největší odpadlíci z EU.